Forum Główne > Testowo

Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.

<< < (4/5) > >>

axtomek:
A ja mam z kolei problem z wyprawieniem pociągu do Ls. Miałem pewna usterkę, więc pomimo zatwierdzonej drogi z Ls nie chciał mi się zatwierdzić semafor T. Wpuściłem pociąg na SzT. Pociąg przyjechał, wyjechał ode mnie już normalnie, ale nie zgasła mi kontrolka zajętości toru z Ls i nie załączyły się kontrolki KoS i SKP1L. Piliło mi wypuścić jeden pociąg, więc jakimś cudem dogadałem się z wirtualnym dyżurnym w Ls i przyjął info, że pociąg, który zajmował szlak już do mnie wjechał, dał pozwolenie na wyjazd do niego następnego pociągu. Nie poszło za tym jednak żadne widoczne zatwierdzenie drogi, bo lampki zajętości toru nadal się grzeją. Postanowiłem być sprytniejszy i dałem Sz na wyjazd. No ale właśnie... nie mogę teraz zablokować bloku. Pociąg zaległ mi na szlaku. Czy ta sytuacja jest jeszcze do odratowania? Czy już popsułem wszystko, co się dało popsuć?  ;)

Paweł:
Najczęściej zadawane pytania, pkt 2.

dawid plk:
Ja rozumiem nowi użytkownicy mają prawo nie wiedzieć, ale po to jest zrobiona dokumentacja itp, itd. żeby ją czytać i jak można tego nie uszanować gdy ktoś  poświęcał swój prywatny czas żeby to napisać  i żeby to ktoś przeczytał i zastosował w praktyce, ludzie!!! :-\

MaKu:

--- Cytat: axtomek w 09 Listopad 2012, 11:15:37 ---A ja mam z kolei problem z wyprawieniem pociągu do Ls. Miałem pewna usterkę, więc pomimo zatwierdzonej drogi z Ls nie chciał mi się zatwierdzić semafor T. Wpuściłem pociąg na SzT. Pociąg przyjechał, wyjechał ode mnie już normalnie, ale nie zgasła mi kontrolka zajętości toru z Ls i nie załączyły się kontrolki KoS i SKP1L. Piliło mi wypuścić jeden pociąg, więc jakimś cudem dogadałem się z wirtualnym dyżurnym w Ls i przyjął info, że pociąg, który zajmował szlak już do mnie wjechał, dał pozwolenie na wyjazd do niego następnego pociągu. Nie poszło za tym jednak żadne widoczne zatwierdzenie drogi, bo lampki zajętości toru nadal się grzeją. Postanowiłem być sprytniejszy i dałem Sz na wyjazd. No ale właśnie... nie mogę teraz zablokować bloku. Pociąg zaległ mi na szlaku. Czy ta sytuacja jest jeszcze do odratowania? Czy już popsułem wszystko, co się dało popsuć?  ;)

--- Koniec cytatu ---

1. Przy przyjmowaniu pociągu na "Sz" należy użyć przycisku doraźnego blokady liniowej bloku końcowego "dKo". W tym konkretnym przyadku "dKoT".

2. W momencie kiedy nie możesz oddać bloku końcowego (KoT) do Liskowa, powinieneś wprowadzić telefoniczne apowiadanie pociągów po torze szlakowym, prowadzić ruch pociągów na podstawie telefonogramów, bez obsługiwania blokady liniowej. Czyli podajesz o której godzinie poc. wyjechał i przyjechał.

3. Liskowo nie przyjmie pociągu podczas telefonicznego zapowiadania, póki nie zablokujesz bloku początkowego lub nie podasz czasu odjazdu od Ciebie.

Reszta to odczytania w dokumentacji symulatora oraz instrukcji Ir-1.

axtomek:

--- Cytat: Paweł w 09 Listopad 2012, 11:58:04 ---Najczęściej zadawane pytania, pkt 2.

--- Koniec cytatu ---

--- Cytat: MaK_86 w 10 Listopad 2012, 09:37:46 ---
--- Cytat: axtomek w 09 Listopad 2012, 11:15:37 ---A ja mam z kolei problem z wyprawieniem pociągu do Ls. Miałem pewna usterkę, więc pomimo zatwierdzonej drogi z Ls nie chciał mi się zatwierdzić semafor T. Wpuściłem pociąg na SzT. Pociąg przyjechał, wyjechał ode mnie już normalnie, ale nie zgasła mi kontrolka zajętości toru z Ls i nie załączyły się kontrolki KoS i SKP1L. Piliło mi wypuścić jeden pociąg, więc jakimś cudem dogadałem się z wirtualnym dyżurnym w Ls i przyjął info, że pociąg, który zajmował szlak już do mnie wjechał, dał pozwolenie na wyjazd do niego następnego pociągu. Nie poszło za tym jednak żadne widoczne zatwierdzenie drogi, bo lampki zajętości toru nadal się grzeją. Postanowiłem być sprytniejszy i dałem Sz na wyjazd. No ale właśnie... nie mogę teraz zablokować bloku. Pociąg zaległ mi na szlaku. Czy ta sytuacja jest jeszcze do odratowania? Czy już popsułem wszystko, co się dało popsuć?  ;)

--- Koniec cytatu ---

1. Przy przyjmowaniu pociągu na "Sz" należy użyć przycisku doraźnego blokady liniowej bloku końcowego "dKo". W tym konkretnym przyadku "dKoT".

2. W momencie kiedy nie możesz oddać bloku końcowego (KoT) do Liskowa, powinieneś wprowadzić telefoniczne apowiadanie pociągów po torze szlakowym, prowadzić ruch pociągów na podstawie telefonogramów, bez obsługiwania blokady liniowej. Czyli podajesz o której godzinie poc. wyjechał i przyjechał.

3. Liskowo nie przyjmie pociągu podczas telefonicznego zapowiadania, póki nie zablokujesz bloku początkowego lub nie podasz czasu odjazdu od Ciebie.

Reszta to odczytania w dokumentacji symulatora oraz instrukcji Ir-1.


--- Koniec cytatu ---

Problem udało się już rozwiązać, niemniej dziękuję wszystkim, którzy wykazali cierpliwość, i okazali mi pomoc.


--- Cytat: dawid plk w 09 Listopad 2012, 13:24:18 ---Ja rozumiem nowi użytkownicy mają prawo nie wiedzieć, ale po to jest zrobiona dokumentacja itp, itd. żeby ją czytać i jak można tego nie uszanować gdy ktoś  poświęcał swój prywatny czas żeby to napisać  i żeby to ktoś przeczytał i zastosował w praktyce, ludzie!!! :-\

--- Koniec cytatu ---

Nie zawsze jest tak, że zadanie pytania jest równoznaczne z brakiem chęci czytania dokumentacji, a tym samym brakiem poszanowania czasu i pracy piszącego. Jednakże czytanie obszernej dokumentacji z pełnym zrozumieniem to abstrakcja. Zawsze coś nam umknie i później, gdy pojawia się problem musielibyśmy ją czytać ponownie w całości, zwracając tym razem uwagę na potencjalnie satysfakcjonujące nas rozwiązania (o ile one i za drugim razem nam nie umkną). Można próbować przeszukać dokumentację przez podanie słów kluczowych problemu, ale jeśli użyjemy niewłaściwych zwrotów kluczowych, możemy nic nie znaleźć. Moim zdaniem zatem dokumentacja to nie wszystko. Dużo początkującym daje także życzliwość i pomocna dłoń ze strony doświadczonych. I dlatego jeszcze raz pragnę podziękować wszystkim, którzy pochylili sie nad moim problemem i przepraszam, za ciut za długą dygresję.  ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej