Autor Wątek: Warszawa Zachodnia  (Przeczytany 104958 razy)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #15 dnia: 18 Październik 2013, 22:24:50 »
W Warszawie Zachodniej po przebudowie zabudowano m.in. semafor wyjazdowy U2 dla wyjazdu na tor lewy w kierunku Warszawa Włochy, ale bez wskaźnika W24. Jak to rozumieć? Podanie sygnału zezwalającego z wyświetlonym wskaźnikiem W24 na semaforze drogowskazowym przy peronie chyba nie jest wystarczające i zgodne z zapisami w Ir-1?

Gdzie on się dokładnie znajduje? Może z niego nie da się podać na lewy.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Październik 2013, 22:54:01 »
W Warszawie Zachodniej po przebudowie zabudowano m.in. semafor wyjazdowy U2 dla wyjazdu na tor lewy w kierunku Warszawa Włochy, ale bez wskaźnika W24. Jak to rozumieć? Podanie sygnału zezwalającego z wyświetlonym wskaźnikiem W24 na semaforze drogowskazowym przy peronie chyba nie jest wystarczające i zgodne z zapisami w Ir-1?

Gdzie on się dokładnie znajduje? Może z niego nie da się podać na lewy.
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/f/fc/Stargard_Szczecinski.jpg
Cos takiego jak semafor B11 tutaj :)

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Październik 2013, 10:29:05 »
Jest to ostatni semafor za rozjazdami odnoszący się do jazdy po torze lewym (U2) w kierunku Warszawa Włochy. Niektórzy twierdzą, że jest to semafor grupowy-blokowy (uzależniony z blokadą liniową) i wszystko jest zgodne z projektem i sztuką budowlaną (kolejową). Wskaźnik ten poda się z sygnałem zezwalającym wyłącznie w uzależnieniu z U2. Więc przepisy prowadzenia ruchu zostały w tyle. A jak to jest tłumaczone w Stargardzie Szczecińskim? Czy tak było zawsze? Są stacje, gdzie jest dokładnie odwrotnie, jak w Stargardzie Szcz. kierunek Szczecin lub na obu semaforach (drogowskazowym przy peronie i wyjazdowym) są wyświetlane wskaźniki W24 i to na ogół się podoba.
« Ostatnia zmiana: 19 Październik 2013, 10:48:19 wysłana przez stanislaw57 »

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Październik 2013, 11:35:02 »
Co do B11 i B22 w Stargardzie o ile dobrze pamiętam to one związane były z tym że robiły za SBL. Na torze właściwym w kierunku Kolina zawsze zapalone jest zielone, o ile szlak jest wolny. A reszta poprawnych sygnałów podawana jest z semafora na stacji. Dziwnie to wygląda bo jak się wjeżdża od strony Ulikowa dobrze widać te sygnały i człowiek myśli że już mu ucieka pociąg na przesiadkę, a tu jeszcze nic nie wjechało w stację

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Październik 2013, 14:17:31 »
Od strony Szczecina jest nastawnia wykonawcza SR1, z urządzeniami mechanicznymi, dlatego "nie dziwi" tam wyjazdowy na szlak. W sumie jest to dodatkowe zabezpieczenie :-) Ale tam S22 ma wskaźnik W24

Offline mcok

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Skąd: PL
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Październik 2013, 16:15:37 »
Od strony Szczecina jest nastawnia wykonawcza SR1, z urządzeniami mechanicznymi, dlatego "nie dziwi" tam wyjazdowy na szlak. W sumie jest to dodatkowe zabezpieczenie :-) Ale tam S22 ma wskaźnik W24

Wykonawcza nie bierze udziału w prowadzeniu ruchu na linii 351, obsługuje tylko "boki". Natomiast  zastanawia mnie wjazd do Stargardu od strony Szczecina, dlaczego semafor wjazdowy jest tak umiejscowiony?. Domniemywał, że chodzi o SBL?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Październik 2013, 17:04:06 »
Nie widzę tam nietypowego umiejscowienia  :)

Offline mcok

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Skąd: PL
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Październik 2013, 17:29:00 »
Nie widzę tam nietypowego umiejscowienia  :)

Chodzi mi oto, że semafor wjazdowy nie osłania rozjazdu, tylko dopiero następny semafor pełni taką funkcje.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Październik 2013, 19:01:06 »
Wg Ir-1 tor główny zasadniczy biegnie przez całą stacje, tymczasem w Stargardzie Szczecińskim jest inaczej. Pierwszy staje się 109 a potem 201, 301 i wraca do numeru 1R. Czy "R" w tym przypadku jest potrzebne? Z przeciwnej strony przy zbiegu 3 linii jest to zrozumiałe. Dlaczego semafory B11 i B22 mają takie oznaczenie? Alfabet nie został wyczerpany i numery torów, do których się odnoszą też się nie zgadza. Skąd takie oznaczenie?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Październik 2013, 19:13:35 »
Nie widzę tam nietypowego umiejscowienia  :)

Chodzi mi oto, że semafor wjazdowy nie osłania rozjazdu, tylko dopiero następny semafor pełni taką funkcje.

A no tak. Ale to nie tylko w SR jest taki przypadek. Znam co najmniej kilka :-)

Z przeciwnej strony przy zbiegu 3 linii jest to zrozumiałe. Dlaczego semafory B11 i B22 mają takie oznaczenie? Alfabet nie został wyczerpany i numery torów, do których się odnoszą też się nie zgadza. Skąd takie oznaczenie?

Zapewne B1 i B2 są jako wjazdowe z toru 1 i 2 to "przeciwne" zrobili 11 i 22 ;) To akurat nie jest tu najważniejsza kwestia  ;) Za to semafor B11, też nie ma W24 tutaj.
« Ostatnia zmiana: 19 Październik 2013, 19:16:12 wysłana przez jageer »

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Październik 2013, 19:37:41 »
Wg Ir-1 tor główny zasadniczy biegnie przez całą stacje, tymczasem w Stargardzie Szczecińskim jest inaczej. Pierwszy staje się 109 a potem 201, 301 i wraca do numeru 1R. Czy "R" w tym przypadku jest potrzebne? Z przeciwnej strony przy zbiegu 3 linii jest to zrozumiałe. Dlaczego semafory B11 i B22 mają takie oznaczenie? Alfabet nie został wyczerpany i numery torów, do których się odnoszą też się nie zgadza. Skąd takie oznaczenie?

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakład Linii Kolejowych Szczecin
Sekcja Eksploatacji Stargard Szczecinski
73-110 Stargard Szczecinski
ul. Dworcowa 8

Tam powinieneś wystosować swoje pytanie. Bo pytanie się użytkowników isdr.pl o to, dlaczego na stacji Stargard Szczeciński semafory zostały tak nazwane a nie inaczej, to jak pytać sie uczniów gimnazjum co autor czytanej lektury jadł na śniadanie w dzień zakończenia swojej książki.

Offline ZiomalCl

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 57
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warszawa / Celestynów
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #26 dnia: 19 Październik 2013, 20:19:31 »
Dlaczego tak? A dlaczego nie? Zaprojektowali to zgodnie z przepisami, nie musi być tak jak uważasz że powinno być. Grup semaforów oznaczenia z tą samą literą, lecz różną liczbą (numerem toru) są już od dawna normą.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #27 dnia: 19 Październik 2013, 22:19:46 »
W Warszawie Zachodniej po przebudowie zabudowano m.in. semafor wyjazdowy U2 dla wyjazdu na tor lewy w kierunku Warszawa Włochy, ale bez wskaźnika W24. Jak to rozumieć?
Proszę uważnie zapoznać się z całością planu schematycznego urządzeń srk na stacji Warszawa Zachodnia, a nie wyrywać z kontekstu jeden semafor, bo tak postawione pytanie jest bez sensu.

Niektórzy twierdzą, że jest to semafor grupowy-blokowy (uzależniony z blokadą liniową)
To bzdura, nie ma takich semaforów w nomenklaturze kolejowej.

Wg Ir-1 tor główny zasadniczy biegnie przez całą stacje, tymczasem w Stargardzie Szczecińskim jest inaczej.
Nieprawda – tory główne zasadnicze biegną przez całą stację Stargard Szczeciński. Proszę uważnie obejrzeć plan schematyczny.

(...) Pierwszy staje się 109 a potem 201, 301(...)
Stacja Stargard Szczeciński jest stacją wielogrupową w układzie podłużnym i numeracja torów spełnia wszystkie przepisowe kryteria.

Czy "R" w tym przypadku jest potrzebne?
Tak, „R” jest potrzebne, tak samo jak „K” przy torach w kierunku Poznania Głównego i jak „U” przy torach w kierunku Gdańska Głównego.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Październik 2013, 06:18:21 »
Tak tylko dodam.
Litery te dodane zostały zgodnie z następnymi stacjami (posterunkami zapowiadawczymi).
Reptowo, Ulikowo i Kolin.

Nie jest to nic dziwnego i stosuje się to dość często w przypadku stacji węzłowych. Ale najlepiej jest szukać dziury w całym, nie wiedząc co do czego, przy pierwszym lepszym schemacie.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Warszawa Zachodnia
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Październik 2013, 10:23:16 »
Ir-1 dokładnie określa zasady numeracji torów i zasadniczy to zasadniczy a grupa  torów to co innego. Tor główny jak jest podzielony rozjazdami, to jego cześć, na którą można przyjąć pociąg, można traktować za osobny tor, jednak do jego numeru dodaje się literę a nie przydziela do innej grupy torów. Jeżeli nawet (dla gr 200), to jak uzasadnić nr 301 i 302 głównych zasadniczych - nie ma takiej grupy torów. A semafory jakie mamy i nazywamy każdy wie (kontekstu Ir-1 do nich nie dodaje), ale kierownictwo PLK już nie koniecznie, skoro przytoczone ich stwierdzenia nie podobają się mimo, że zasięgnęli opinii u projektantów i wykonawców modernizujących WZ. Jak widać, co zakład IZ, to oznaczenia torów, semaforów i ich znaczenie mogą być różne (i nie tylko to), a od maszynisty wymaga się znajomości obsługiwanych odcinków linii w tym stacji. Po co i dla kogo więc są zasady określone w Ir-1 dla całej sieci PKP PLK? To tylko rozważania. ISDR ma takie a nie inne warunki pracy (stacja), nie ma na to wpływu. Góruje opinia, że wszystko jest zgodne z projektem i przepisami. Nasuwa się więc pytanie z jakimi przepisami? Paweł Piotr pewnie wie - wie wszystko najlepiej. Takich ludzi powinni zatrudnić w zespole opracowujących przepisy na PKP, w UTK lub/i w ośrodkach szkoleniowych. Szaczun.