Forum Główne > ISDR - Tematy ogólne

[Pomysł] Ciekawe pomysły na udoskonalenie ISDR

<< < (3/18) > >>

axtomek:

--- Cytat: mcgiwer w 08 Maj 2014, 11:16:13 ---Dodatkowo, myślę że dobrym pomysłem było by przeniesienie projektu z Deplhi na np. C++ lub javę...

--- Koniec cytatu ---

Aż wczoraj sprawdziłem z ciekawości... Obecna biblioteka ma ponad 16,3 tys linii kodu. Paweł zaczął pracę nad nią w 2007 roku. Także wybacz, nie zgadzam się z Tobą. Przeniesienie wszystkiego na inny język to nie jest praca polegająca na wrzucenie do Google Translate... To jest konieczność napisania wszystkiego od nowa, z uwzględnieniem bardzo wielu różnic, jakie występują pomiędzy Delphi, Javą i C++ i oczywiście koniecznie trzeba by kod zoptymalizować. To jest wytężona praca programistyczna. Zakładam, że jesteś kozak w C++ i Javie, skoro tak usilnie to proponujesz, ale i tak to zbyt wiele pracy dla jednego programisty, aby we w miarę racjonalnym czasie (a być może i w ogóle) doczekać się oprogramowania symulatora pod nowym silnikiem.


--- Cytat: mcgiwer w 08 Maj 2014, 11:16:13 ---...z Deplhi na np. C++ lub javę, które w przeciwieństwie do Delphi i Pascala umożliwiają stworzenie (w przypadku C++ kompilację) wersji dla np. Linuxa

--- Koniec cytatu ---

Sorry... ale muszę zadać Ci kłam ;). Gadasz bzdury. Czy kiedykolwiek zapoznawałeś się z projektem zwanym Lazarus? To narzędzie umożliwiające zakodowanie multiplatformowych aplikacji w języku Delphi. Jest to na tyle świetne narzędzie, że można kod napisać jeden raz i bez żadnych poprawek kompilować pod Lazarusem w Linuxie, Windowsie aplikacje przeznaczone dla konkretnych systemów operacyjnych.

Jakie są zatem racjonalne przesłanki, żeby przepisywać ponad 16 tys. linii kodu napisanego w Delphi na inny język programowania. Tylko nie mów proszę, że wydajność C++ lub Java jest wyższa, bo będę musiał znowu zadać Ci kłam.

Po pierwsze. To dziecinne argumenty osób, które przymierzały się do pisania gier w Delphi wykorzystując gotowe pakiety do programowania 3D. Faktycznie wydajność takich gier była zdecydowanie niższa, niż gier 3D pisanych w C++. Ale szczerze? Nie znam porządnego programisty, który pisząc gry 3D z prawdziwego zdarzenia korzysta z gotowych komponentów. Takie gry nie będą nigdy wydajne, bo oprócz tego, co jest tam potrzebne znajdzie się tam mnóstwo kodu absolutnie niepotrzebnego. Każdy szanujący się programista 3D sam oprogramowuje sobie tylko to, co jest mu potrzebne.

Po drugie. ISDR jest prostą aplikacją okienkową, nie obciążającą zanadto zasobów systemowych. W takich aplikacjach pojęcie wydajności jest w ogóle bardzo mało istotne.

Takie jest moje zdanie :)

piotr1859:
Szkoda, że nie znam się na programowaniu, nie wiem czy można się samemu nauczyć tzn na pewno można, ale wtedy trzeba mieć większe IQ. Nie ma nawet takiej szkoły czy kursów w moim mieście, które by uczyły od podstaw programowania. Przeglądnąłem kilka książek ale jednak to nie jest to. Co innego uczyć się samemu z książek, a co innego chodzić na kurs do profesjonalnego programisty. Ale ciekawy jestem jak wygląda "Obecna biblioteka, która  ma ponad 16,3 tys linii kodu".

MaKu:
Chcieć, to już sporo. Wystarczy zaopatrzyć się w oprogramowanie tzw "turbo pascala", przegrzebać google w poszukiwaniu kursów i można stworzyć swój pierwszy program. Wystarczą chęci.

A co do biblioteki isdr, to jest duża. A jak już wspomniał @axtomek, do jej zrozumienia potrzebne jej minimum wiedzy z zakresu inżynierii ruchu i przede wszystkim automatyki urządzeń srk.

axtomek:

--- Cytat: piotr1859 w 09 Maj 2014, 10:20:27 ---...nie wiem czy można się samemu nauczyć tzn na pewno można...

--- Koniec cytatu ---

Można można, tylko trwa to zdecydowanie dłużej, niż w szkole, bo do wszystkiego dochodzi się samemu. Ja jestem samoukiem. Siedzę jednak w Delphi od 1998 roku i nadal jest mnóstwo rzeczy, których nie umiem. W szkole masz instruktora, który pokaże Ci co i jak zrobić, więc jest łatwiej, ale masz kolokwia, egzaminy i zwyczajnie musisz gonić z materiałem, nawet, jeśli jest on dla Ciebie nie zrozumiały. Grozi to tym, że programowanie nie będzie sprawiało Tobie przyjemności, bo się będzie kojarzyło z przykrymi obowiązkami. Gdy uczysz się samemu, to jest to mozolny i długotrwały proces, ale masz satysfakcję z każdej nawet "pierdółki", którą uda się Tobie rozgryźć. Programowanie wtedy jest dla Ciebie frajdą.

@MaKu: Jeśli ktoś chce zacząć przygodę z Delphi (Pascalem) w najczystszej postaci API to można polecić darmowy Free Pascal Compiler. Jeśli zaś koś miałby chęć uderzyć od razu w kierunku programowania obiektowego, wtedy polecam również darmowego, wspomnianego wcześniej, Lazarusa.

dp116:

--- Cytat: axtomek w 09 Maj 2014, 13:18:45 ---Jeśli ktoś chce zacząć przygodę z Delphi (Pascalem) w najczystszej postaci API to można polecić darmowy Free Pascal Compiler.

--- Koniec cytatu ---
Ja co nieco pisałem w Turbo Pascalu i polecam kompilator firmy Borland. Teraz już jest darmowy, więc można go legalne ściągnąć. Ewentualnie gdzieś też posiadam instalkę do wersji 5 i 7.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej