Autor Wątek: Dialogi.  (Przeczytany 92718 razy)

robert051

  • Gość
Dialogi.
« dnia: 08 Marzec 2011, 15:55:15 »
Mam właśnie zrobić pracę domową z przedmiotów zawodowych. Chodzi o to że mam przyjąć pociąg o nr 203. Wydać mu rozkaz.  Wyprawić na szlak jako pociąg roboczy. Ponownie go przyjąć ze szlaku i wyprawić jako pociąg o nr 204 dalej w drogę.
Według mojej wiedzy to w takim wypadku pociąg powonień dostać rozkaz pisemny Nrob. Jeśli tak to zaczynają się schody bo nie wiem jak napisać dialog po którym do mnie na nastawnie przyszedł by Kierownik i Maszynista tego pociągu po rozkaz.

Ułożyłem coś takiego ale to mnie się jakoś nie podoba i nie wiem jak to zmienić.
Cytuj
(Pr) – Mechanik od 203 do Pruszkowa
(Rob-1)(Mech) – 203 zgłaszam się
(Pr) – Przyjdzie Pan i Kierownik do Mnie do Nastawni po Rozkaz Pisemny S
(Rob-1)(Mech) – Zrozumiałem

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Marzec 2011, 16:09:53 »
Maszyniści i drużyny pociągowe zazwyczaj uważają się za hrabiów, więc na nastawnie ci nie przyjdą :P Albo podyktuj przez radio, albo zanieś im do lokomotywy.

Offline Patrykos

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 18
    • Zobacz profil
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Marzec 2011, 16:10:43 »
Maszyniści zazwyczaj uważają się za hrabiów, więc na nastawnie ci nie przyjdą :P Albo podyktuj przez radio, albo zanieś im do lokomotywy.
A to u mnie jest wręcz przeciwnie, pchają się do tych pań dyżurnych kolejkami :P

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Marzec 2011, 16:13:17 »
No, to już inna sytuacja :) Ale Robert051 raczej nie jest ładną i zgrabną panią dyżurną więc sam będzie musiał się pofatygować :P

rustsaltz

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Marzec 2011, 16:16:15 »
Czy przepisy nie zabraniają opuszczania czynnej lokomotywy? Kiedyś widziałem sytuację, że rozkaz pisemny "S" dostarczała pani dyżurna (wyjazd na lewy był).

robert051

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Marzec 2011, 16:38:54 »
Zacha_SW - zawsze mogę moją koleżankę posadzić na moim stołku :D.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Marzec 2011, 16:44:55 »
Z własnych obserwacji wnioskuję, że maszynista po rozkaz przyjdzie na "bude" jak np. stoi blisko nastawni i jest to jego stacja początkowa, gdzie jeszcze jakieś papierki musi podpisać (jeśli chodzi o towarowe). W reszcie przypadków albo podaje się rozkaz do okienka, albo przez radio.

rustsaltz

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Marzec 2011, 16:52:45 »
Ale co prawo na to? ;)

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Marzec 2011, 16:59:09 »
Cytat: urywki z R1
"...rozkaz doręczony maszyniście bądź przekazany za pomocą urządzeń łączności..."
Raczej nigdzie nie ma wzmianki o tym, że maszyniście nie wolno opuścić choć na chwilę czynnego pojazdu trakcyjnego.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Marzec 2011, 17:00:18 »
Mam właśnie zrobić pracę domową z przedmiotów zawodowych. Chodzi o to że mam przyjąć pociąg o nr 203. Wydać mu rozkaz.  Wyprawić na szlak jako pociąg roboczy. Ponownie go przyjąć ze szlaku i wyprawić jako pociąg o nr 204 dalej w drogę.
Według mojej wiedzy to w takim wypadku pociąg powonień dostać rozkaz pisemny Nrob. Jeśli tak to zaczynają się schody bo nie wiem jak napisać dialog po którym do mnie na nastawnie przyszedł by Kierownik i Maszynista tego pociągu po rozkaz.
Jazda na tor zamkniety jest tylko na rozkaz S.
Wjazd z toru zamkn. na rozkaz lub Sz wiec o zadnym Nrob czy N nie moze byc mowy.
Kierownikowi nie musisz generalnie wydawac rozkazu wystarczy, ze dostanie maszynista ktorego
prosisz po prostu zeby zatrzymal sie pod nastawnia a Ty lub nastawniczy wynosisz, szybki podpisik i po 30 sek pociag moze jechac dalej.
Cytuj
Cytat: urywki z R1
"...rozkaz doręczony maszyniście bądź przekazany za pomocą urządzeń łączności..."
Raczej nigdzie nie ma wzmianki o tym, że maszyniście nie wolno opuścić choć na chwilę czynnego pojazdu trakcyjnego.
Rozkaz dorecza dyzurny/nastawniczy/zwrotniczy do lokomotywy. Widziales kiedys, zeby ktos sobie po R307 chodzil na nastawnie ?:P
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2011, 17:04:02 wysłana przez mateu »

robert051

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Marzec 2011, 17:20:35 »
Jak ten 203 jedzie jako roboczy to tylko S-ka ?? Nie N(ie)rob??
Jeśli samą S-kę to podyktuje przez radio i po problemie.
Tylko że ten roboczy to ma wjazd i wyjazd na zastępczy.
Jak dam mu S-ke to wyjedzie na rozkaz i tyle.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Marzec 2011, 17:29:15 »
Jak ten 203 jedzie jako roboczy to tylko S-ka ?? Nie N(ie)rob??
Jeśli samą S-kę to podyktuje przez radio i po problemie.
Tylko że ten roboczy to ma wjazd i wyjazd na zastępczy.
Jak dam mu S-ke to wyjedzie na rozkaz i tyle.
Jezeli na tor zamkniety to nie mozesz wyjechac na sz.
Na tor zamkniety rownie dobrze mozesz wypuscic pociag 203 jak i Roboczy 1 to nie ma znaczenia o ile poinformujesz go w rozkazie o jezdzie na tor zamkniety.

robert051

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Marzec 2011, 17:33:16 »
Chodzi o to że pociąg 203 zmienia na czas robót nr na Rob-1 czyli Roboczy jeden. Potem z kolei zmienia nr na 204 i jedzie dalej w świat daleki.
Czyli tak że dyktuję mu S-kę i w rubrykę 4-tą wpisuję. Jazda na tor zamknięty do km 17,100. Powrót najpóźniej do 17:00 ??
Oczywiście rubrykę 1-szą też wypełniam.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Marzec 2011, 18:33:38 »
Chodzi o to że pociąg 203 zmienia na czas robót nr na Rob-1 czyli Roboczy jeden. Potem z kolei zmienia nr na 204 i jedzie dalej w świat daleki.
Czyli tak że dyktuję mu S-kę i w rubrykę 4-tą wpisuję. Jazda na tor zamknięty do km 17,100. Powrót najpóźniej do 17:00 ??
Mozna i tak. Mozesz tez wypisac esa w dwoch egzemplarzach i jeden dac maszyniscie.
Cytuj
Oczywiście rubrykę 1-szą też wypełniam.
Przy jezdzie na tor zamkniety nie musisz wypelniac rubryki nr 1.
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2011, 18:35:17 wysłana przez mateu »

rustsaltz

  • Gość
Odp: Dialogi.
« Odpowiedź #14 dnia: 08 Marzec 2011, 20:15:36 »
Raczej nigdzie nie ma wzmianki o tym, że maszyniście nie wolno opuścić choć na chwilę czynnego pojazdu trakcyjnego.
No spierał się nie będę, ale pozostawianie maszyny ot tak sobie jest nieco nieodpowiedzialne.
Kodeks drogowy zabrania oddalać się od uruchomionego samochodu...