Forum Główne > Urządzenia srk
Manewry, tarcza ostrzegawcza i semafory powtarzające
Misiek5:
Ta, tylko że (ogólnie) czytam Ir-1 i tam było, że nie można wykonywać manewrów jeśli wpłynie to na inne pociągi, tak mi się wydaje.
djuzi:
Jeśli masz konieczność wykonania manewru, bo nie możesz przyjąć pociągu - to go wykonujesz. Takie sytuacje często się zdarzają na stacjach o dużym natężeniu ruchu. Skład musi zjechać z toru w postojowe, żeby móc przyjąć na jego miejsce czekający pociąg pod wjazdowym. Jeśli masz wątpliwości - podaj konkretny paragraf z instrukcji, który wydaje Ci się, że tego zabrania.
Jeśli chodzi natomiast o te specyficzne przypadki podawania sygnału Ms2 na semaforach wjazdowych niektórych posterunków - zasady prowadzenia manewrów w ten sposób trzeba wyczytać w RTS.
Co do sygnałów podawanych na sygnalizatorach (powtarzających, tarczach ostrzegawczych, bądź innych semaforach) odnoszących się do sygnału podanego na semaforze, na którym wyświetlono Ms2 - powinny wskazywać taki sygnał, jakby semafor, na którym podano Ms2 wskazywał sygnał STÓJ (co de facto ma sens, bo dla jazdy pociągowej Ms2 = STÓJ).
Nie wiem też, czy można mówić o czymś takim jak "semafor powtarzający". Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Podział semaforów jest przecież od dawna ten sam i nie dodano do niego takiego czegoś. Są natomiast sygnalizatory powtarzające, które "praw" semaforów nie posiadają, ale ich wygląd i zadania oraz sygnały jakie mogą wyświetlać są opisane.
Misiek5:
--- Cytat: djuzi w 26 Kwiecień 2014, 09:23:58 --- Jeśli masz wątpliwości - podaj konkretny paragraf z instrukcji, który wydaje Ci się, że tego zabrania.
--- Koniec cytatu ---
Ir1 paragraf 12 ustawa 2,3
--- Kod: ---2. Manewry na torze, po którym ma jechać pociąg, należy przerwać i z toru tego usunąć pojazdy kolejowe. Wydanie polecenia kierownikowi manewrów na przerwanie manewrów i dopilnowanie jego wykonania należy do obowiązków pracownika posterunku ruchu, w którego rejonie odbywają się manewry.
Przerwanie manewrów przed jazdą pociągu powinno nastąpić z odpowiednim wyprzedzeniem, wskazanym w regulaminie technicznym.
Manewry należy przerwać po otrzymaniu polecenia przygotowania drogi przebiegu dla pociągu albo na wcześniejsze polecenie dyżurnego ruchu.
Manewry należy uważać za przerwane, gdy manewrujące pojazdy kolejowe zostały usunięte z drogi przebiegu pociągu i zatrzymane w miejscu niezagrażającym kolizją z jazdą pociągu, odpowiednie sygnały nadają zakaz manewrowania, a kierownik manewrów zgłosił, że manewry zostały przerwane.
3. Jeżeli przygotowano drogę przebiegu dla pociągu, manewry na torach łączących się z torem, po którym ma się odbywać jazda pociągu są dozwolone tylko wtedy, gdy droga przebiegu dla pociągu jest zabezpieczona zwrotnicami ochronnymi, wykolejnicami lub sygnałami zabraniającymi jazd manewrowych. Jeżeli pewne ruchy manewrowe zagrażałyby jadącemu pociągowi, nie należy wykonywać tych ruchów. Szczegółowe postanowienia w tym zakresie powinny być ujęte w regulaminie technicznym.
--- Koniec kodu ---
--- Cytat: djuzi w 26 Kwiecień 2014, 09:23:58 ---Nie wiem też, czy można mówić o czymś takim jak "semafor powtarzający". Nigdy o czymś takim nie słyszałem. Podział semaforów jest przecież od dawna ten sam i nie dodano do niego takiego czegoś. Są natomiast sygnalizatory powtarzające, które "praw" semaforów nie posiadają, ale ich wygląd i zadania oraz sygnały jakie mogą wyświetlać są opisane.
--- Koniec cytatu ---
Pomyliłem się :P
OT: Jakie te koleje są interesujące...
Droznik:
To ja dodam jeszcze stacje Mścice :)
jageer:
--- Cytat: djuzi w 25 Kwiecień 2014, 21:22:50 ---Warszawa Czyste, Kraków Główny Zachód, ...
--- Koniec cytatu ---
Na KG i KGZ? Owszem, da radę, ale tylko z grupy postojowej z/do KGZ. Tam jest też szlak, ruch prowadzi się na TZP.
Więc masz rację ;) Można podać Ms2 na semaforach F i C na KG.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej