Forum Główne > Urządzenia srk
Urządzenia i sygnalizacja - dyskusja z wątku o Liskowie.
MaKu:
@IZKR, oczywiście, że tak. Masz rację, że tak się robi.
Ale w okręgu zachodniego pomorza, najbliżej Szczecina chyba dopiero w Krzyżu jest zielony pas na słupie. Wcześniej, chyba nie ma. A anglików w głównych torach od groma. Bodajże co druga stacja.
jageer:
--- Cytat: EN57-002 w 30 Czerwiec 2014, 12:40:21 ---Niby tak, ale semafor osłania okręg zwotnicowy cały i jazda od niego jest już z ograniczoną prędkością. WOS można zastosować tylko do danej zwrotnicy na nią W9 i odcinek po którym jedzie się szybciej jest dłuższy. Mechanik hamuje na zwrotnicę, a nie do semafora i od niego jedzie ze zmiejszoną szybkością, a wiemy, że sem. wjazdowe są niekiedy i 1 km przed stacją.
--- Koniec cytatu ---
Tak jak była "20tka" przez moment na Płaszowie, na jednym z anglików.
- Panie dyżurny, a który to dokładnie rozjazd?
- Mechaniku jak pan minie ten i ten, to już będzie Pan na tym.
- Dobra robię 20tkę przez całą głowicę ;)
--- Cytat: Zacha w 30 Czerwiec 2014, 17:14:40 ---Poza tym, w latach 70-80tych pasy dopiero raczkowały, więc zakładanie ich nie było częstą praktyką.
--- Koniec cytatu ---
SRK w Płaszowie obecne, to wczesne lata 70-te. Pasy są, ale np. Tm-y tak jak kiedyś (tylko przy "niewłaściwym"), nie mówiąc o wyjeździe na lewy. Nie ze wszystkich torów się da, bo połowa semaforów nie ma W24. ;) A układ torowy pozwala.
TaKeT:
A ja myślałem że to w latach 80-tych SRK (i nie tylko) projektowano oszczędnie do bólu :)
Właściwie dlaczego, poza tym że ,,peelka napisała" jest to ograniczenie do 100km/h po krzyżowych? Skomplikowanie konstrukcji, szybsze niż w zwyczajnym zużycie iglic?
zolwik:
na dolnym śląsku też pasów mało jest, na pewno są na głównym we Wro.
a tak to szlakowe też są koło "setki" i pasów brak
jageer:
--- Cytat: TaKeT w 01 Lipiec 2014, 00:44:52 ---Właściwie dlaczego, poza tym że ,,peelka napisała" jest to ograniczenie do 100km/h po krzyżowych? Skomplikowanie konstrukcji, szybsze niż w zwyczajnym zużycie iglic?
--- Koniec cytatu ---
Konstrukcja rozjazdu krzyżowego podwójnego (pojedynczego chyba też?) powoduje, że Vmax na prosto może być 100 km/h.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej