Autor Wątek: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu  (Przeczytany 16681 razy)

Offline ewelina24

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Skąd: Toruń
Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« dnia: 07 Luty 2015, 16:21:17 »
Hej, jestem początkującym dyżurnym, dopiero na etapie szkolenia, mamy zadane takiego typu zadanie:

Jedzie pociąg do naszej stacji (nastawnia dysponująca i wykonawcza), nie zatrzymuje się u nas. Podczas obserwacji zauważamy że drzwi w pośpiechu są otwarte. Wołamy na radiu kierownika pociągu...nie odzywa się, wołamy maszynistę...nie odzywa się. Dzwonimy do wcześniejszego posterunku i tam drzwi były na 100% zamknięte.

No i co zrobić w tej sytuacji??

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1315
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Luty 2015, 16:56:04 »
Dzwonić do kolejnego posterunku, żeby zwrócił uwagę...
Ewentualnie, niech go zatrzyma i sprawdzą radio. Ale wątpię, by kierpoć i mech mieli walnięte jednocześnie. Chyba, że są na innym kanale, ewentualnie sprawdź sobie, czy masz dobry kanał u siebie ustawiony :P

Opcja nieoficjalna: Olej to ;) Ale to dopiero po kilkunastu latach pracy można ;) Czasem wywołujesz maszynistę, że nieoświetlony, też na to leje.... Po co się stresować  :P
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Luty 2015, 17:08:23 »
Jeżeli nie daje Ci spać taka sytuacja i jednocześnie nie chcesz używać radiostopu a do następnej stacji jest paręnaście kilometrów możesz wykonać taki myk:
-dzwonisz do dyspozytora zakładowego lub linowego
-on dzwoni do dyspozytora przewoźnika
-dyspozytor przewoźnika dzwoni do maszynisty lub kierownika z informacja o tych otwartych drzwiach i pytaniem dlaczego się nie zgłaszają na radiotelefonie.
Dzwonić do kolejnego posterunku, żeby zwrócił uwagę...
ewentualnie sprawdź sobie, czy masz dobry kanał u siebie ustawiony :P
Na radiotelefonach pociągowych z reguły nie da się zmienić kanału na inny pociągowy.
Cytuj
Opcja nieoficjalna: Olej to ;) Ale to dopiero po kilkunastu latach pracy można ;) Czasem wywołujesz maszynistę, że nieoświetlony, też na to leje.... Po co się stresować  :P
Świetne podejście.

Offline lass

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Luty 2015, 08:35:52 »
Opcja nieoficjalna: Olej to ;) Ale to dopiero po kilkunastu latach pracy można ;) Czasem wywołujesz maszynistę, że nieoświetlony, też na to leje.... Po co się stresować  :P
Dziwić się, że ta firma jest jaka jest. Podejście skandaliczne.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 730
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Luty 2015, 09:51:09 »
Jak zwykle w takich zadaniach zbyt mało danych. Na jakiej budzie siedzimy - wykonawczej, dysponującej? Przez którą budę przejeżdża wcześniej, na drugiej możemy mu dać sygnały ręczne, jeżeli w czasie przejazdu przez st. nie reagował na radiu. Jakie drzwi są otwarte (odskokowo przesuwne, otwierane składane - mają inną skrajnię). Pierwsze w wagonie czy drugie? Przy składanych pierwszych w wagonie w czasie jazdy same się przymkną. Czy na następnym odstępie, szlaku jest zawężona skrajnia co może zagrażać otwartym drzwiom i uszkodzeniem wagonu? Tzn. czy zatrzymujemy go u siebie.
Dziwić się, że ta firma jest jaka jest. Podejście skandaliczne.
Jak firma dba, tak ma.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Luty 2015, 11:39:38 »
Jak zawsze na forum bywa tak że poza poprawą odpowiedzią dostajesz multum innych odpowiedzi czasem nie na temat, to ja napisze tak.
Jeśli uda Ci się powiadomić drużynę o otwartych drzwiach, nie zdziw się jak mechanik wdroży nagłe hamowanie. Ponieważ otwarte drzwi grożą bezpieczeństwu podróżnym i w takim przypadku trzeba natychmiast pociąg zatrzymać. Dziwne ale prawdziwe.
Ciekawe czy ktoś jeszcze z użytkowników pamięta słynne Bipy?? W sezonie letnim bądź woodstockowym mało która miała drzwi zamknięte, i jakoś ludzie nie ginęli :)
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1315
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Luty 2015, 13:28:59 »
Na radiotelefonach pociągowych z reguły nie da się zmienić kanału na inny pociągowy.

Na ratunkowy... Chyba, że na podg wywołujesz nie z tego RT, bo się zakręcisz  ;D

Opcja nieoficjalna: Olej to ;) Ale to dopiero po kilkunastu latach pracy można ;) Czasem wywołujesz maszynistę, że nieoświetlony, też na to leje.... Po co się stresować  :P

Dziwić się, że ta firma jest jaka jest. Podejście skandaliczne.

A ktoś tu napisał, że jestem dyżurnym i pracuję na PLK, ewentualnie tak praktykuję? Widzę, że tu twarda grupa zawodowa jest pracująca zgodnie z przepisami i nic dla "żartów" nie można napisać.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Luty 2015, 18:38:51 »
Jeszcze jedna opcja: jeżeli jesteśmy nastawnią na drodze wjazdu to sygnał zezwalający na semaforze wyjazdowym nastawiamy na sygnał "stój". Użycie radiostopu raczej odradzam, w przykładzie jest podane że drużyna się nie głosi na radio, więc świadczyć to może o uszkodzonym radiotelefonie.

Na radiotelefonach pociągowych z reguły nie da się zmienić kanału na inny pociągowy.

W przypadku posterunków stycznych do szlaków z różnymi kanałami stosowane są (nie wiem czy zawsze) radia z zaprogramowanymi np. dwoma kanałami sieci pociągowej.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1315
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Luty 2015, 10:32:19 »
W przypadku posterunków stycznych do szlaków z różnymi kanałami stosowane są (nie wiem czy zawsze) radia z zaprogramowanymi np. dwoma kanałami sieci pociągowej.

Generalnie tak jest, jak mówisz (tzn. ja się z takimi przypadkami spotkałem). Owszem, masz tyle RT ile jest kanałów pociągowych, ale możesz sobie je "podmienić", więc w razie awarii jednego, z drugiego nadajesz na kanale "zepsutego".

Użycie radiostopu raczej odradzam, w przykładzie jest podane że drużyna się nie głosi na radio, więc świadczyć to może o uszkodzonym radiotelefonie.

Fakt, podejście do tego tematu jest różne. Najlepiej wygasić słupek.
A jeżeli RT jest uszkodzone, trzeba pobawić się w papierologię trochę i zadzwonić do monterów :)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Luty 2015, 17:08:25 »
Dawno mnie nie było... Nie istotne... Jestem...

Hej, jestem początkującym dyżurnym, dopiero na etapie szkolenia, mamy zadane takiego typu zadanie:

Jedzie pociąg do naszej stacji (nastawnia dysponująca i wykonawcza), nie zatrzymuje się u nas. Podczas obserwacji zauważamy że drzwi w pośpiechu są otwarte. Wołamy na radiu kierownika pociągu...nie odzywa się, wołamy maszynistę...nie odzywa się. Dzwonimy do wcześniejszego posterunku i tam drzwi były na 100% zamknięte.

No i co zrobić w tej sytuacji??

Bez wahania radio-stop. Tym bardziej, przy obecnych "napierach" bezpieczeństwa.
Drużyna pociągowa po to ma znajomość szlaku, że ma się zgłaszać. ZAWSZE!
Skończmy z pokutowaniem bzdurnej tezy, przy której zacytuje znajomego
"Jak ja się nie zgłoszę na radio - to jest afera wszech czasów. Jak mechanik milczy - to znaczy, że ma ważniejsze sprawy."
Sraczka! Ma się zgłosić. Jak się nie głosi, to radio-stop! A może ma zawał? Albo udar? Albo cukier chłopakowi skoczył?


Opcja nieoficjalna: Olej to ;) Ale to dopiero po kilkunastu latach pracy można ;) Czasem wywołujesz maszynistę, że nieoświetlony, też na to leje.... Po co się stresować  :P

Ja już wiem, czemu Ty w PLK'a nie robisz...
Zdajesz sobie sprawę w jakim świetle stawiasz służbę ruchu, pisząc takie dyrdymały na tym forum? Już kiedyś to próbowałem Tobie wyjaśnić, ale widzę, że gadka z Tobą na ten temat to jak rozmowa ślepego z głuchym o kolorach.

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Luty 2015, 18:06:53 »
MaKu
Inna kolej inne zasady ;p
Co mu się dziwisz jak od tygodnia pociągu nie miał na swojej stacji ;p
Pracuję w firmie, która wstydzi się swoich pracowników.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1315
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Luty 2015, 21:05:22 »
MaKu
Inna kolej inne zasady ;p
Co mu się dziwisz jak od tygodnia pociągu nie miał na swojej stacji ;p

Od roku :D

Ja już wiem, czemu Ty w PLK'a nie robisz...

Cieszę się, że wiesz.... Ta firma omija mnie, a ja ją też i nie jest mi do życia potrzebna ;)

PS. Możesz mi nałożyć moderację albo usuwać niewygodne treści jako "prawa ręka zarządu".
« Ostatnia zmiana: 11 Luty 2015, 21:13:27 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 813
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Luty 2015, 22:19:03 »
Widzę, że tu twarda grupa zawodowa jest pracująca zgodnie z przepisami i nic dla "żartów" nie można napisać.

Nikogo nie rozbawił ten żart, nic nie wnosi do tematu a jedynie psuje obraz środowiska i tego forum. Padło pytanie, proszę odpowiadać merytorycznie.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Luty 2015, 11:10:51 »
PS. Możesz mi nałożyć moderację albo usuwać niewygodne treści jako "prawa ręka zarządu".

Jeżeli w dalszym ciągu będziesz pisał posty, które będą stawiały to forum i autorów symulatora w złym świetle, pewnie się o tym pomyśli.
Przed następnym bezmyślnym klepaniem w klawiaturę chwilę się zastanów.

Offline Pr1

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 315
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pr
Odp: Sytuacja - otwarte drzwi w pośpiechu
« Odpowiedź #14 dnia: 18 Kwiecień 2015, 18:18:37 »
A jeśli ja (jako podróżny czekający na peronie) zauważę, że w pociągu X są otwarte drzwi, a pociąg ma przelot to mogę coś w tym momencie zrobić?* Niby to stwarza realne zagrożenie w ruchu pociągów oraz zagrożenie dla pasażerów. Szczególnie te otwarte drzwi były dziwne, że to były drzwi tego najnowszego typu (elektryczne, z guziczkami, LED'em, wysuwanym schodkiem), które powinny się same zamknąć. Zadzwonić do centrali PLK? Co jak pociąg jest w Pruszkowie i się w końcu tam dodzwonię i oni zareagują to skład będzie już sprzątany na Grochowie?  ;D

* A nawet jeśli stoi w polu pod S1 - przecież nie wlezę na tory i nie zapukam do maszynisty, albo latał po składzie i szukał obsługi, bo jeszcze mech wezwie SOK, albo obsługa sprawdzi mi bilet...