Autor Wątek: Pulpity fikcyjnych stacji  (Przeczytany 36745 razy)

Offline Kolejorz91

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warmia i Mazury
Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 07 Marzec 2015, 22:33:03 »
Wpadłem na pomysł aby rozszeżyć oferte dla symulatora ISDR, o fikcyjną stację "Margostyniec". W załączniku pulpit tej stacji. Mam nadzieję też na jakąś małą współpracę udział w tym projekcie tej stacji. Znajdzie się jakaś pomoc? :) Ja nie mówię, że ktoś ma robić to za mnie, lecz mieć w tym współudział. ;) Liczę na doświdczone znające się osoby. Dopiero to mój początek w tworzeniu stacji dla smyka.

Uwaga: z uwagi na ograniczone możliwości wprowadzania zmian, a także plany rozwoju symulatora zakładające brak tworzenia następnych posterunków fikcyjnych, nie powstanie symulator ISDR z przedstawionym w tym wątku pulpitem. Przenoszę wątek z działu o symulatorze do działu ogólnego na temat urządzeń srk.
Paweł
« Ostatnia zmiana: 10 Marzec 2015, 10:00:07 wysłana przez Paweł »

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Marzec 2015, 08:45:10 »
Fajnie, że chcesz się przyłączyć. Mam nadzieję, że wiesz co robisz... Na pewno Paweł się ze mną zgodzi: Jesli chcesz wziąć udział w tworzeniu ISDR'a to musisz znać język(i) programowania (np. C++). Polecam pooglądać filmiki p. Zelenta, gdzie w bardzo łopatologiczny sposób, krok po kroku jest pokazane jak tworzyć programy>> https://www.youtube.com/user/MiroslawZelent/playlists?sort=dd&view=50&shelf_id=18. Powodzenia! :D

Trochę poprawek "na żwyca", wygląda dobrze, ale niezrozumiały jest dla mnie wjazd do tartaku.

Jak zaczniesz robić schemat na pewno przyda się to http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/projektowanie/

Jesli chodzi o mój wkład: mogę zrobić schemat na podstawie tego pulpitu.
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2015, 10:11:24 wysłana przez DamDam »

Offline Kolejorz91

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warmia i Mazury
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Marzec 2015, 10:49:57 »
Dziękuję za przydatne uwagi. A czemu nie mają być semafory (wjazdowe) od tartaku na stację? Usunąć je czy podmienić na Tz czy Tm? A peron 1 tak jakoś mi wyszedł szeroki na pulpicie, ze względu po lewej znajdujące się tory krzyżowe. :)

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #3 dnia: 08 Marzec 2015, 11:07:36 »
Poprostu wjazd z tartaku jest obslugiwany przez Tm (piersza z lewej). Albo, jeśli te tory miedzy Tz a sem. są długie (nie wiem jak to sobie interpetowałeś) i zmieściłby się poc. to mogą tak zostać. Trudno to interpretować bez jakiegoś szkicu, planu itp. Właśnie rozgryzam, które tory są główne i nadal nad tym myślę. Mógłbyś zrobić rysunek obrazujący rozmieszczenie (na oko) torów, oraz które tory są zasadnicze, dodatkowe itp.

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 97
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #4 dnia: 08 Marzec 2015, 11:46:54 »
Mnie się wydaje, że jeżeli wyjazd z obszaru stacji jest na Tz, to wjazd powinien być na Tm (tak jak to ma miejsce w Spedpolu w LM). Semafor wyjazdowy/wjazdowy powinien występować tylko w przypadku jazdy na/ze szlaku, a tu tego nie widać. Usunąłbym też tor/żeberko ochronne z Tm przed grupą torów 4-10 po zastąpieniu wjazdowego tarczą manewrową nie będzie on tam potrzebny. Tarczę z żeberka i tak można usunąć. W praktyce nie kojarzę, żeby gdziekolwiek występowała (wg analiz schematów ze strony Bazy kolejowej).

Co do zwężenia peronu 1, wystarczyłoby skrócić tor 5a o jedną kostkę i całość można podnieść o jeden wiersz.
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2015, 11:50:30 wysłana przez greg86 »

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 725
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Marzec 2015, 10:08:02 »
Dyskusja dotyczy głównie rozwiązania układu torowego. Wygodniej było by to omawiać na planie schematycznym urządzeń srk. Jest on punktem wyjścia dla projektu urządzeń stacyjnych, w tym pulpitu.

Brakuje jakichś założeń, informacji o lokalizacji stacji. Jaki ma być ruch na liniach, na których leży stacja? Czy planowane są jazdy bez zatrzymania? Dlaczego tor główny zasadniczy kończy się ślepo? Widzę, że chcesz zrobić przebiegi pociągowe w kierunku i z kierunku bocznicy. Jest to zbędne - pociągi rozwiązywane i formowane są na torach stacyjnych, a na bocznicę odbywają się jazdy manewrowe. W kilku miejscach brakuje ochrony bocznej dla przebiegów pociągowych - zapoznaj się z wytycznymi projektowania Ie-4.
« Ostatnia zmiana: 10 Marzec 2015, 10:18:33 wysłana przez Paweł »

Offline Kolejorz91

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warmia i Mazury
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Marzec 2015, 13:19:56 »
To w takim razie musiał bym zmienić częściowo pulpit. Będę musiał dodać drugi tor do stacji Maki tak jak to jest z Ślemienia, tak by tor nr 2 nie kończył się ślepo. Pierwotnie zakładałem, że do Maki i Dytryny będą to inne linie kolejowe (osobne) jedno torowe.

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Marzec 2015, 13:56:56 »
Małe poprawki lewej głowicy. Nie jestem pewien czy 'elektryfikacje' szczelin wykonałemm poprawnie. Jutro nowe poprawki.
« Ostatnia zmiana: 10 Marzec 2015, 14:32:15 wysłana przez DamDam »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1146
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Marzec 2015, 14:53:08 »
To w takim razie musiał bym zmienić częściowo pulpit. Będę musiał dodać drugi tor do stacji Maki tak jak to jest z Ślemienia, tak by tor nr 2 nie kończył się ślepo. Pierwotnie zakładałem, że do Maki i Dytryny będą to inne linie kolejowe (osobne) jedno torowe.

Po co? Przerób głowicę nieco, zresztą, w obecnym kształcie można jechać na prosto. Czasem na pulpicie jest meksyk, tylko "plus, daj w bok". a na gruncie ok.
« Ostatnia zmiana: 10 Marzec 2015, 14:54:52 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Kolejorz91

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Skąd: Warmia i Mazury
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Marzec 2015, 15:24:54 »
DamDam, zepsułeś mi przystanek osobowy "Martyny Jezioro" z post. odg. :( Nie tak to sobie wyobrażałem. Myślałem że tutaj z prawej str. pulpitu nic nie pozmieniasz. Tory na tartak chciałbym aby były bez zmian tak jak jest pokazane na moim pulpicie.

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Marzec 2015, 16:04:00 »
Takie p odg powinny wyglądać jak np. Sokule. Co do tartaku, Paweł już się wypowiedział.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 725
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Marzec 2015, 18:32:51 »
Tory na tartak chciałbym aby były bez zmian tak jak jest pokazane na moim pulpicie.

A jakieś uzasadnienie dla takiego rozwiązania? Bo fajnie wygląda?

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1146
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Marzec 2015, 20:07:11 »
Bo tak "pan projektant machnął" :D Swoją drogą, jeżeli tam jest przejazd, to powinna być WK przed przejazdem od strony tartaku...
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 118
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Marzec 2015, 20:32:26 »
Aa tam, taka tam 'droga' na ogródki działkowe. Styknie, jak tam stoją dwa andrzeje.

Offline greg86

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 97
    • Zobacz profil
  • Skąd: Największe miasto bez kolei pasażerskiej w Europie
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Marzec 2015, 09:43:29 »
Kilka uwag o elektryfikacji.