Autor Wątek: Pulpity fikcyjnych stacji  (Przeczytany 371441 razy)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #195 dnia: 02 Listopad 2020, 18:55:13 »
Jeżeli szlak do Kleczowa jest izolowany, to w stanie zasadniczym szczeliny powinny być ciemne. Taki trochę paradoks i temat kłótliwy, ale spotkałem się z tym ostatnio, że tylko na blokadzie wieloodstępowej odcinki wolne na kostkowym świeca "na biało"

Offline Wowas08

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #196 dnia: 02 Listopad 2020, 19:06:08 »
Tam jest Kleczew ale mniejsza z tym, czyli to do poprawki czy jest jeszcze duży błąd który się rzuca w oczy?

Offline Wowas08

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #197 dnia: 02 Listopad 2020, 19:08:07 »
Tutaj taki załącznik pokazujący początek prac nad moim pierwszym pulpitem.  :D Jeśli jakieś błędy proszę pisać.

Błędne nazwy sygnalizatorów. Błędna numeracja torów. Rozmieszczenie niektórych Tm nie ma sensu. Blokada po prawej typu ??

Najpierw proponuję zapoznać się z wytycznymi projektowania Ie-4, następnie narysować i pokazać plan schematyczny stacji + podstawowe założenia (np. typy blokad liniowych). Dopiero potem wymyślać pulpit nastawczy.

Czy to znaczy, że będzie nowy edytor? I nie wiem czy dobrze zrozumiałem, że będzie można robić własne posterunki.

Są przewidziane narzędzia edycyjne, ale raczej nie będą dostępne publicznie, tylko w zamkniętej grupie osób które będą miały jakiś pomysł i podstawową wiedzę na temat srk. Poza tym generalnie nie przewiduję tworzenia nowych stacji fikcyjnych. Ale to nie temat na ten wątek - wrócę do tego po zakończeniu prac nad nową wersją programu.
Dziękuję za pokazanie błędów i przepraszam za problem.
Już wiem jaką lekturę wybrać na wieczór. :)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #198 dnia: 02 Listopad 2020, 21:13:19 »
WNIKLIWĄ lekturę... :)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #199 dnia: 03 Listopad 2020, 12:54:14 »

Offline Wowas08

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #200 dnia: 03 Listopad 2020, 13:28:07 »
Dzięki na pewno coś znajdę.  ;D

Offline Wowas08

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Skąd: Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #201 dnia: 03 Listopad 2020, 14:55:46 »
WNIKLIWĄ lekturę... :)
Oraz bardzo lekką..  :)

Offline Nivice

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kościan
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #202 dnia: 19 Listopad 2020, 10:04:14 »
ostatnio utworzyłem fikcyjny pulpit Natanowice :)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #203 dnia: 19 Listopad 2020, 10:34:50 »
Źle opisane przyciski od blokady eap (szczególnie Ko), tarcze ostrzegawcze w stanie zasadniczym pomarańczowe, brak "ochrony" z bocznicy
« Ostatnia zmiana: 19 Listopad 2020, 10:36:25 wysłana przez jageer »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #204 dnia: 19 Listopad 2020, 11:03:08 »
Dalej - źle opisane semafory i tarcze manewrowe (przy okazji - w którą stronę biegnie kilometrowanie?), brak opisu izolacji torowych, przyciski doraźnego zwolnienia przebiegu pociągowego opisuje się małymi literami i przyciski muszą być plombowane, bez kontrolek; przyciski pIz i Kr muszą być plombowane, przyciski doraźnego zwolnienia przebiegów manewrowych opisuje się małymi literami, przy czym jeden przycisk może zwalniać dwa (lub więcej) sprzeczne przebiegi, brak amperomierza i woltomierza, kompozycja pulpitu zła - przyciski Sz oraz doraźnego zwalniania przebiegów pociągowych powinny być po tej samej stronie schematu, gdzie są sterowane nimi semafory, podobnie przyciski doraźnego zwolnienia przebiegów manewrowych, przyciski dPo i dKo - zgodnie z zaleceniem albumowym - powinny być plombowane.
Co to za tor, zakończony semaforem G? Jeśli na stacji jest peron (są perony), powinien być zaznaczony.
Podstawą projektowania pulpitu kostkowego jest plan schematyczny posterunku ruchu - proszę go pokazać. Bez tego planu schematycznego projekt pulpitu jest bez sensu i jego prawidłowa ocena (poza uwagami już zgłoszonymi) jest niekompletna.

Offline Nivice

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kościan
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #205 dnia: 19 Listopad 2020, 11:06:17 »
Źle opisane przyciski od blokady eap (szczególnie Ko), tarcze ostrzegawcze w stanie zasadniczym pomarańczowe, brak "ochrony" z bocznicy

Poprawione

Offline Nivice

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kościan
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #206 dnia: 19 Listopad 2020, 11:08:16 »
oh ok biore się za inny projekt...

Offline Nivice

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kościan
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #207 dnia: 19 Listopad 2020, 11:52:05 »
stworzyłem pulpit Pods Tęcza

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #208 dnia: 19 Listopad 2020, 12:44:58 »
Jeżeli szlaki są z kontrolą niezajetosci, to gdzie zerowanie liczników, chyba że na osobnym pulpicie ;) dwa - posterunki odstępowe raczej nie mają izolowanych torów ...ale mogą mieć teoretycznie. I nie opisane kostki przeciwwtórności.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #209 dnia: 19 Listopad 2020, 12:54:27 »
Blokada na posterunku odstępowym nie ma przycisków Poz, a dPo są wspólne z dKo. Semafory odstępowe nie mają przycisków zwolnienia doraźnego, bo nie ma przebiegów ani ich zwolnienia. Zapoznaj się z materiałami z http://automatyka.ndl.pl/