Autor Wątek: Pulpity fikcyjnych stacji  (Przeczytany 134794 razy)

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #165 dnia: 15 Czerwiec 2019, 19:05:52 »
Mały offtop, ale nie wiem według jakiej zasady ustala się nazwę odcinka izolowanego dla pierwszego za stacją odstępu SBL? ZTCW pozostałe odcinki przyjmują numer od osłanianego semafora (na Testowie semafor 184 -> It184).

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #166 dnia: 16 Czerwiec 2019, 09:43:21 »
Pierwszy za stacją (we właściwym kierunku jazdy) odcinek izolowany (od ostatniego rozjazdu do semafora wjazdowego z toru niewłaściwego) otrzymuje nazwę od nazwy tegoż semafora, kolejny następny odcinek izolowany (pomiędzy semaforem wjazdowym z toru niewłaściwego a pierwszym semaforem sbl we właściwym kierunku jazdy) otrzymuje nazwę od hektometra, w którym ten odcinek się rozpoczyna. Kolejne odcinki izolowane otrzymują nazwę od semafora sbl, ochraniającego ten odcinek (zachowując zasadę oznaczania zgodnie z właściwym kierunkiem jazdy).
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwiec 2019, 09:46:34 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline Szybki Wiewiór

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Nasielsk
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #167 dnia: 21 Czerwiec 2019, 21:11:34 »
W jaki sposób oznaczyć na pulpicie powtarzacz tarczy manewrowej bez możliwości wskazania Ms2? Po prostu wstawiamy niebieską lampkę i nie dodajemy przycisku?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #168 dnia: 21 Czerwiec 2019, 22:25:16 »
W jaki sposób oznaczyć na pulpicie powtarzacz tarczy manewrowej bez możliwości wskazania Ms2? Po prostu wstawiamy niebieską lampkę i nie dodajemy przycisku?
Powtarzacz tarczy manewrowej na pulpicie kostkowym (ale nie tylko), wskazującej tylko sygnał Ms1 składa się z jednej kontrolki światła niebieskiego i oczywiście nie ma przy powtarzaczu przycisku (podobnie jak nie ma przycisku przy powtarzaczu tarczy ostrzegawczej, czy powtarzaczu sygnalizatora powtarzającego). Tarcza taka posiada swój opis jako TmX, gdzie X oznacza liczbę kolejnego numeru tarczy manewrowej, wynikającą z kolejności numeracji tarcz manewrowych na stacji.
Paweł Piotr

Offline Szybki Wiewiór

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Nasielsk
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #169 dnia: 22 Czerwiec 2019, 20:12:47 »
Zapytałem, żeby się upewnić, bo wcześniej sobie zrobiłem i wyszło dobrze  ;).

Offline Szybki Wiewiór

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Skąd: Nasielsk
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #170 dnia: 06 Sierpień 2019, 00:24:35 »
Z racji tego, że SCS (Symulacyjne Centrum Sterowania) też jest projektem ISDR, to można zamieszczać pulpity i z tego programu?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 858
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #171 dnia: 06 Sierpień 2019, 11:33:58 »
Nie ma przeszkód aby zamieszać/omawiać tu wszystko co jest związane z projektowaniem pulpitów nastawczych, nie muszą być kostkowe i nie muszą być związane z oprogramowaniem ISDR.

Offline Amder555

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #172 dnia: 08 Sierpień 2020, 10:03:15 »
Pulpit z Fikcyjnej Stacji Poligon, wyjazd w kierunku Bocznicy jest na tarcze zaporowe.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #173 dnia: 08 Sierpień 2020, 10:51:54 »
1. Przyciski dPo i dKo powinny być plombowane.
2. Przyciski zwalniające przebiegi powinny być w tej samej części pulpitu, gdzie znajdują się drogi przebiegów zwalnianych.
3. Brak numeracji torów i zaznaczenia odcinków izolowanych torowych.
4. Numeracja peronów jest liczona od budynku stacyjnego (tutaj umownie dworca).
5. Dlaczego przy peronie 1 jest pokazana zajętość tylko części toru?
6. Dlaczego w zaznaczonych kostkach sygnalizatory są z lewej strony toru?
7. Zaznaczono równocześnie przebieg wjazdowy (pociągowy) oraz przebieg wyjazdowy (manewrowy) na ten sam tor i z tego samego toru - to jest niedopuszczalne przepisami.

To tak na początek...


Paweł Piotr

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1339
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #174 dnia: 08 Sierpień 2020, 18:47:41 »
dKo i dPo mogą mieć też liczniki .... Nie koniecznie plomby.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #175 dnia: 08 Sierpień 2020, 18:58:39 »
Albumowy przykład konstrukcji pulpitów AC 20 dla przekaźnikowych usrk pokazuje dla przycisków dKo i dPo liczniki oraz plomby..
Paweł Piotr

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 858
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #176 dnia: 08 Sierpień 2020, 20:33:23 »
Przyciski dPo i dKo mają liczniki użyć więc sens ich dodatkowego plombowania jest wątpliwy. Według albumów faktycznie są to przyciski plombowane i tak też się je oznacza na planach pulpitów, natomiast w praktyce nie przypominam sobie żeby te przyciski miały gdzieś założone plomby.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #177 dnia: 08 Sierpień 2020, 20:52:00 »
Zerwana plomba na przycisku oznacza fakt użycia tego przycisku w określonym czasie i okolicznościach (musi być odpowiedni zapis w E1758 o przyczynie i czasie), natomiast zmieniony stan licznika pokazuje, ile razy przycisk był używany (każdorazowe użycie przycisku po zerwaniu plomby także podlega rejestracji). Ta restrykcja jest niezwykle ważna w przypadku dKo, bowiem niezachowanie procedur wprost może prowadzić do katastrofy.
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1339
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #178 dnia: 08 Sierpień 2020, 20:57:03 »
Miałem przyjemność przebudowy urządzeń typu "E" na stacji Częstochowa towarowa .... Rok budowy 1959, obwody nastawcze na JRR, których instrukcja nie przewiduje, więc obwody albumowe można sobie ......kiedyś "w śląskim DOKP" był zapis, że usterka zajętości odcinka zasemaforowego uniemożliwiała użycie sz na wjazdowym i było to uzależnione....
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpień 2020, 20:59:47 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 329
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #179 dnia: 09 Sierpień 2020, 09:21:18 »
Jest taka książka, w której jeden z jej autorów, Mirosława Dąbrowa-Bajon (chyba z jakimś tytułem naukowym...) rozpisuje się, jak należy projektować i budować sygnalizatory powtarzające na szlaku z samoczynną wieloodstępową blokadą liniową...
Paweł Piotr