1. Przy połączeniu dwóch torów równoległych dwoma rozjazdami (dwoma lewymi lub dwoma prawymi) nie stosuje się osobnej wstawki prostej, bowiem konstrukcja modelowych rozjazdów jest taka, że można je połączyć ze sobą torami zwrotnymi – w takim połączeniu powstaje wymagana wstawka prosta, której istnienie właśnie wynika z konstrukcji modelowych rozjazdów (dokładnie chodzi o fragment rozjazdu za krzyżownicą w kierunku toru zwrotnego). Ilustruje to rysunek. Dlatego też tych punktów nie zaznaczałem.
2. W miejscach zaznaczonych cyframi 1, 2 i 4 musi znaleźć się wstawka prosta, szczególnie fatalne miejsce oznaczone jest czerwonym numerem 3, gdzie spotyka się tuż po sobie 6 kolejnych styków z łukami odwrotnymi – gwarantuję Ci, że każda próba wepchnięcia na skrajny górny tor stacyjny grupy wagonów skończy się wykolejeniem. Ten fragment jest do całkowitej przeróbki.
3. Umieszczenie peronów, jakie proponujesz, jest niemożliwe (całkowity brak miejsca na peron pomiędzy torami 1 i 2, spowodowany szerokością międzytorza, wynikającą z planu). Można perony umieścić tak, jak zaznaczyłem szarymi prostokątami. Peron 1 jest między torami 2 i 4, i te dwa tory obsługuje (peron wyspowy dwukrawędziowy). Peron 2 jest wzdłuż toru 1 i tylko ten tor obsługuje (peron jednokrawędziowy). Numeracja peronów odnosi się do domyślnego położenia budynku stacyjnego.
4. Należy rozróżnić pojęcie stacji (ograniczone miejscem ustawienia semaforów wjazdowych) oraz pojęcie szlaku – pomiędzy semaforami wjazdowymi z obydwu stron stacji. W obrębie stacji możliwe jest prowadzenie ruchu pociągowego oraz ruchu manewrowego. Na szlaku możliwe jest prowadzenie tylko ruchu pociągów, dlatego żeberko na posterunku odgałęźnym dla lokomotyw oczekujących nie ma sensu. Takie miejsce musisz znaleźć w obrębie stacji, gdzie lokomotywy oczekujące na pociąg będą na taki tor kierowane jazdą manewrową na sygnały manewrowe, oraz z tego toru na takie same sygnały manewrowe będą kierowane na pociąg. Zamiast posterunku odgałęźnego (bo jak widzę, miejsca jest mało) możesz zaprojektować jakąś małą bocznicę szlakową (młyn, tartak, browar, jakaś mała fabryczka itp.).
5. W załączniku przykładowy plan schematyczny stacji, jako rysunek poglądowy, który graficznie opisuje czynności stacji i potrzebną do tego infrastrukturę.
Pytanie do jageer: Te manewry w Dziergowicach to na co się odbywają?