Autor Wątek: Pulpity fikcyjnych stacji  (Przeczytany 61841 razy)

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 213
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #135 dnia: 25 Marzec 2018, 00:58:32 »
Ja stwierdziłem fakt że taki posterunek istnieje. Posterunek czynny, dopuszczony do eksploatacji więc raczej spełnia wymogi. Może Ty wskaż podstawę która zabrania stosowania sygnałów manewrowych na podg.
Trainz

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #136 dnia: 25 Marzec 2018, 08:16:00 »
A co powiesz o podg Warszawa podskarbinska? Jest to podg gdzie jest wjazd na bocznice i są tam tm
1. Nie odpowiedziałeś na moją prośbę - pytanie.
2. Odpowiadanie pytaniem na pytanie jest niegrzeczne.
3. Ja nie muszę nic mówić - przeczytaj sobie RTS Warszawa Podskarbińsdka i RTS Warszawa Wschodnia Towarowa, a będziesz wszystko wiedział.
4. Semafor G1 z żeberka jest nieporozumieniem w projekcie FoxyPL i porównywanie tegoż projektu, jako posterunku odgałęźnego,  do Warszawy Podskarbińskiej jest kolejnym nieporozumieniem.
5. Jeśli chcesz udowodnić, że "wiesz lepiej", to nie musisz się wysilać - już udowodniłeś, że "wiesz lepiej".
Paweł Piotr

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 213
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #137 dnia: 25 Marzec 2018, 12:22:27 »
1. Ty masz jakąś teorie więc Ty ją udowodnij
2. Z Twojej strony nie widziałem pytania, wiec obalone
3. Dla Twojej wiadomości nie ma już czegoś takiego jak RTS. Jakbym miał dostęp to bym przeczytał, ale skoro nie mam a Ty pewnie przeczytałeś to może się pochwalisz?
4. W którym miejscu porównałem ten projekt do czegokolwiek?? Ja tego projektu nawet nie skomentowałem, odniosłem się tylko do Twojego wpisu.
5. Co do udawadniania to zaslugi należą się Tobie, między innymi za Twoją interpretacje ir1 ostatnio
Trainz

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #138 dnia: 25 Marzec 2018, 13:33:54 »
Żeby uspokoić Twoje skołatane nerwy wyjaśniam, iż wiem, że dawny RTS obecnie nazywa się RT (nota bene – zawiera dokładnie te same działki, co dawny RTS..).
Nadto, o czym powinieneś wiedzieć (z Twoją wiedzą…), że RT jest dokumentem poufnym – vide nadruk w prawym górnym rogu: Do użytku wewnętrznego.
Widzę, że lubisz zabawę w pytania, więc Ci ulżę:
Piszesz:
2. Z Twojej strony nie widziałem pytania (…)
Ja napisałem coś innego: 1. Nie odpowiedziałeś na moją prośbę - pytanie. Więc proszę o ścisłość, bez manipulacji.
Piszesz:
Może Ty wskaż podstawę która zabrania stosowania sygnałów manewrowych na podg.
Więc pytam – w którym miejscu napisałem, że na podg zabrania się używania sygnałów manewrowych?
A teraz Twoja metoda percepcji kolei poprzez „stwierdzania faktu”. W załączniku fragment planu schematycznego stacji z sygnalizatorami manewrowymi – stwierdzony niewątpliwie fakt. Bez komentarza to przepisowa bzdura.
Pisząc na temat projektu FoxyPL zapytałem przecież w swoim poście: A co to jest za tor, przy którym stoi semafor G1? by uzyskać jakiś komentarz, który być może uzasadnia postawienie przy nim semafora G1, jeszcze z sygnałem Ms2.
Szkoda, że Paweł skasował radosną „tfurczość” FoxyPL, bo można by się było na tym przykładzie czegoś nauczyć – z wyjątkiem Ciebie oczywiście, bo Ty „wszystko wiesz” i lubujesz się w czepianiu się – i to jeszcze niedokładnie – słówek.
Co do mojej interpretacji Ir-1(R-1), odpowiedz na proste pytanie: czy maszynista pociągu jadącego po torze lewym szlaku dwutorowego, na którym istnieje liniowa blokada przystosowana do prowadzenia ruchu dwukierunkowego po każdym torze szlakowym, otrzymuje rozkaz pisemny N, wyjeżdżając na taki szlak?
I na koniec – proponuję Ci zaznajomić się z terminem „warunki miejscowe”, chociaż z Twoją wiedzą doskonale ten termin znasz..
« Ostatnia zmiana: 25 Marzec 2018, 14:05:12 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline FoxyPL

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kruszwica
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #139 dnia: 25 Marzec 2018, 15:00:40 »
Oczywiście ja usnąłem ponieważ bardziej było mi wstyd puszczania nawet niezrobionego dzieła:
Tu podesłany Posterunek: https://imageshack.com/a/img923/5841/n2kVuv.png

A tu stacja: https://imageshack.com/a/img924/8909/bprmRE.png
Na stacji zrobiłem obok szlaki, ponieważ nie miałem miejsca ale chyba dobrze zrobiłem.

A tu plan makiety z posterunkiem i stacją: https://imageshack.com/a/img923/489/XFnzfP.jpg

Akurat teraz stacja jest w wykonaniu na którym jeszcze coś się nauczyłem jak ktoś wie co jest źle to niech napisze.
Nie obwiniaj Pawła za to.

Na przyszłość - proszę nie usuwać/modyfikować wiadomości na które padła już odpowiedź (zgodnie z regulaminem). Paweł
« Ostatnia zmiana: 27 Marzec 2018, 00:35:12 wysłana przez Paweł »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #140 dnia: 25 Marzec 2018, 15:27:14 »
Nie wiedziałem, że na forum wklejony obrazek i wpisany post autor może sobie sam usunąć, wydawało mi się, że może to zrobić tylko administrator, nie winię Pawła, bo to jego święte prawo.
Podstawą do realizacji projektu jest dokładny plan schematyczny posterunku, który obejmuje - oprócz odpowiednich oznaczeń poszczególnych elementów - charakterystykę torów, bowiem nie sposób odnieść się li tylko do surowego schematu torów. Ponadto należy opisać, co się ma na tym posterunku odbywać, bo dopiero to determinuje jego w miarę poprawny układ. Na Twoim projekcie jest stacja (na dole) i posterunek odgałęźny (na górze). Czerwonymi prostokątami zaznaczyłem styki łuków o odwrotnych promieniach, w takich miejscach stosuje się odpowiednie wstawki proste, bez których miejsca te będą generować wykolejenia taboru. W ramce zaznaczyłem tor, o którym proszę o informacje, do czego ma służyć, dalej - jakie zadanie ma spełniać ten Twój posterunek odgałęźny. Opisz wszystkie tory stacyjne - do czego mają służyć, jakie jest ich przeznaczenie. Jak ma wyglądać ruch pociągów na Twojej stacji, jak ma wyglądać praca manewrowa - dopiero z tak dokonanych założeń może wynikać jakiś projekt układu torowego, nigdy odwrotnie! Na samym końcu można określić rodzaj modelowanych usrk i projektować rozstawienie sygnalizatorów. Ale najpierw polecam postudiować stronę: https://www.bsk.isdr.pl/ gdzie znajdziesz wszystko na temat usrk i nie tylko.
Paweł Piotr

Offline FoxyPL

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kruszwica
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #141 dnia: 25 Marzec 2018, 16:14:33 »
Czerwonymi prostokątami zaznaczyłem styki łuków o odwrotnych promieniach, w takich miejscach stosuje się odpowiednie wstawki proste, bez których miejsca te będą generować wykolejenia taboru. W ramce zaznaczyłem tor, o którym proszę o informacje, do czego ma służyć, dalej - jakie zadanie ma spełniać ten Twój posterunek odgałęźny. Opisz wszystkie tory stacyjne - do czego mają służyć, jakie jest ich przeznaczenie. Jak ma wyglądać ruch pociągów na Twojej stacji, jak ma wyglądać praca manewrowa -

1: Stawki chyba dobrze zrozumiałem:
czerwony to  te które zaznaczyłeś a zielony to chyba dobre
https://imageshack.com/a/img924/1024/2njovK.png
Link od 2 punktu https://imageshack.com/a/img924/3315/i2MvX3.png
2. Perony (kolory:szary zielony,czarwony)
zielony i czerwony główne dla pośpiesznych,expressowych i rzadziej dla osobowych
szary dla osobowych rzadki dla pośpiesznych i expressowych
3;
Tory
Żółte: tory główne
Jasnoniebieskie dla: manewrowych (tak samo zaznaczono fioletowym i jasnonibieski na ten sam koniec stacji czyli W-5)
Tory pomarańczowe: tory boczne dla wagonów ( górne dla towarowych dolne dla osobowych)
4:Posterunek:
znaczenie posterunku jest takie mniej więcej jakaś lokomotywa sobie jedzie na bok na posterunek by czekać na wezwanie na stacje. Dlaczego nie ma wjazdu na boczny tor posterunku (od strony prawej) z toru zasadniczego? Ponieważ projekt posterunku (wymyślony) został stworzony by  były nietypowe zagrania np jazda na torze przeciwnym do zas.

4: Tory stacyjne
tor 1 (od dołu) peron 1 i możliwy peron 2 dla pośpiech i towarowych z przelotem (gdy tor wolny)
tor2  peron 2 i ewentualnie 3 dla poś. i ex też  towar. z przelotem (gdy tor wolny)
tor3 peron 3 dla osobowych i bardzo rzadko dla  pośpiesznych i ex i dla towarowych (kończących z pustymi)


Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1262
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #142 dnia: 25 Marzec 2018, 16:32:27 »
Zawsze można w celu warunków miejscowych odstąpić od reguły ....... Sam znam pewien przypadek, gdzie posterunek jest jako podg, a prowadzone, są manewry, a w bok jest wjazd tylko na bocznicę, więc de facto powinien być bocznicowym......

Po drugie, jest też podg. Dziergowice, gdzie w bok na "manewr" wjeżdża się do firmy, co remontuje drezyny.....
A co powiesz, o przypadku, gdzie w ramach jednej bocznicy, są 2 posterunki, tory nr 1 i 2 (przelotowe) traktowane jako szlakowe (zgodnie z regulaminem....), a prowadzi się po nich manewry, dodatkowo ruch między posterunkami jest na podstawie blokady stacyjnej, a dyżurni dla tych torów prowadzą dzienniki ruchu? Nawet, są wskaźniki o ile dobrze pamiętam W27c (jazdy na tor lewy, gdzie na PLK jeszcze tego nie widziałem), więc teoretycznie jadąc "po bocznicy", ale wg. regulaminu po szlaku, po lewym między posterunkami powinien być dyktowany rozkaz N? Czy blokada stacyjna jest blokadą dwukierunkową?
« Ostatnia zmiana: 25 Marzec 2018, 16:47:28 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline FoxyPL

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kruszwica
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #143 dnia: 25 Marzec 2018, 16:55:37 »
ale wg. regulaminu po szlaku, po lewym między posterunkami powinien być dyktowany rozkaz N? Czy blokada stacyjna jest blokadą dwukierunkową?

Na moim projekcie jest dwukierunkowa, ale nie wiem jak w realu jest bo raz jest chyba dwurkierunkowa raz jedno. i na jedno trzeba dyktować rozkaz N. A na dwu nie wiem trzy trzba

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #144 dnia: 25 Marzec 2018, 17:47:12 »
1. Przy połączeniu dwóch torów równoległych dwoma rozjazdami (dwoma lewymi lub dwoma prawymi) nie stosuje się osobnej wstawki prostej, bowiem konstrukcja modelowych rozjazdów jest taka, że można je połączyć ze sobą torami zwrotnymi – w takim połączeniu powstaje wymagana wstawka prosta, której istnienie właśnie wynika z konstrukcji modelowych rozjazdów (dokładnie chodzi o fragment rozjazdu za krzyżownicą w kierunku toru zwrotnego). Ilustruje to rysunek. Dlatego też tych punktów nie zaznaczałem.
2. W miejscach zaznaczonych cyframi 1, 2 i 4 musi znaleźć się wstawka prosta, szczególnie fatalne miejsce oznaczone jest czerwonym numerem 3, gdzie spotyka się tuż po sobie 6 kolejnych styków z łukami odwrotnymi – gwarantuję Ci, że każda próba wepchnięcia na skrajny górny tor stacyjny grupy wagonów skończy się wykolejeniem. Ten fragment jest do całkowitej przeróbki.
3. Umieszczenie peronów, jakie proponujesz, jest niemożliwe (całkowity brak miejsca na peron pomiędzy torami 1 i 2, spowodowany szerokością międzytorza, wynikającą z planu). Można perony umieścić tak, jak zaznaczyłem szarymi prostokątami. Peron 1 jest między torami 2 i 4, i te dwa tory obsługuje (peron wyspowy dwukrawędziowy). Peron 2 jest wzdłuż toru 1 i tylko ten tor obsługuje (peron jednokrawędziowy). Numeracja peronów odnosi się do domyślnego położenia budynku stacyjnego.
4. Należy rozróżnić pojęcie stacji (ograniczone miejscem ustawienia semaforów wjazdowych) oraz pojęcie szlaku – pomiędzy semaforami wjazdowymi z obydwu stron stacji. W obrębie stacji możliwe jest prowadzenie ruchu pociągowego oraz ruchu manewrowego. Na szlaku możliwe jest prowadzenie tylko ruchu pociągów, dlatego żeberko na posterunku odgałęźnym dla lokomotyw oczekujących nie ma sensu. Takie miejsce musisz znaleźć w obrębie stacji, gdzie lokomotywy oczekujące na pociąg będą na taki tor kierowane jazdą manewrową na sygnały manewrowe, oraz z tego toru na takie same sygnały manewrowe będą kierowane na pociąg. Zamiast posterunku odgałęźnego (bo jak widzę, miejsca jest mało) możesz zaprojektować jakąś małą bocznicę szlakową (młyn, tartak, browar, jakaś mała fabryczka itp.).
5. W załączniku przykładowy plan schematyczny stacji, jako rysunek poglądowy, który graficznie opisuje czynności stacji i potrzebną do tego infrastrukturę.

Pytanie do jageer: Te manewry w Dziergowicach to na co się odbywają?
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1262
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #145 dnia: 25 Marzec 2018, 18:05:43 »
ale wg. regulaminu po szlaku, po lewym między posterunkami powinien być dyktowany rozkaz N? Czy blokada stacyjna jest blokadą dwukierunkową?

Na moim projekcie jest dwukierunkowa, ale nie wiem jak w realu jest bo raz jest chyba dwurkierunkowa raz jedno. i na jedno trzeba dyktować rozkaz N. A na dwu nie wiem trzy trzba

To było pytanie do Paweł Piotr, odnośnie rozkazów "N" itd, w sumie przepraszam, nie ten temat....
A makietę budujesz prawdziwą w H0 czy jak?

Co do manewrów w dziergowicach, nie wiem jeszcze jak dokładnie jest, ale niebawem się dowiem :)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline FoxyPL

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kruszwica
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #146 dnia: 25 Marzec 2018, 18:36:32 »
Dzięki za poprawienie mojego planu makiety, Najgorsze to że ogranicza miejsce w domu i dlatego tak daleko granica stacji tak to o 2 m dłużej to bym nawet zmieścił granice przed zakrętem. I tak stacja będzie dopiero po remoncie pokoju i trochę zajmie robienie ale osoba taka jak ty to dużo pomoże.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #147 dnia: 25 Marzec 2018, 19:17:17 »
Sorry - dosyłam załącznik, o którym pisałem, ale się nie załapał..
Do jageer: Blokada stacyjna jest - jak sama nazwa wskazuje - stacyjnym uzależnieniem nastawni wykonawczych od nastawni dysponującej, w granicach stacji nie używa się rozkazu pisemnego N, który dotyczy szlaku, jeśli jest sytuacja, że stacyjne tory główne zasadnicze są jednokierunkowe i jest potrzeba wjechania ze szlaku na tor stacyjny, na który nie ma zorganizowanego przebiegu, wystawia się rozkaz S na wjazd. Wszelkie odstępstwa od przepisów muszą być jednoznacznie określone w RT (dawniej RTS..). Blokada stacyjna to bloki dania nakazu i otrzymania zgody (nast. dysp.) oraz bloki otrzymania nakazu i dania zgody (nast., wyk.) i trudno mówić o jej "kierunkowości". Blokada liniowa to wzajemne uzależnienie nastawni sąsiednich posterunków ruchu w kwestii prowadzenia ruchu po torze szlakowym. Można ją wykonać w typie "jednokierunkowym" (bloki Po i Ko) oraz w typie "dwukierunkowym" (bloki Poz, Po i Ko) po obydwu torach szlakowych (PP). Nie bardzo wyobrażam sobie, że tory szlakowe (jak piszesz wg regulaminu) były wyposażone w blokadę stacyjną, bo to jakieś kuriozum...
Z tego, co wiem, to manewry w Dziergowicach prowadzi się na sygnały ręczne (inaczej mówiąc na gębę), bo na pewno nie na wskazania na sygnalizatorach.
« Ostatnia zmiana: 26 Marzec 2018, 11:54:11 wysłana przez Paweł Piotr »
Paweł Piotr

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1262
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #148 dnia: 26 Marzec 2018, 06:33:14 »
No właśnie i kończąc odejście od tematu, widzisz jakie są odstępstwa: tory traktowane jak szlakowe, blokada stacyjna oparta o bloki zgody między dysponującymi, do tego możliwość prowadzenia manewrów po tych torach i prowadzenie dziennika ruchu, a na dodatek wskaźniki jazdy W27c na tor lewy.... To jest niezły miks.

Co do Dziergowic tak mi się wydaję, że ręczne lub wjeżdżają na rozkaz ze szlaku.
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.