Autor Wątek: Pulpity fikcyjnych stacji  (Przeczytany 92083 razy)

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #105 dnia: 06 Maja 2017, 22:25:09 »
A ja dodam:
1. Co to jest za sytuacja torowa w ramce nr 1? Tarcza manewrowa przed semaforem wjazdowym?
2. Co to jest w ramce nr 2? Sygnał manewrowy na semaforze wjazdowym? Dwa przyciski w jednej kostce?
3. Co to jest w ramce nr 3? Przycisk w miejscu, gdzie w kostce znajdują się kolorowe przesłony do podświetlenia szczeliny zwrotnicowej?
4. Co to jest zaznaczone w czerwonych kółkach? Przycisk w miejscu, w którym nie ma przycisków w kostkach pulpitów AC-20?
5. Co to jest zaznaczone w niebieskich kółkach? Dlaczego przycisk zwrotnicowy jest poza kostką obrazującą zwrotnicę?
Czy kolega raczył przeczytać moje wcześniejsze posty, dotyczące konstrukcji pulpitów kostkowych?
Cóż a więc lecimy.
1. A jak pociągi manewrowały? Musiały by co chwile pytać o pozwolenie na przekroczenie w5.
2. Ta sama odpowiedź co na pierwszym.
3. Cóż nie miałem jak umieśćić żeby było dobrze.
4. Ech.......... Jakby to powiedzieć bo nie wiedziałem.
5. Cóż to guzik do przełączenia zwrotnicy.
6. Poprawie tylko gdzie te twoje rady? Bo już sam nie wiem czy robie źle czy nie.

Nie robisz źle, robisz tragicznie.
Czy ty znasz podstawy prowadzenia ruchu kolejowego?
1. a jakie ty chcesz manewry na szlaku robić? wiesz gdzie i jak się ustawia w5?
Na wjazdowych nie ma "jazdy manewrowej"
3. a NAD szczeliną nie można? miejsca Ci brakło?
5. Przełączyć to możesz sobie kanał w TV. a przycisk do przekładania zwrotnic ma być w kostce na której jest rozjazd, a nie obok.


Lepiej zostaw to wszystko bo to co robisz to żenada.

Proszę, w załączeniu przykład pulpitu poprawnie wykonanego przeze mnie.
https://1drv.ms/i/s!AuMHAl_RhKy3jmSGFWDv9IVXjiMh
Trainz

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #106 dnia: 06 Maja 2017, 22:28:40 »
A ja dodam:
1. Co to jest za sytuacja torowa w ramce nr 1? Tarcza manewrowa przed semaforem wjazdowym?
2. Co to jest w ramce nr 2? Sygnał manewrowy na semaforze wjazdowym? Dwa przyciski w jednej kostce?
3. Co to jest w ramce nr 3? Przycisk w miejscu, gdzie w kostce znajdują się kolorowe przesłony do podświetlenia szczeliny zwrotnicowej?
4. Co to jest zaznaczone w czerwonych kółkach? Przycisk w miejscu, w którym nie ma przycisków w kostkach pulpitów AC-20?
5. Co to jest zaznaczone w niebieskich kółkach? Dlaczego przycisk zwrotnicowy jest poza kostką obrazującą zwrotnicę?
Czy kolega raczył przeczytać moje wcześniejsze posty, dotyczące konstrukcji pulpitów kostkowych?
Cóż a więc lecimy.
1. A jak pociągi manewrowały? Musiały by co chwile pytać o pozwolenie na przekroczenie w5.
2. Ta sama odpowiedź co na pierwszym.
3. Cóż nie miałem jak umieśćić żeby było dobrze.
4. Ech.......... Jakby to powiedzieć bo nie wiedziałem.
5. Cóż to guzik do przełączenia zwrotnicy.
6. Poprawie tylko gdzie te twoje rady? Bo już sam nie wiem czy robie źle czy nie.

Nie robisz źle, robisz tragicznie.
Czy ty znasz podstawy prowadzenia ruchu kolejowego?
1. a jakie ty chcesz manewry na szlaku robić? wiesz gdzie i jak się ustawia w5?
Na wjazdowych nie ma "jazdy manewrowej"
3. a NAD szczeliną nie można? miejsca Ci brakło?
5. Przełączyć to możesz sobie kanał w TV. a przycisk do przekładania zwrotnic ma być w kostce na której jest rozjazd, a nie obok.


Lepiej zostaw to wszystko bo to co robisz to żenada.

Proszę, w załączeniu przykład pulpitu poprawnie wykonanego przeze mnie.
https://1drv.ms/i/s!AuMHAl_RhKy3jmSGFWDv9IVXjiMh
Dobra..........
1.Wiem jak robić manewry oraz kiedy wstawić w5. Myśle że semafory stawiłem zbyt blikso zwrotnic.
2. Wiem że nie ma.
3.Cóż miejsca zabrakło.
4.Przepraszam. Nie wiedziałem jak to określić.
(Były) Wscheh wspaniały stwórca rozkładów jazdy. Na emeryturze... na zawsze...

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #107 dnia: 06 Maja 2017, 23:06:17 »
to skoro wiesz to po co dajesz przycisk do przebiegu manewrowego w semaforze wjazdowym?
dalej nie rozumiem co ma umieszczenie tarczy manewrowej przed semaforem wjazdowym do przekraczania wskaźnika w5.
Gdzie Ci brakło miejsca na szczeliną? cała górną połowę kostki masz wolną i spokojnie ten przycisk się tam mieści, więc skończ gadać głupoty ze miejsce nie masz...

Tu nie chodzi o to jak nazywasz te przyciski tylko gdzie je umieszczasz... dlaczego on jest na kostce za rozjazdem??!!
Trainz

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #108 dnia: 06 Maja 2017, 23:11:23 »
to skoro wiesz to po co dajesz przycisk do przebiegu manewrowego w semaforze wjazdowym?
dalej nie rozumiem co ma umieszczenie tarczy manewrowej przed semaforem wjazdowym do przekraczania wskaźnika w5.
Gdzie Ci brakło miejsca na szczeliną? cała górną połowę kostki masz wolną i spokojnie ten przycisk się tam mieści, więc skończ gadać głupoty ze miejsce nie masz...

Tu nie chodzi o to jak nazywasz te przyciski tylko gdzie je umieszczasz... dlaczego on jest na kostce za rozjazdem??!!
Po pierwsze nie wiedziałem że może być taka sytuacja bo podczas ustalenia jaki ma mieć rozmiar pulpit nie przewidziałem tego. A po drugie. Sorry nie popatrzyłem dokładnie.
Po trzecie chyba faktycznie źle zrobiłem. Nie wiedziałem jak umieścić.
(Były) Wscheh wspaniały stwórca rozkładów jazdy. Na emeryturze... na zawsze...

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #109 dnia: 06 Maja 2017, 23:17:22 »
to skoro wiesz to po co dajesz przycisk do przebiegu manewrowego w semaforze wjazdowym?
dalej nie rozumiem co ma umieszczenie tarczy manewrowej przed semaforem wjazdowym do przekraczania wskaźnika w5.
Gdzie Ci brakło miejsca na szczeliną? cała górną połowę kostki masz wolną i spokojnie ten przycisk się tam mieści, więc skończ gadać głupoty ze miejsce nie masz...

Tu nie chodzi o to jak nazywasz te przyciski tylko gdzie je umieszczasz... dlaczego on jest na kostce za rozjazdem??!!
Po pierwsze nie wiedziałem że może być taka sytuacja bo podczas ustalenia jaki ma mieć rozmiar pulpit nie przewidziałem tego. A po drugie. Sorry nie popatrzyłem dokładnie.
Po trzecie chyba faktycznie źle zrobiłem. Nie wiedziałem jak umieścić.

O jakiej sytuacji nie wiedziałeś? Ustalałeś rozmiar pulpitu i nie przewidziałes? to co to za ustalenia?? poza tym na tym odcinku co tam masz spokojnie mozna to zmieścić.
nie popatrzyłeś dokładnie? to jest mało powiedziane, wszyscy Ci tłumaczą co masz zrobić aby było dobrze, a Ty masz to głęboko gdzieś. Więc lepiej dla zdrowia ogólnego wszystkich pozostałych nie ośmieszaj się bardziej i skończ zabawę z tym.
Trainz

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #110 dnia: 06 Maja 2017, 23:18:37 »
to skoro wiesz to po co dajesz przycisk do przebiegu manewrowego w semaforze wjazdowym?
dalej nie rozumiem co ma umieszczenie tarczy manewrowej przed semaforem wjazdowym do przekraczania wskaźnika w5.
Gdzie Ci brakło miejsca na szczeliną? cała górną połowę kostki masz wolną i spokojnie ten przycisk się tam mieści, więc skończ gadać głupoty ze miejsce nie masz...

Tu nie chodzi o to jak nazywasz te przyciski tylko gdzie je umieszczasz... dlaczego on jest na kostce za rozjazdem??!!
Po pierwsze nie wiedziałem że może być taka sytuacja bo podczas ustalenia jaki ma mieć rozmiar pulpit nie przewidziałem tego. A po drugie. Sorry nie popatrzyłem dokładnie.
Po trzecie chyba faktycznie źle zrobiłem. Nie wiedziałem jak umieścić.

O jakiej sytuacji nie wiedziałeś? Ustalałeś rozmiar pulpitu i nie przewidziałes? to co to za ustalenia?? poza tym na tym odcinku co tam masz spokojnie mozna to zmieścić.
nie popatrzyłeś dokładnie? to jest mało powiedziane, wszyscy Ci tłumaczą co masz zrobić aby było dobrze, a Ty masz to głęboko gdzieś. Więc lepiej dla zdrowia ogólnego wszystkich pozostałych nie ośmieszaj się bardziej i skończ zabawę z tym.
Cóż ale nie rozumiem wogóle o co tu chodzi.
(Były) Wscheh wspaniały stwórca rozkładów jazdy. Na emeryturze... na zawsze...

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 124
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #111 dnia: 07 Maja 2017, 19:23:02 »
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Warszawa_Wile%C5%84ska
Tak wiem, że tam jest Ebilock oraz blokada typu Eap to mój wymysł. Mam nadzieję, że nikomu ciśnienia nie podniosę :D

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #112 dnia: 07 Maja 2017, 19:40:06 »
Bardzo fajnie wykonany zgodnie z przepisem. Aczkolwieg się nie biore za pulpity bo jak je dam to już komentarze że źle. I a widać że to pulpit Warszawy Wileńskiej. By się do td2 ale skoro nie można sychronizować pulpitów kostkowych z td2.
P.S Podoba mi się ten pulpit. :)
(Były) Wscheh wspaniały stwórca rozkładów jazdy. Na emeryturze... na zawsze...

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #113 dnia: 07 Maja 2017, 21:06:32 »
DamDam - bardzo ładny i starannie zrobiony pulpit.
Z małymi poprawkami:
1. Przyciski NO i NP powinny być czerwone;
2. Odcinku izolowane IT2M oraz IT1M w stanie zasadniczym powinny być ciemne (zasada planów świetlnych półciemnych) - co oznacza, że tor jest wolny (podobnie jato tory stacyjne);
3. Ponieważ nie ma izolacji torów szlakowych, musi być posterunek stwierdzenia końca pociągu - rolę tą może pełnić strażnica przejazdowa (opisana jako "SKP", a na pulpicie należy umieścić kostkę z licznikiem oraz kostkę z przyciskiem "pom SKP" i białą kontrolką.
Twój pulpit można pokazywać, jak robi się pulpity nastawcze kostkowe AC-20...  :)
Paweł Piotr

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
    • Trainz
  • GG: 9311740
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #114 dnia: 07 Maja 2017, 21:13:42 »

Twój pulpit można pokazywać, jak robi się pulpity nastawcze kostkowe AC-20...  :)

A mój jest zły?;p
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2017, 21:17:11 wysłana przez zolwik »
Trainz

Offline goofy212

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • PKP-Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Skąd: Brzeg
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #115 dnia: 07 Maja 2017, 21:29:19 »
Wrzucam poprawioną wersję Podg mojego autorstwa. Poprawiłem przyciski semaforów, dodałem plomby, poprawiłem opisy przycisków zwalniania przebiegu i drobne szczegóły. Reszta jest tak jak na rzeczywistym pulpicie tego posterunku.

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #116 dnia: 07 Maja 2017, 22:07:12 »
Moje 2 godzinne męczenie się z pulpitem stacji Inaby. Prosze o szczerą odpowiedź.
P.S Wiem że źle zrobiłem.
(Były) Wscheh wspaniały stwórca rozkładów jazdy. Na emeryturze... na zawsze...

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 246
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #117 dnia: 07 Maja 2017, 22:42:38 »
Nieprawidłowy układ torowy stacji, nieprawidłowa numeracja torów, nieprawidłowy opis sygnalizatorów.
Brak przycisków i liczników sygnałów zastępczych.
Brak przycisku z kontrolką oraz licznika dla wyjazdu na tor lewy po obu stronach stacji (NO).
Brak posterunku SKP z lewej strony stacji oraz licznika i przycisku z kontrolką pomSKP.
Pociąg z prawej strony po torze właściwym (Tewianka) może wjechać tylko na tor 2 i 3. Skąd wezmą się pociągi w stacji do wyjazdu w lewą stronę lewą z torów 1 ,4 i 5? Wyjazd z torów 1, 4 i 5 jest możliwy tylko na tor niewłaściwy - bezsens.
Dokąd mają odbyć się jazdy manewrowe z torów 3, 2, 1, 4 i 5?
Z torów 3, 2 i 1 można wyjechać manewrem w prawą stronę. Jak, na jaki sygnał i na czym podany będzie możliwa powrotna jazda manewrowa?
Najpierw należy poznać zasady projektowania, budowy i eksploatacji posterunków ruchu. Dopiero potem można próbować rysować plan schematyczny i do niego projektować pulpit. Więc przestań robić kolejne bzdurne pulpity, tylko zajmij się poznaniem zasad, o których już wielokrotnie pisałem.
Paweł Piotr

Offline DamDam

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 124
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #118 dnia: 08 Maja 2017, 10:24:23 »
Duża poprawa przez te dwa lata nastąpiła 8), wystarczyło trochę pobawić się na Liskowie.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #119 dnia: 08 Maja 2017, 13:02:06 »
Widzę że rysowanie pulpitów dalej daje dużo frajdy, szkoda że większość z nich nie nadaje się do merytorycznej oceny.

Chyba się powtarzam, ale proponuję zacząć od narysowania i przedstawienia do oceny schematu układu torowego, choćby w uproszczeniu i bez zachowania skali. Poprawne zaprojektowanie układu torowego to odrębny, bardzo obszerny temat, można do tego utworzyć osobny wątek jeżeli będzie potrzeba. Można też pulpit zaprojektować do stacji istniejącej, dla której jest dostępny plan.

Przed rysowaniem pulpitu, oprócz przygotowania planu układu torowego, konieczne jest natomiast dokładne zapoznanie się z zasadami obsługi i podstawami działania urządzeń, a także przestudiowanie przykładowych pulpitów (z literatury, z ISDR, z dostępnych zdjęć; z tego wątku nie polecam...) ze zrozumieniem funkcji i zasad rozmieszczenia wszystkich ich elementów. Bez tego przedstawianie szczegółowych uwag do większości zaprezentowanych tu pulpitów to strata czasu.