Autor Wątek: TW - zgłaszanie błędów  (Przeczytany 43360 razy)

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #30 dnia: 10 Maj 2011, 22:16:23 »
jageer, podaj jeszcze nazwiska i numery legitymacji służbowych tych automatyków. O takich sprawach to się nie pisze na forum,
bo nigdy nie będziesz pewien kto to przeczyta. Możesz komuś dobrze namieszać i narobić kłopotów w pracy.

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Maj 2011, 14:09:25 »
Mam małą sugestię. W przypadku założenia spony na uszkodzony rozjazd nie można na podglądzie ani w menu kontekstowym zobaczyć, że jest założona. Może by np na menu kontekstowym mogło być to uwidocznione - gdy nie ma spony to aktywna tylko opcja zakładania, s gdy założona to tylko opcja zdejmowania.

Offline Daniel

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • GG: 7832113
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Maj 2011, 16:02:55 »
Przecież na podglądzie terenu wyświetla się taka czerwona mała linia, co oznacza, że spona znajduje się na rozjeździe. Przybliż troche widok.

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #33 dnia: 24 Maj 2011, 19:18:08 »
Ja mam taka mala sugestiezeby maszynisci zglaszali czerwone swiatla lub innw nieprawidlowosci na semaforach SBL.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #34 dnia: 24 Maj 2011, 21:21:10 »
Na ogół w rzeczywistości takie coś nie ma miejsca. Po prostu wjeżdżają za Stój i co najwyżej zgłoszą się jak będą stali drudzy w kolejce pod wjazdem.
Sz na Tm

robert051

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #35 dnia: 24 Maj 2011, 21:40:13 »
Ja z kolei zauważyłem że jeżeli Maszyniści nie widzą sygnałów końca poprzednika to wjeżdżają i zgłaszają.

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Maj 2011, 21:57:06 »
Przecież na podglądzie terenu wyświetla się taka czerwona mała linia, co oznacza, że spona znajduje się na rozjeździe. Przybliż troche widok.

Dzieki,  nie zauwazyłem tego (faktycznie trzeba powiększyć). Czyli w symulatorze prawie wszystko jest przewidziane.

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Maj 2011, 22:14:53 »
Kilka dni temu miałem taką sytuację: wysyłałem przy pomocy tarcz manewrowych pociąg 8862 z torów ładunkowych z tor 3b, a następnie na tor 3a (tarczą Tm13). Następnie ustawiłem przebieg wyjazdowy spod semafora D. Pociąg wyjechał, a przebieg się nie rozwiązał - dalej był podświetlony na biało.
Nie wiem czy zrobiłem jakiś błąd, czy to tak ma być.
Z tego co pamietam to mimo podświetlonego przebiegu (manewrowego od Tm13??) dało się na ten tor wpuścić pociąg od strony Ślemienia. Po odjeździe pociągu z tego toru oczywiście wszystko normalnie wygasło.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 755
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #38 dnia: 31 Maj 2011, 00:00:51 »
Kilka dni temu miałem taką sytuację: wysyłałem przy pomocy tarcz manewrowych pociąg 8862 z torów ładunkowych z tor 3b, a następnie na tor 3a (tarczą Tm13). Następnie ustawiłem przebieg wyjazdowy spod semafora D. Pociąg wyjechał, a przebieg się nie rozwiązał - dalej był podświetlony na biało.

Jest zaprogramowana usterka polegająca na niezwolnieniu utwierdzenia przebiegu (nieprawidłowa praca przekaźnika Zw). Przebieg nie zwolni się również wtedy, kiedy wystąpi usterka izolacji przedostatniego odcinka.

Z tego co pamietam to mimo podświetlonego przebiegu (manewrowego od Tm13??) dało się na ten tor wpuścić pociąg od strony Ślemienia. Po odjeździe pociągu z tego toru oczywiście wszystko normalnie wygasło.

Może masz na myśli podświetlenie utwierdzenia zwrotnicy 11, która jest drugą sekcją dla przebiegów pociągowych na ten tor i nie jest z nimi sprzeczna? Wykluczenia utm12/13 w przebiegach a/b_3 są zrobione.

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #39 dnia: 31 Maj 2011, 22:14:50 »
Na 100% nie jestem pewien, ale z tego co pamietam to sprawdziłem okienka usterek i nic tam nie było. Podświetlone było nie tylko utwierdzenie zwrotnicy 11, ale i sąsienie kostki do semafora D.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #40 dnia: 31 Maj 2011, 22:40:57 »
Nie zwolnienie przebiegu nie jest traktowane w symulatorze jako usterka. Co do utwierdzenia jedenastki, może to jest nie zwolniony przebieg 11?
Sz na Tm

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 755
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • GG: 5965963
  • Skąd: Kęty
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #41 dnia: 31 Maj 2011, 22:47:18 »
Na 100% nie jestem pewien, ale z tego co pamietam to sprawdziłem okienka usterek i nic tam nie było.

W programie są dwie grupy usterek: usterki będące stanem urządzenia powodującym nieprawidłowości w działaniu aż do czasu usunięcia - te można symulować, naprawiać i widoczne są w oknie usterek, oraz usterki będące jednorazowym zdarzeniem, a więc nie da się ich naprawić ani nie widać ich w oknie usterek - do tych drugich zaliczają się niepoprawne zadziałania czujników osi, niezwolnienie przebiegu, przebicie przez dławik torowy przy rozruchu itp. Wyjątkiem jest może usterka licznika osi w RASP - czujnik raz źle policzy osie i dalej działa już normalnie, ale licznik osi głupieje i trzeba skasować usterkę w RASP oraz wyzerować liczniki.

Generalnie sposób symulacji usterek jest dość prymitywny, bo polega na losowaniu zdarzeń ze stałym prawdopodobieństwem - nieważne ile czasu minęło od poprzedniej usterki danego urządzenia - ale myślę że nie jest to zbyt dużym uproszczeniem, niektóre urządzenia potrafią usterkować częściej niż inne mimo że przed chwilą były naprawiane, zresztą nie dysponuję żadnymi dokładniejszymi danymi które pozwoliły by na bardziej realne odwzorowanie rozkładów prawdopodobieństw.

Podświetlone było nie tylko utwierdzenie zwrotnicy 11, ale i sąsienie kostki do semafora D.

W takim razie było to utwierdzenie drugiej sekcji przebiegów pociągowych na ten tor, tak jak napisałem wcześniej.
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2011, 23:00:02 wysłana przez Paweł »

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #42 dnia: 31 Maj 2011, 23:11:42 »
To wszystko wyjaśnia. Dzieki.

grzzywa

  • Gość
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Czerwiec 2011, 12:30:01 »
Witam,
bawię się wersją 060511 - nie mogę podać SzA i SzB, zwolnić niewykorzystanych przebiegów pociągowych, użyć Kr i Iz. Czy to niewłaściwa obsługa czy błąd??
Pozdrawiam

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: TW - zgłaszanie błędów
« Odpowiedź #44 dnia: 09 Czerwiec 2011, 13:06:00 »
Cytuj
nie mogę podać SzA i SzB
W tym konkretnym przypadku jest uzależnienie Sz od zajętości odcinków zbliżania (odpowiednio it198 i it185) - jezeli te odcinki nie wykazuja zajetosci nie mozna podac sygnalow zastepczych.
Cytuj
zwolnić niewykorzystanych przebiegów pociągowych, użyć Kr i Iz.
Czytales dokumentacje? Musisz najpierw zdjac plombe (ctrl+prawy przycisk myszki)