Forum Główne > Inne
Praca na kolei
Droznik:
Ja złożyłem papiery w marcu do PLK Szczecin potem co miesiąc dzwoniłem pytałem się czy coś się w mojej sprawę ruszyło. Odpowiedz była ciągle że Warszawa musi wyrazić zgodę. We wrześniu dostałem telefon z propozycją pracy na stanowisku...automatyka. Widać dla nich liczyło się wykształcenie średnie elektryczne niż wyższe kolejowe. Ale przyjąłem propozycje. Po miesiącu pracy napisałem podanie o przeniesienie się z automatyka na dyżurnego ruchu. I odpowiedź dostałem na święta że dyrektor wyraża zgodę. Od 1 stycznia zacząłem praktyki i po wyrobieniu 26 dni praktyk gotów byłem na egzamin. Egzamin zdałem w kwietniu (wcześniej nie było terminów?!). Po egzaminie 2 służby i heja samodzielną praca. Teraz pracuję na małej stacyjce niestety jest ona ograniczona czasowo, ale pensja wynosi 1800brutto.
Z kursu na dyżurnego ruchu zwolnieni są tylko osoby które maja ukończony kierunek kolejowy. Każdy pozostały kierunek musi zrobić kurs. Polecam przejrzeć Dz.U bodajże z dnia 17.02.2011 gdzie jest jasno wytłumaczone kto jest zwolniony z kursu, ile trwa szkolenie oraz kto może być ISDR
jageer:
Zależy jakie masz to wyższe kolejowe ;) Generalnie na PLK zaczyna się od zera.... też znam takie przypadki.
A mogłeś po ok roku pracy awansować z automatyka ;) Do działu inspektorów usrk :D tak jak kolega po studiach. W pionie zabezpieczenia jest więcej możliwości rozwoju.
Co do kursów/egzaminów jest różnie. W Krakowie po przyjęciach na nastawniczych zrobili taką zasadę- pracujesz miesiąc lub dwa, ale po 8 godzin 7-15, potem egzamin i działasz sam....
MaKu:
To prawda. Jeżeli już trochę iść do góry to o wiele większe szanse są z poziomu automatyka niż dyżurnego.
Można powiedzieć, że z wykształceniem średnim, to ISDR jest najwyższym pułapem który można osiągnąć.
Z automatyka można chyba iść jeszcze wyżej.
Z innej bajki. Będąc automatykiem znającym się na swoim fachu, można dorabiać na różnych fuchach. Bo przecież automatyka, to dziedzina istniejąca w wielu innych firmach oraz dziedzinach niż kolej. ISDR raczej poza PKP nigdzie nie dorobi. Chyba, że załapie robote gdzieś na prywatnych stacjach / bocznicach.
rustsaltz:
--- Cytat: MaK_86 w 13 Październik 2011, 11:32:34 ---Z automatyka można chyba iść jeszcze wyżej.
--- Koniec cytatu ---
Działkowym można zostać ;)
ciacho1987:
Ja byłem 4 lata ustawiaczem. Złożyłem papiery i po miesiącu na kurs i w grudniu mam juz egzaminy na dyżurnego x) Dokladnie od czegoś trzeba zacząć. Ja zaczynałem od manewrów- manewrowego. Nie ma nic gorszego jak dać gościa nawet z wyższym od razu na dyżurnego bez doświadczenia na kolei. Nie od razu Rzym zbudowano, a chodzi tu o bezpieczeństwo i życie pasażerów. Myślę , że pracujący jakiś czas się ze mną zgodzą.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej