Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Andrev

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8
46
Inne / Odp: Praca jako ISDR - pytania.
« dnia: 25 Sierpnia 2014, 22:54:34 »

Mam możliwość pracy jako dyżurny ruchu. Od razu powiem, że nie kończyłem żadnej szkoły kolejowej. Nie miałem też nigdy jakiejś styczności z koleją, w mojej rodzinie nikt tam nie pracował.
Jednak trafiła się okazja przyjęcia na dyżurnego. I stąd moje pytania.
Jak sądzicie, czy możliwym jest sprawne ogarnięcie przepisów, pracy dyżurnego po ukończeniu samego kursu i kilku miesiącach praktyki?

Jak najbardziej. Jeżeli się odpowiednio zaangażujesz masz szansę z biegu (po zdaniu egzaminu oczywiście) stać się ISDRem. Nie wiem jak wygląda obecnie etap szkolenia, czy są organizowane kursy, czy samokształcenie? W każdym razie jeśli się dostaniesz czeka Cię około pół roku samej ścieżki szkoleniowej jeśli nie masz szkoły. Jak trafisz dodatkowo na zaangażowanych nauczycieli (zarówno z pionu instruktorskiego, jak i z linii) to bezproblemowo egzamin zdasz. Ponadto prawdopodobnie jeśli nie miałeś z koleją wcześniej styczności to naczalstwo nie rzuci Cię raczej od razu na stację z 400 pociągami na dobę. Odedzwij się na PW to coś więcej mogę napisać (z własnego doświadczenia oczywiście).

Cytuj
To jest czasem bardzo denerwujące przykład: Za 4 min. będzie na przelocie TLK, zamykasz przejazd, a tu nagle jakiś "głąb" jedzie BMW i trąbi, czasem słychać: "Ty **** otwieraj!" I będzie Ci cały czas trąbił. Czasem są przypadki, że taki cwaniak wyjdzie z auta i będzie Ci walił w okno (oczywiście teksty j.w.), oraz groził, że Cię dopadnie.

I takie mogą być nieprzyjemne sytuacje, jeśli będziesz obsługiwał przejazd.

Ostatnio w/w trąbił mi nahalnie około godz. 3:00, gdy czekałem na przejazd towarowego (może zakładał że śpię, albo robię mu na złość?). Przejazd otworzyłem dopiero po rozwiązaniu przez pociąg drogi przebiegu, zablokowaniu odpowiednich bloków, zgłoszeniu poc. przednim posterunkom następczym, zatwierdzeniu godz. przyjazdu w SWDR, no i jeszcze bardzo przycisnęło mnie niezwłocznie do toalety - a co gdyby poczas pobytu w niej staczały się wagony? Więc przejazd (oczywiście zgodnie z przepisami - najpierw rogatka wyjazdowa z przejazdu, potem rogatka wjazdowa) otworzyłem jakieś 5 minut po przejeździe pociągu. ;)

47
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 21 Czerwca 2014, 14:04:43 »
@Andrev podobne wnioski wyciągnąłem podczas pisania tego egzaminu, w schemacie stacji zabrakło nawet posterunku SKP i nie mogłem stwierdzić sygnałów końca pociągów od lewej strony szlaku.

A może to było podchwytliwe zadanie i stacja w SRJP ma symbol "K", czyli wjazd pociągu z sygnałami końca pociągu zgłasza uprawniony pracownik ;)

48
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 20 Czerwca 2014, 21:13:50 »
,,Jako dyżurny ruchu Krzysztof Ogórek obejmujesz dyżur o godzinie 09:00 w dniu egzaminu. Podczas oględzin rozjazdów stwierdziłeś, że w rozjeździe nr. 6 pękła opornica. O godzinie 09:00 musisz zgłosić to toromistrzowi Bogdanowi Chmielowi.''

W związku z tym, że dyżur objąłem o godz. 09:00 i o tejże samej godz. stwierdziłem pęknięcie opornicy w rozj. nr 6 znaczy że nie dokonałem prawidłowo oględzin rozjazdów. Ponadto może to świadczyć o fałszowaniu przeze mnie dokumentacji lub wykonywania czynności poza regulaminowym czasem pracyl. W związku z powyższym pęknięcie musiałem stwierdzić w drodze do pracy, idąc przez tory i rozjazdy, drogą która nie jest wyznaczona w RTS, za co mógłbym zostać ukarany przez służbę BHP. Dlatego też udałem że nic nie widzę i pęknięcie zgłoszę po dokonaniu oględzin zgodnie z instrukcją Id4 w późniejszym czasie, bez wpływu na ruch pociągów.

Ile pkt. zdobyłem?

49
Ruch kolejowy / Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« dnia: 11 Maja 2014, 16:52:42 »
(...)i kobieta zapytała się jak to w XXI gdzie kolej idzie do przodu, my wszystko robimy na papierze?? Zero komputerów do pisania? Wszystko ręcznie??!

W XXII wieku umiejętność ręcznego pisania będą praktykować tylko lekarze i dyżurni ruchu. Przy czym czytelnego pisania tylko ci drudzy... ;)

50
Urządzenia srk / Odp: Zwrotnice nierozpruwalne
« dnia: 05 Maja 2014, 21:13:46 »
Co zatem dzieje się, gdy zestaw kołowy wkleszcza się pomiędzy iglicę dolegającą a opornicę, gdy zwrotnica jest zaryglowana, a pociąg wyjeżdża po nieustawionej dla niego drodze?

Ogólnie to nie musi być zwrotnica zaryglowana. Są posterunki na których napędy elektryczne są nierozpruwalne i wtedy też jest niezła chryja, jak ktoś rozpruje...

51
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 03 Maja 2014, 19:45:37 »
Mamy wolny rynek  (...) Więc, skoro firma X nam odebrała połączenia, to teraz nie będziemy czekać na skomunikowania  ;)

Tylko że to poniekąd podcinanie gałęzi na której się siedzi. Bardzo duża część społeczeństwa postrzega kolej jako jedno. Następnym razem pasażer się zrazi i wybierze busa/PKSa. Jeżeli już wykonuje się jakiekolwiek usługi to powinno starać się wykonywać je jak najlepiej...

52
Jeżeli coś się dzieje, to zgodnie z instrukcjami możesz zobligować "sąsiada", to dyktowania rozkazu pisemnego "O", na zachowanie ostrożności, lub zmniejszenia prędkości u Ciebie w stacji.

Tym bardziej jeśli pociągi mają planowy postój na stacji poprzedniej, to po co zatrzymywać je pod słupem, jeśli może rozkaz podyktować stacja na której pociąg ma planowy postój. Zmniejszymy wtedy opóźnienie oraz straty energii na rozruch.

Ponadto, (nie umiem tego teraz znaleźć) w instrukcji jest takie stwierdzenie, że jeśli ostrzeżenie jest na drodze wjazdu pociągu to wydać rozkaz powinna stacja poprzednia, bądź ostatnia wyznaczona.

53
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prace nad symulatorem
« dnia: 29 Marca 2014, 23:55:42 »
To wyobraź sobie dyżurnego ruchu, który w natłoku obowiązków i stresujących sytuacji zapomniał odcisnąć przycisk na centralce.
Następnie zajął się urządzeniami mechanicznymi (wajchami), poszedł do pieca, wykonać inne czynności... a centralka dzwoni...

Na tych starszego typu (jeśli tablica z urządzeniami łączności jest nieopodal) to słychać też cykanie przekaźnika od centralki. Poza tym można zadzwonić na bazowym, ostatecznie wywołać radiotelefonem. Albo jak już coś pod kołkiem stoi to powiedzieć majstrowi żeby zapodał dłuuuugie Rp1 8)

54
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prace nad symulatorem
« dnia: 25 Marca 2014, 21:55:11 »
Co do zgłaszania gotowości, jakoś gdy zmienia numer masz podany komunikat że pociąg xxxxxx zmienił numer na yyyyy.
Ja bym dodał opcję dyspozytora liniowego, który dzwonił by w nieodpowiednim momencie, i miał dziwne zachcianki ;p

Generalnie moim skromnym zdaniem pociągi towarowe (przede wszystkim te które uruchamiamy do i z TEFAMy) powinny głosić gotowość. Zadać tam jakiś czas na próbę szczegółową (w świat) + ewentualnie próbę uproszczoną (do TEFAMy), albo uproszczone i tu i tu po zapięciu i nadaniu numeru (już tam bez podawania analizy i numerów zgłoszeń). Dałoby radę coś takiego zaimplementować?

Stójki za numerem albo polecenia IDDE na zatrzymanie pociągu to już jest jednak wyższa szkoła jazdy...

55
ISDR - Tematy ogólne / Odp: System SERWO
« dnia: 09 Marca 2014, 20:41:13 »
W rzeczywistości system SERWO służy do wprowadzania, przechowywania i wydruku komputerowej wersji Rozkazu Pisemnego "O".

Jeśli chodzi o wprowadzanie i przechowywanie, to bardziej chodzi o ostrzeżenia doraźne niż wydruki rozkazu "O"- którego podstawą są jednak ostrzeżenia wprowadzone telegramem Adr. 14.

56
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Wstrzymanie wyprawiania poc.
« dnia: 17 Lutego 2014, 21:24:51 »
Wydaje mi się to błędem ale gdy nadam telefonogram np. do Wilamowic o wstrzymaniu wyprawiania poc. kończących bieg w Liskowie w/w stacja nic sobie z tego nie robi i wysyłsa kolejne pociągi co powoduje stagnację w ruchu.Identycznie jest z Borkiem!Czy coś robię nie tak?

Niestety miałem podobnie. Dopiero danie "stój" na poc. towarowe łącznie z numerem toru podziałało. (Widocznie trzeba dać "stój loco" przez dyspozytora, bo sąsiednie stacje odwalają manianę).

57
Inne / Odp: Plan schamatyczny.
« dnia: 07 Lutego 2014, 23:04:51 »
To jest plan st. Inowrocław Gł. z 1962 jeszcze z sygnalizatorami kształtowymi. Mam w domu dwie pozycje broszurowe o oznaczeniach na planach schematycznych i takiego nie znalazłem.
W obecnie stosowanej normie tego symbolu nie znalazłem więc strzelam że to jakieś oznaczenie historyczne. Niemniej na widocznym planie przy innych zwrotnicach widać miejsca oznaczenia EONów - przycisków szynowych więc może trzeba iść w tym kierunku.

58
Inne / Odp: Plan schamatyczny.
« dnia: 07 Lutego 2014, 21:56:02 »
Przeszukałem całą normę branżową i nie znalazłem takiego symbolu. To jest jakiś plan historyczny? Bo obecne plany schematyczne w RTSach stacji wyglądają trochę inaczej.

59
Inne / Odp: Dziennik Ruchu R146 wersja papierowa.
« dnia: 30 Stycznia 2014, 13:48:58 »
Ja zamówię
Ty to jesteś zapalony. :D
ale sprzedam wam po 15 zł  ;) W końcu biznes to biznes. I będą dodatkowo poświęcone przez Zachę  ;)
Byznes ys byznes, dokładnie. ;)

To przesznuruj jeszcze i walnij pieczątkę  ;D

60
Inne / Odp: Zdjęcia związane z ISDRem
« dnia: 21 Stycznia 2014, 16:29:45 »
Osobiście się nie spotkałem by któraś nastawnia posiadała pieczątkę z nazwą stacji i logiem PLK. Klasycznie to na pieczątce znajduje się tylko nazwa stacji, albo np "Dyżurny ruchu, stacja ..." Niemniej widzę przywiązanie do symulatora "pełnom gembom" :D

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 8