Forum Główne > Ruch kolejowy

zmiana toru wjazdowego

<< < (3/10) > >>

stanislaw57:
Jest to tylko dyskusja dla rozwiania wątpliwości i na zasadzie co by było lepsze choć w tym miejscu ja i nikt inny niczego nie zmieni.
Odnośnie wypowiedzi Mak_86, to owszem informacje o ograniczeniach prędkości są podane w rozkazie pisemnym i w WOS ale postaw sie na stanowisku maszynisty i wjeżdżasz w stacje bez informacji o zmianie toru i nagle spostrzegasz, że jedziesz na inny tor niż zwykle (stacyjny rozkład jazdy jest elementem całości) ale nie wiesz ostatecznie na który. Może to być jazda z prędkością 100km/h a tor na który wjeżdżasz należy do innej linii kolejowej (inna str w WOS). Nie masz pomocnika a widzisz przed sobą W9 lub W14

MaKu:
Całkowicie się z Tobą zgadzam. Ale jeszcze jedno.

W przypadku linii węzłowej, to ostrzeżenia pojawiające się na wydruku dotyczą całej stacji. Zaliczamy stację w całości. Bierz pod uwagę, że tory dodatkowe, postojowe nie są przedłużeniem danej linii przechodzącej przez daną stację, a ostrzeżenia na nich pojawiają się.

Więc nawet, jeżeli masz wyznaczony tor nr. 2.  Otrzymasz ostrzeżenia na torze 2, na torze 1 (który będzie inną linią kolejową, oraz z toru 22.

stanislaw57:
Właśnie z tego powodu, czy zapisy w Ir-1 są wystarczające. Poza tym jednym z warunków zbędności zatrzymania pociągu pod semaforem, jest powiadomienie o zmianie toru rozkazem pisemnym, ale kiedy lub jakie okoliczności muszą być spełnione? Chyba właśnie dotyczące ograniczenia prędkości poniżej wskazań na semaforze bez względu na to czy jest to podane w WOS i rozkazem "O". Jak to jest w praktyce?
W Rozporządzeniu o ogólnych warunkach prowadzenia ruchu i sygnalizacji zapis w tym temacie brzmi "nie ma konieczności zatrzymania" a nie że jest "zbędne" (par. 37 ust.3). Czy taka różnica ma jakieś znaczenie?

jageer:

--- Cytat: stanislaw57 w 22 Styczeń 2012, 18:02:10 ---W Rozporządzeniu o ogólnych warunkach prowadzenia ruchu i sygnalizacji zapis w tym temacie brzmi "nie ma konieczności zatrzymania" a nie że jest "zbędne" (par. 37 ust.3). Czy taka różnica ma jakieś znaczenie?

--- Koniec cytatu ---

Nie ma konieczności, jeżeli sygnał jest "adekwatny" do sytuacji.....
USRK są na tyle rozwinięte i bezpieczne, że zatrzymywanie przy zmianie toru zawsze pod wjazdem czy pi... się w rozkazy nie ma sensu....

Po drugie znajomość szlaku robi swoje. Przykładowo jedziemy z Rudzic w stronę Bieżanowa. Pośpiechem np. I na Gaju jest wjazd, semafor pokazuje "na bok". I co, wiem, że na bok to zjadę na stację towarową. I co jadę dalej? Czy hamuję i pytam dyżurnego jak postawił drogę. Innej opcji nie ma jadąc po właściwym na bieżanów.

stanislaw57:
No właśnie, "jeżeli sygnał jest adekwatny..." Jak dyżurny ruchu upewnia się, że sygnał na semaforze wjazdowym (drogowskazowym) jest tym właściwym? Czy ma wierne odwzorowanie tego sygnału na posterunku, czy tylko, że wskazuje sygnał zezwalający ale jaki jest na gruncie już nie koniecznie? Weźmy pod uwagę różne urządzenia srk.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej