Forum Główne > Ruch kolejowy
przed czołem jadącego pociągu wygasa sygnał zezwalający
jageer:
Odgrzewam temat.
Instrukcja Ir-1 wyraźnie mówi, że w przypadku, jeżeli blokada działa prawidłowo i ustawiony jest przebieg z podanym semaforem, w przypadku wygaszenia (oczywiście nie mówię tutaj o rozwiązaniu drogi) pierwszy pociąg w tym kierunku wyprawiamy na Szta lub Ske. Blokadę obsługujemy i po krzyku.
Pytanie: Kiedy zlikwidowano przepis o wprowadzaniu TZP... ? Bo wielu "starych wyjadaczy", ale również młodych, którzy uczą się twierdzi, że ma być TZP....
To świadczy o tym, że starzy nie czytają nowych przepisów i źle uczą młodych adeptów sztuki.
Andrev:
--- Cytat: jageer w 02 Listopad 2012, 10:05:31 ---Pytanie: Kiedy zlikwidowano przepis o wprowadzaniu TZP... ? Bo wielu "starych wyjadaczy", ale również młodych, którzy uczą się twierdzi, że ma być TZP....
To świadczy o tym, że starzy nie czytają nowych przepisów i źle uczą młodych adeptów sztuki.
--- Koniec cytatu ---
Na pewno w nowej Ir1 tego już nie było (jest paragraf, że jeśli zezwalający zostanie wygaszony to można wyprawić na Sz bez wprowadzania. No i kolejna kwestia odnośnie interpretacji tego paragrafu. Załóżmy że mamy jakieś przebicie na izolacji i za każdym razem nam semafor wygasi się, np. kilkanaście razy z rzędu (dla kolejnych pociągów). Czy w takim wypadku też nie należy wprowadzać TZP?
stanislaw57:
TZP w takim przypadku nie zaszkodzi. W paragrafie tym można domniemać, że chodzi o wygaszenie sygnału zezwalającego ze znanych przyczyn leżących na tym samym posterunku. A co w przypadku wygaszenia sygnału zezwalającego z powodu zajęcia toru przez pociąg z przeciwnej strony (Szczekociny). ISDR musi się upewnić co jest tego przyczyną i w przypadku usterek srk półsamoczynnej blokady liniowej z urządzeniami kontroli niezajętości torów ma obowiązek wprowadzić TZP i pierwszemu pociągowi wydać rozkaz na ograniczenie prędkości do 20km/godz. Jak stan blokady liniowej nie zostanie doprowadzony do stanu zasadniczego TZP będzie dalej obowiązywało. Takiej też zmiany chyba należy spodziewać się na wniosek PKBWK.
jageer:
--- Cytat: stanislaw57 w 02 Listopad 2012, 14:30:27 ---TZP w takim przypadku nie zaszkodzi. W paragrafie tym można domniemać, że chodzi o wygaszenie sygnału zezwalającego ze znanych przyczyn leżących na tym samym posterunku. A co w przypadku wygaszenia sygnału zezwalającego z powodu zajęcia toru przez pociąg z przeciwnej strony (Szczekociny). ISDR musi się upewnić co jest tego przyczyną i w przypadku usterek srk półsamoczynnej blokady liniowej z urządzeniami kontroli niezajętości torów ma obowiązek wprowadzić TZP i pierwszemu pociągowi wydać rozkaz na ograniczenie prędkości do 20km/godz. Jak stan blokady liniowej nie zostanie doprowadzony do stanu zasadniczego TZP będzie dalej obowiązywało. Takiej też zmiany chyba należy spodziewać się na wniosek PKBWK.
--- Koniec cytatu ---
Po jaką cholerę, jak mam blokadę np. C, pociąg stoi w stacji to raczej pociąg z naprzeciwka nie wygasi semafora. Chyba, że wjedzie w stację. Blokada dobrze działa, więc TZP jest zbędne.
Prowadzenie TZP w zależności od blokady i jej usterek to osobny paragraf. W przypadku kontroli niezajętości to co innego. Jeżeli by mi ISDR, ze stacji obok potwierdził, że nic nie wyjechało, a wskazuje zajętość resetuję liczniki i jadę normalnie... - fakt to jest zdradliwe, właśnie niby dyżurny ze Starzyn powiedział, że wyprawił prawidłowo, dlatego dyżurna mrugnęła Szta, bo była pewna, że to usterka SRK.
Paweł Piotr:
Jageer pisze:
Jeżeli by mi ISDR, ze stacji obok potwierdził, że nic nie wyjechało, a wskazuje zajętość resetuję liczniki i jadę normalnie...
Otóż nieprawda. Wyzerowanie liczników nie resetuje wykazanej zajętości, przygotowuje jedynie układ licznikowy do nowej rejestracji. Wyzerowanie liczników służy do resetowania pamięci układu, a nie usunięcia występującej zajętości. Po wyzerowaniu liczników semafora nie da się postawić na sygnał zezwalający i jechać można tylko na Sz.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej