Forum Główne > Ruch kolejowy
przed czołem jadącego pociągu wygasa sygnał zezwalający
MaKu:
PANOWIE!
Po pierwsze. Kolega Jageer, w tym przypadku wprowadza w bład tym:
--- Cytat: jageer w 02 Listopad 2012, 10:05:31 ---Kiedy zlikwidowano przepis o wprowadzaniu TZP... ? Bo wielu "starych wyjadaczy", ale również młodych, którzy uczą się twierdzi, że ma być TZP....
To świadczy o tym, że starzy nie czytają nowych przepisów i źle uczą młodych adeptów sztuki.
--- Koniec cytatu ---
W tym przypadku od zawsze nie było konieczne wprowadzenie "telefonicznego zapowiadania pociągów".
Dlatego, że specyfika budowy blokady liniowej była taka już "od Niemca"
Chyba, że na terenach po innym zaborze
Ten "magiczny punkt dziewiąty", istnieje w starym "erjeden" i nowym "ierjeden" od zawsze.
Osobom:
stanisław57 z cytatem:
--- Cytat: stanislaw57 w 02 Listopad 2012, 14:30:27 ---TZP w takim przypadku nie zaszkodzi. W paragrafie tym można domniemać, że [...]
--- Koniec cytatu ---
Powiem, że chłopie, ty domniemywać możesz sobie wszystkiego.
Instrukcja Ir-1 nie jest zbiorem argumentów, byś mógł sobie je interpretować według własnego mniemania.
Paweł Piotr z cytatem:
--- Cytat: Paweł Piotr w 02 Listopad 2012, 18:38:21 ---Jageer pisze:
Jeżeli by mi ISDR, ze stacji obok potwierdził, że nic nie wyjechało, a wskazuje zajętość resetuję liczniki i jadę normalnie...
Otóż nieprawda. Wyzerowanie liczników nie resetuje wykazanej zajętości, przygotowuje jedynie układ licznikowy do nowej rejestracji. Wyzerowanie liczników służy do resetowania pamięci układu, a nie usunięcia występującej zajętości. Po wyzerowaniu liczników semafora nie da się postawić na sygnał zezwalający i jechać można tylko na Sz.
--- Koniec cytatu ---
Powiem:
A kto powiedział, że tam jest licznik osi? A w co przypadku blokady mechanicznej, półsamoczynnej, jednokierunkowej?
jageer:
--- Cytat: Paweł Piotr w 02 Listopad 2012, 18:38:21 ---Jageer pisze:
Jeżeli by mi ISDR, ze stacji obok potwierdził, że nic nie wyjechało, a wskazuje zajętość resetuję liczniki i jadę normalnie...
Otóż nieprawda. Wyzerowanie liczników nie resetuje wykazanej zajętości, przygotowuje jedynie układ licznikowy do nowej rejestracji. Wyzerowanie liczników służy do resetowania pamięci układu, a nie usunięcia występującej zajętości. Po wyzerowaniu liczników semafora nie da się postawić na sygnał zezwalający i jechać można tylko na Sz.
--- Koniec cytatu ---
Fakt, wszystko się zgadza co napisałeś ;) Pomyliły mi się nieco SRK ;)
stanislaw57:
Mak_86, nie interpretuję przepisów "Ir-1" na widzi mi się. Instrukcje w swej postaci są tylko wytycznymi i obejmują typowe znane przypadki. I czasami podejmuje się w oparciu o te wytyczne decyzje po własnej interpretacji odpowiednio do okoliczności. Jeżeli ktoś wprowadza TZP mimo, że tego przepis nie przewiduje, nie popełnia grzechu względem bezpieczeństwa ruchu kolejowego. A że przypadek podany przez jageer'a był ogólny to i rozpatrywany może być wielowariantowo. Chcą ludzie sobie pogadać, to czemu im to zabraniać. Fakt, aby zająć stanowisko w konkretnym przypadku, muszą być podane szczegóły i towarzyszące okoliczności.
Paweł Piotr:
Kolega Mak_86 napisał:
A kto powiedział, że tam jest licznik osi?
To ja również odpowiem pytaniem: A w jakich innych urządzenia srk, poza tymi z układową kontrolą niezajętości przy pomocy liczników osi można zresetować licznk przy wskazaniu zajętości toru? ;)
Stanisław57 napisał:
Instrukcje w swej postaci są tylko wytycznymi i obejmują typowe znane przypadki
To jest oczywista bzdura - instrukcje nie są żadnymi "wytycznymi"! Proszę poczytać wstęp, wprowadzenie lub postanowienia ogólne, jakie znajdują się na początku każdej instrukcji. I proszę poczytać w słownikach, co oznacza słowo "instrukcja".
I nikt nikomu nie zabrania sobie pogadać, jak ma ochotę, ale powinno się wiedzieć, co się mówi (pisze), a nie mówić (pisać) co się wie.
jageer:
--- Cytat: MaK_86 w 02 Listopad 2012, 20:29:30 ---PANOWIE!
Po pierwsze. Kolega Jageer, w tym przypadku wprowadza w bład tym:
--- Cytat: jageer w 02 Listopad 2012, 10:05:31 ---Kiedy zlikwidowano przepis o wprowadzaniu TZP... ? Bo wielu "starych wyjadaczy", ale również młodych, którzy uczą się twierdzi, że ma być TZP....
To świadczy o tym, że starzy nie czytają nowych przepisów i źle uczą młodych adeptów sztuki.
--- Koniec cytatu ---
W tym przypadku od zawsze nie było konieczne wprowadzenie "telefonicznego zapowiadania pociągów".
Dlatego, że specyfika budowy blokady liniowej była taka już "od Niemca"
Chyba, że na terenach po innym zaborze
Ten "magiczny punkt dziewiąty", istnieje w starym "erjeden" i nowym "ierjeden" od zawsze.
Paweł Piotr z cytatem:
--- Cytat: Paweł Piotr w 02 Listopad 2012, 18:38:21 ---Jageer pisze:
Jeżeli by mi ISDR, ze stacji obok potwierdził, że nic nie wyjechało, a wskazuje zajętość resetuję liczniki i jadę normalnie...
Otóż nieprawda. Wyzerowanie liczników nie resetuje wykazanej zajętości, przygotowuje jedynie układ licznikowy do nowej rejestracji. Wyzerowanie liczników służy do resetowania pamięci układu, a nie usunięcia występującej zajętości. Po wyzerowaniu liczników semafora nie da się postawić na sygnał zezwalający i jechać można tylko na Sz.
--- Koniec cytatu ---
Powiem:
A kto powiedział, że tam jest licznik osi? A w co przypadku blokady mechanicznej, półsamoczynnej, jednokierunkowej?
--- Koniec cytatu ---
MAK-u, po prostu starzy wyjadacze twierdzą, że ma być TZP. Nowa instrukcja i poprzednia nie nakazuje tego, więc chciałem się dowiedzieć, czy był taki przepis, jeżeli tak to do kiedy. Czy wprowadzasz czy nie to mnie to ...... tylko dyżurni się spinają, a instrukcja mówi jasno, więc podkładka jest. Kolega, który egzaminuje ISDR-ów wspomniał, że z tym się wahali i niby kiedyś było.
Celem mojego pytania nie było, kto wprowadza po co i dlaczego, tylko czy faktycznie takie coś było, a to, że można sobie pomocniczo to już nie moja sprawa. Ir-1 mówi - nie i koniec.
Co do blokady z licznikiem osi, chodziło o inną sytuację nieco - zauważ, że blokada EAP_05 z licznikami osi jest jako półsamoczynna automatyczna, a C i EAP nieważne 1 czy 2 kierunkowa już nie. I działają one nieco inaczej. Chodziło o wypowiedź odnośnie Szczekocin.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej