Forum Główne > Ruch kolejowy

przed czołem jadącego pociągu wygasa sygnał zezwalający

<< < (5/7) > >>

stanislaw57:
No właśnie, proszę sobie poczytać, również Rozporządzenie MI 1444. Już w tytule mamy określenie "ogólne warunki prowadzenia ruchu", a Ir-1 to przeniesienie ww. Rozporządzenia z uzupełnieniami a w niektórych przypadkach brakami. Instrukcje same w sobie stanowią zasady dla zachowania bezpieczeństwa na kolei i w oparciu o nie kierownictwo podejmuje decyzje (powinni) i organizuje stanowiska pracy. Poza tym dlaczego tak często w instrukcjach mamy, słowa, "powinien, i temu podobne, jaki i brak precyzji dla opisywanych przypadków. Owszem, Instrukcje opisują przyjętą ogólną organizację prowadzenia ruchu, ale nie nadążają za zmianami i różnymi przypadkami jakie niesie praca na kolei. Stąd trzeba wyciągać samemu wnioski z zapisów w instrukcjach. Nikt nikogo nie zwolnił z myślenia i stąd instrukcje nie będą ścisłymi przepisami na każdy przypadek, wyjątek itp, itd. Instrukcja prowadzenia ruchu pociągów to nie instrukcja obsługi maszyn czy urządzeń.

MaKu:

--- Cytat: stanislaw57 w 02 Listopad 2012, 22:45:17 ---Mak_86, nie interpretuję przepisów "Ir-1" na widzi mi się. Instrukcje w swej postaci są tylko wytycznymi i obejmują typowe znane przypadki. I czasami podejmuje się w oparciu o te wytyczne decyzje po własnej interpretacji odpowiednio do okoliczności. Jeżeli ktoś wprowadza TZP mimo, że tego przepis nie przewiduje, nie popełnia grzechu względem bezpieczeństwa ruchu kolejowego.  A że przypadek podany przez jageer'a był ogólny to i rozpatrywany może być wielowariantowo. Chcą ludzie sobie pogadać, to czemu im to zabraniać. Fakt, aby zająć stanowisko w konkretnym przypadku, muszą być podane szczegóły i towarzyszące okoliczności.

--- Koniec cytatu ---

Powiedzmy, że jako dyżurny, który wiele razy miał opisany przypadek powiem, że w tym właśnie przypadku TZP tylko będzie przeszkadzało.
Jeżeli jest to linia jednotorowa.
Chcę wyprawić pociąg, ale jednak nie wyprawiam bo: mechu nie chce jechać, deszcz zaczął padać, lub po prostu wyjazdowy wygasł. To jak już go wyprawie ja, to normalnie obsługuje blok początkowy, czyli oznajmiam odjazd pociągu. NIE WPROWADZAM TZP.
Ale, jeżeli stacja sąsiednia chce wyprawić, to musze już wprowadzić TZP, bo nawet pozwolenia nie przeblokuje, bo przeciwwtórność liniowa będzie trzymała.

stanislaw57:
A co w przypadku wyprawienia w tym samym kierunku ale innego pociągu, np. ratunkowego, dla którego zarządzono zmianę kolejności jazdy?

MaKu:
Blokade obsługujesz normalnie, nie wprowadzając TZP. Przecież pwl lub zastawka jest zwolniona.

jageer:

--- Cytat: MaK_86 w 03 Listopad 2012, 16:10:05 ---Blokade obsługujesz normalnie, nie wprowadzając TZP. Przecież pwl lub zastawka jest zwolniona.

--- Koniec cytatu ---

Jedynie dochodzi adnotacja w R146, że pociąg X zatrzymany i sąsiada informujemy, że odjedzie wolny. Skoro zgłosiliśmy, że zatrzymaliśmy, to wg jego info droga jest wolna, więc musi nam dać telefonicznie poz na kolejny ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej