Autor Wątek: Różności  (Przeczytany 246716 razy)

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Różności
« Odpowiedź #75 dnia: 21 Maj 2011, 12:04:19 »
Ja robię tak:
Przyjeżdża ET22 z SM42, ET22 odstawiam na żeberko, (w rozkładzie zarówno 871 jak i 891 jest wyraźne 'S' przy rodzaju pociągu więc jadą w trakcji spalinowej), wysyłam 871 do TF z SM42, wraca on jako 872, potem tą SM42 do TZ i ona też wraca, wszystko podpinam, zwykle na torze szóstym, wymieniam wcześniej wagony przy placu ładunkowym i wsio :)

Kiedyś wypuszczałem ET22 do TF, ale i tak wraca spalinówka :)

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #76 dnia: 21 Maj 2011, 12:05:02 »
Ja robię tak:
Przyjeżdża ET22 z SM42, ET22 odstawiam na żeberko, (w rozkładzie zarówno 871 jak i 891 jest wyraźne 'S' przy rodzaju pociągu więc jadą w trakcji spalinowej), wysyłam 871 do TF z SM42, wraca on jako 872, potem tą SM42 do TZ i ona też wraca, wszystko podpinam, zwykle na torze szóstym, wymieniam wcześniej wagony przy placu ładunkowym i wsio :)

Dzięki!
Widzę, że mój problem wynikł z tego, że coś się zmąciło z rozkładem jazdy. Nie było tam pociągów nr 871, 872, 891. Wczytałem teraz od nowa, są te pociągi i godziny odjazdów/przyjazdów pasują, żeby zrobic tak jak piszesz.

robert051

  • Gość
Odp: Różności
« Odpowiedź #77 dnia: 21 Maj 2011, 13:57:52 »
Uzywaj lokomotyw co w pociagu przyjechaly.
Zreszta jak zerkniesz w rozklad to zobaczysz ze wagony do TF jada trakcja elektryczna czyli Byczek go bedzie prowadzil aa do TZ spalinowa trakcja czyli stonka.
Btw to dziwnie wyglada ze pociag PKP Cargo ma w sobie manewrowa. Mysle ze lepiej by bylo jak by stonka przyjedzala z Wilanowic a sklad z Slemienia

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Różności
« Odpowiedź #78 dnia: 21 Maj 2011, 14:05:23 »
Ale te wagony do TF mają trakcję spalinową wpisaną przecież...
A poza tym, to co w tym dziwnego? Normalna cargowska zdawka. Jak jest za duża masa jak na manewrówkę to się jedzie w podwójnej z byczkiem. W moich okolicach choćby taki 11273/22176 (chociaż teraz nie za często widuje się tam podwójną).

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #79 dnia: 22 Maj 2011, 00:36:25 »
Kiedyś wypuszczałem ET22 do TF, ale i tak wraca spalinówka :)

Zastanawiałem się kiedy ktoś to zauważy ;) Ale przynajmniej się nie rozdwajają, tak jak przy opóźnieniach w "Kolejarzu" ;)

Offline Cezar

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 101
    • Zobacz profil
  • Skąd: Choszczno/Szczecin
Odp: Różności
« Odpowiedź #80 dnia: 22 Maj 2011, 15:59:37 »
Zastanawiałem się kiedy ktoś to zauważy ;) Ale przynajmniej się nie rozdwajają, tak jak przy opóźnieniach w "Kolejarzu" ;)
I dzięki takim właśnie rozwiązaniom ten symulator jest boski ;)

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #81 dnia: 11 Czerwiec 2011, 22:42:21 »
Mam dwa pytania do Autora:
1. Czy któreś zwrotnice w TW są nierozpruwalne?
2. Czy dynamika ruchu pociągów jest powiązana z rzeczywistą charakterystyką lokomotyw i jednostek? Musiałby być wtedy baza charkterystyk dla poszczególnych typów.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #82 dnia: 12 Czerwiec 2011, 20:56:15 »
1. Wszystkie zwrotnice są rozpruwalne, ale jest możliwość wstawienia zwrotnicy nierozpruwalnej (w takim wypadku po rozpruciu nie dało by się jej przestawiać ani korbować i traktowane było by to jako usterka).
2. Moc oraz masa pojazdu trakcyjnego jest szacowana na podstawie jego długości i rodzaju trakcji (współczynniki funkcji aproksymującej dobrane są na podstawie typowych charakterystyk rzeczywistych lokomotyw). Masa wagonów jest stała (w stosunku do ich długości), ponieważ program nie rozróżnia wagonów pasażerskich od towarowych i próżnych od ładownych - nieco to przeszkadza, bo w wyniku tego IC rozpędza się troche za wolno, a towarowe trochę za szybko. Dla odmiany prędkości maksymalne pojazdów trakcyjnych dobierane są na podstawie serii (baza kilkudziesięciu najpopularniejszych serii i ich prędkości). W zasadzie można by było zrobić to samo dla mocy, ale nie moce są mankamentem, a masy wagonów. Wszystko rozwiązał by nowy format składów, który już od dawna chodzi mi po głowie (definiowanie dokładnych parametrów dla poszczególnych wagonów i pojazdów trakcyjnych zamiast kloca złożonego z wektora osi obliczeniowych), jednak jest to dość skomplikowana sprawa i narazie pomysł ten został odłożony.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Różności
« Odpowiedź #83 dnia: 02 Lipiec 2011, 22:40:24 »
Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji W prosty sposób. Luzakowi przypisać nr pociągowy, natomiast nr pociągu 88789 należy zmienić na "manewr" - w momencie podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym (sygnał pociągowy) zareaguje nań lok luzem, posiadający numer pociągowy, natomiast skład oznaczony "manewr" na sygnał pociągowy nie zareaguje.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Różności
« Odpowiedź #84 dnia: 02 Lipiec 2011, 22:45:29 »
Jak zrobić, żeby luzak pojechał a 88789 został na stacji W prosty sposób. Luzakowi przypisać nr pociągowy, natomiast nr pociągu 88789 należy zmienić na "manewr" - w momencie podania sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym (sygnał pociągowy) zareaguje nań lok luzem, posiadający numer pociągowy, natomiast skład oznaczony "manewr" na sygnał pociągowy nie zareaguje.
A po co. Dajesz go na jakiś tor sygnałem manewrowym i sobie tam stoi. I tyle...

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Różności
« Odpowiedź #85 dnia: 28 Lipiec 2011, 07:34:31 »
Czy w związku z tym, że istnieje opcja odrzucenia odhamowanych wagonów planowane jest stworzenie czegoś w rodzaju górki rozrządowej i rozrządzanie wagonów?

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Różności
« Odpowiedź #86 dnia: 28 Lipiec 2011, 16:47:34 »
Jest taka możliwość i chciałbym kiedyś to wykorzystać, ale narazie brak czasu na to.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Różności
« Odpowiedź #87 dnia: 30 Lipiec 2011, 20:05:54 »
Czy w związku z tym, że istnieje opcja odrzucenia odhamowanych wagonów planowane jest stworzenie czegoś w rodzaju górki rozrządowej i rozrządzanie wagonów?

Tak czy siak, ta opcja dotyczy "rozrządu na płasko" ;)

Kamil

  • Gość
Odp: Różności
« Odpowiedź #88 dnia: 20 Sierpień 2011, 22:24:33 »
Tak z czystej ciekawości. Co to jest i do czego służy przycisk L10.
Jak go "załączę" to nie mogę przestawiać niektórych rozjazdów (np. 24/28 do minusa), ewentualnie nie da się załączyć L10 jeżeli np. 24/28 jest w minusie. Natomiast pomimo załączenia go, jak przekorbuję do minusa 24 lub 28  to wtedy normalnie z pulpitu mogę dać do minusa drugi napęd ewentualnie przestawić z powrotem do plusa obydwa. Dokładnie to samo dzieje się z Wk2/11 i z 10?

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Różności
« Odpowiedź #89 dnia: 21 Sierpień 2011, 00:13:43 »
L10 to przycisk lokalnego nastawiania zwrotnicy nr 10. gdy jest załączony można ten rozjazd przestawić z gruntu za pomocą menu (plus/minus). W TW zostało to zastosowane aby pokazać różne rozwiązania na urządzeniach E1. Aby użyć tego przycisku muszą być spełnione zależności: Wk2/11-, 6/8+, 24/28+. Przy załączonym lokalnym nastawianiu nie można nastawiać przebiegów manewrowych Tm10-13 oraz przestawiać z pulpitu rozjazdu nr 10.
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpień 2011, 00:15:53 wysłana przez Zacha »