Co do zatrzymać za sygnalizatorem. To dobrze jest jak jest. Opisywaną metodą trzabyło by dodać informację ile za tego semka wyjedzamy.
Niekoniecznie. Wjeżdżamy tyle, żeby cały skład się schował. O ile się nie mylę, na takiej zasadzie odbywa się w TW manewrowanie za
Tm22 i
Tm23, oraz za
przejazd od strony Tm1 i Tm2. Tylko że tu maszynista już wie, że dalej jechać nie musi. To akurat wydaje się uciążliwe gdy muszę tam zmieścić na przykład dwie rozprzęgnięte lokomotywy jednocześnie.
1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.
Ma to sens, ale idąc tym tropem mogłoby być też tak:
- wjeżdża pociąg z TZ na tor 3b (mieści się akurat).
- planowo ma wracać do TZ, więc zmienia numer (wyskakuje okienko "pociąg zmienił numer") i tu miejmy do wyboru
OK albo
manewry.
- jeśli
OK, to ustawia kabinę zgodnie z właściwym kierunkiem jazdy, jeśli
manewry to gasi przednią lampkę (do tylnych nie chce mu się biec) i manewrujemy go na tor 7.
Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy
OK, jak przy zmianie numeru).
2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety. Już bez zabawy w doczepianie/odczepianie grup wagonów.
Ciekawa opcja
Nie trzeba wówczas pilnować aż się zatrzyma i "na gruncie" kazać mu się odpiąć. Mając też na uwadze powstanie symulatorów większych stacji, może dodać w rozkładzie jazdy opcję "odpięcie lokomotywy" z podaniem na jakich torach jest to obowiązujące. Na przykład w TW na torach 3a, 3b, 4, 6 (bez głównych zasadniczych), albo przed konkretnym semaforem. Coś jak pole semaforów na których należy ignorować sygnał odjazdu aż do czasu rozkładowego. Pociąg dojeżdża do semafora i maszynista odpina lokomotywę.
I tak to pewnie co kolejny nowy użytkownik (jak ja) to coraz więcej pomysłów. Nie wiem czy Autor dałby radę to wszystko wprowadzić w życie...
W każdym razie gratulacje za taki symulator! Normalnie podziwiam wiedzę, wytrwałość i cierpliwość
EDYCJA żeby nie pisać jedno pod drugim.
Taka sytuacja w TW:
1. Pociąg z TF został przyjęty na tor 4 i został odpięty elektrowóz.
2. Manewruję lokomotywę spalinową z toru 5 pod tarczę Tm21.
3. Podaję na G jazdę manewrową na tor 4a.
4. Podaję Tm20 do jazdy na tor 4.
5. Elektrowóz z toru 4 jedzie na 4a, ale spalinówka zatrzymuje się przed podaną tarczą Tm20 czekając na rozwiązanie przebiegu od sem. G na tor 4a.
Dlaczego ona tam czeka? Przecież maszynista nie wie że jest utwierdzona droga przebiegu od semafora G. Mógłby co najwyżej widzieć że na semaforze świeci się białe, ale to też nie powód aby stać i czekać...