Forum Główne > Ruch kolejowy
Dialogi.
MaKu:
Może inaczej. Dla przykładu podam tutaj Deutsche Bahn. Tam obowiązuje jeden rozkaz ''na wszystko''. Poprostu wypełnia sie odpowiednie rbryki i wsio.
Ja od dawna słyszę o uproszczeniu rozkazów pisemnych. O wprowadzeniu większych blankietów, na których ma być niemożliwe wypisanie głuot, jak to nie którzy potrafią.
Ale słyszy się o tym od bardzo dawna. Może faktycznie coś tam jest w planach...
mirekbrnosim:
Jestem tym hrabią co jeździ karetą po torach kolejowych z młotkiem rewidenta w ręku, z gwizdkiem ustawiacza i kierownika pociągu w gębie, z kajecikiem spisywacza i odprawcy pociągów. Mam pytanie czy ktoś z Was wie co to jest instrukcja R-1, bo mam wrażenie, że chyba nie.
Panowie nie tędy droga. Każdy z nas ma swoje obowiązki związane z wykonywaniem swojego zawodu. I nie uczcie się, że ktoś jest hrabią i ktoś komuś robi łaskę. Ten kto wydaje dokument jest zobligowany do doręczenia go.
Instrukcja R-1 z 2008 roku stanowi:
§57 Rozkazy pisemne, warto by się z nimi zaznajomić, jeżeli ktoś z Was wykonuje zawód dyżurnego ruchu, powinien znać to na pamięć.
§57 ust.9
Rozkaz pisemny wypełnia, podpisuje i doręcza lub w przypadkach określonych w niniejszej instrukcji przekazuje jego treść za pomocą urządzeń
łączności (telefon, radiotelefon) drużynie pociągowej dyżurny ruchu.
Dalej poczytajcie sami. R-1 jest dostępne na necie. I potem możecie się wypowiadać a nie wymyślać legendy. To jest KOLEJ a nie prywatne
podwórko. Jeżeli chodzi o wyjazd pociągu na tor zamknięty to wszystko na temat znajdziesz w R-1 rozdział VI, VIII.
Z życia wzięte:
Sytuacja 1
Maszynista ma wyjechać ze stacji na szlak jednotorowy, wyjazd ze stacji ma odbyć się na rozkaz szczególny S zezwalający na przejechanie
obok semafora wyjazdowego wskazującego sygnał stój. Nastawnia jest w połowie stacji. Maszynista zatrzymuje się na wysokości nastawni
i dyżurna wychodzi z nastawni i wręcz mu rozkaz S. I cała sytuacja jest w porządku nie ma zagrożenia. Pociąg nie miał w tej stacji planowego
postoju. Wcześniej wjazd odbył się normalnie na semafor.
Sytuacja 2
Maszynista z takiego czy innego powodu ma dostać rozkaz szczególny do łapy aby wyjechać ze stacji z pominięciem semafora wyjazdowego
wskazującego sygnał stój. Nastawnia jest dość daleko za semaforem wyjazdowym. Dyżurny prosi mechanika o podjechanie i zatrzymanie się na wysokości nastawni w celu wręczenia mu rozkazu szczególnego. Maszynista rusza i zatrzymuje się na wysokości nastawni. Dyżurny wręcza
mu rozkaz szczególny. Maszynista stracił pracę a dyżurny zawieszony w czynnościach, każdy otrzymał karę finansową. Całe zdarzenie
obserwował kontroler z UTK, który kontrolował w tym czasie maszynistę na innym pociągu i widział całą sytuację.
Szanujmy się na wzajem, ale z przepisami obowiązującymi na PLK. Rewolucja na koleji spowodowana prywatyzacja zbiera już smutne plony.
MaKu:
... nie za bardzo kumam do czego to przytknąć :/
BTW... z tego co się orientuję, to instrukcja R-1 z 2008 roku nie obowiązuje. :>
mirekbrnosim:
Ir-1
Tekst jednolity przyjęty uchwałą Nr 176/2008 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 2 kwietnia 2008r.,uwzględniający:
1)tekst instrukcji przyjętej zarządzeniem Nr 18/2007 Zarządu PKP Polskie linie Kolejowe S.A. z dnia 17 lipca 2007r.
1)zmiany wynikające z uchwały Nr 157/2008 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 19 marca 2008r.
Od 01.06.2011r. będzie obowiązywać:
Ir-1
Tekst ujednolicony uwzględniający:
1)tekst jednolity przyjęty uchwałą Nr 176/2008 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 2 kwietnia 2008r.,uwzględniający:
a)tekst instrukcji przyjętej zarządzeniem Nr 18/2007 Zarządu PKP Polskie linie Kolejowe S.A. z dnia 17 lipca 2007r.
b)zmiany wynikające z uchwały Nr 157/2008 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 19 marca 2008r.
2)zmiany wynikające z zarządzenia Nr 3/2011 Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z dnia 24 stycznia 2011r.
Wystarczy?
MaKu:
ojej... Jak ja uwielbiam zagłębiać się w takie prawne bzdury...
Dobrze już, dobrze. Skończmy tą dyskusję o poszkodowanych maszynistach, z powodu dyżurnych co przepisów nie znają...
EOT
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej