Osobiście od strony SRK nie widzę różnicy pomiędzy blokadą typu C oraz mechaniczną. Jedyna różnica, to taka, że tutaj mamy typowy blok, a w przekaźnikach tzw. wkładkę. Zasada działania jest taka sama - miałem okazję "pracować" od strony zabezpieczenia na nastawni z srk kluczowymi, gdzie blokada w jedną stronę była z typowego aparatu, a drugi z pulpitu, czyli "przekaźnikowa C" i dokładnie wszystko wyglądało tak samo.
Ja osobiście lubię najbardziej "najnowszą EAP" połączoną z licznikami osi i samoczynnym zwracaniem końca.
Za to znam i miałem okazję, również tam działać, na posterunku, gdzie jest SBL. Jednak po podaniu i wygaszeniu semafora, gdybym chciał obrócić blokadę na danym torze, a pociąg, dla którego był podany sem nie pojechał na szlak, nie ma szans obrócenia blokady, dopóki coś nie przejedzie prawidłowo wszystkich odcinków. Jednak to był typowy eksperyment na 2 posterunkach i zrezygnowali z tego.