Autor Wątek: polecanie i zgłaszanie  (Przeczytany 125108 razy)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #30 dnia: 04 Maj 2014, 18:35:08 »
Przy blokadzie dwukierunkowej wystarczy oddać pozwolenie do sąsiedniej stacji i już sobie możesz bezproblemowo wjeżdżać pociągiem roboczym na semafor.

Niekoniecznie.  ;-)

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #31 dnia: 04 Maj 2014, 18:59:23 »
Z tego co wiem, to obwód zastawki bloku końcowego nie jest powiązany z blokadą liniową tylko z urządzeniami w torze (odcinek izolowany, przycisk szynowy, EON itd) Na blokadzie półsamoczynnej dwukierunkowej lub dla kierunku zasadniczego blokady jednokierunkowej semafora w taki przypadku podawać nie wolno par. 53 ust. 6 Ir-1

MaKu ma też rację, ale to odnosi się właśnie do przytoczonego paragrafu: urządzenia są lub nie są przystosowane do takiej jazdy
« Ostatnia zmiana: 04 Maj 2014, 19:01:33 wysłana przez IZKR »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #32 dnia: 04 Maj 2014, 19:37:09 »
Ja nie mówię o blokadzie EAP, czy po modyfikacji EAP_94 oidp i 05. Jak masz blokadę "C" i wjedziesz na sem, to zastawka się zwolni.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #33 dnia: 04 Maj 2014, 19:53:02 »
Miałem przyjemność pracować na EAP, C (jedno-, oraz dwukierunkowej), EAC dwukierunkowej, oraz mechanicznej jedno oraz dwukierunkowej.

Na blokadach mechanicznych, oraz typu C, podanie semafora wjazdowego zawsze powodowało uruchomienie dKo czy zastawki. I położenie bloku pozwolenia nie miało tutaj znaczenia.
Co dziwniejsze. Przy mechanicznej (półsamoczynnej blokadzie 3-okienkowej) dwukierunkowej, przy podanym semaforze wjazdowym, można bez problemu przeblokować blok pozwolenia.

Przy EAP na systemie Ebilock 950, uruchomienie dKo nastąpi kiedy blokada jest ustawiona "na wjazd". Bez problemu można zrobić to, przy zasadniczym położeniu blokady liniowej, tj. "na szaro".

Przy EAC zaś, jak to przy "sbl-ce". Do woli, bez ingerencji na stan blokady i urządzeń SRK.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #34 dnia: 04 Maj 2014, 21:59:24 »
Osobiście od strony SRK nie widzę różnicy pomiędzy blokadą typu C oraz mechaniczną. Jedyna różnica, to taka, że tutaj mamy typowy blok, a w przekaźnikach tzw. wkładkę. Zasada działania jest taka sama - miałem okazję "pracować" od strony zabezpieczenia na nastawni z srk kluczowymi, gdzie blokada w jedną stronę była z typowego aparatu, a drugi z pulpitu, czyli "przekaźnikowa C" i dokładnie wszystko wyglądało tak samo.

Ja osobiście lubię najbardziej "najnowszą EAP" połączoną z licznikami osi i samoczynnym zwracaniem końca.

Za to znam i miałem okazję, również tam działać, na posterunku, gdzie jest SBL. Jednak po podaniu i wygaszeniu semafora, gdybym chciał obrócić blokadę na danym torze, a pociąg, dla którego był podany sem nie pojechał na szlak, nie ma szans obrócenia blokady, dopóki coś nie przejedzie prawidłowo wszystkich odcinków. Jednak to był typowy eksperyment na 2 posterunkach i zrezygnowali z tego.
« Ostatnia zmiana: 04 Maj 2014, 22:01:50 wysłana przez jageer »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 772
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #35 dnia: 08 Maj 2014, 13:32:33 »
Odnośnie TZP to miałem taką sytuację. Z Testowa odjechał 35585 i w km. 1,450 szlaku Testowo – Lisków zdechł. Zamknąłem tor dla ruchu oraz wprowadziłem, choć powinno się stosować TZP. Wyprawiłem na zamknięty tor na R305 lok. 06066 i telefonicznie poinformowałem o tym Testowo. Po podpięciu loka do składu i ściągnięciu go do stacji w debugu pozostał  na szlaku poc. 06066. Aby się go pozbyć i  „odblokować” tor, następny poc. do Testowa wyłałem z nr 06066. A jak to powinno być zrobione ze stosowaniem TZP? Czy dzwonię bez wprowadzania TZP do Testowa i zgłaszam odj. 06066 o godz. na zamkniety tor i to wszystko?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #36 dnia: 08 Maj 2014, 14:26:51 »
Bo pewno był zablokowany Po.
Pewnie musiałbyś dać przybycie tego 06066 jako "Pociąg xxx przyjechał" i loka osobno ;-)

I tyle, a po kolejnym pociągu w tym kierunku "reset" blokady.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #37 dnia: 08 Maj 2014, 14:46:21 »
Jak zamykasz, to nie wprowadzasz.
TZP obowiązuje z obligu na zamkniętym i się je stosuje.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 772
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #38 dnia: 08 Maj 2014, 14:52:10 »
Testowo jak wyprawiło 35585 to zablokowało blokadę. Jednak później zamknąłem tor dla ruchu i podstawą prowadzenia było TZP. Po wjeździe 35585 oddałem końcowy, ale nadal podstawą prowadzenia było TZP, a nadto w debugu pozostał wyprawiony na zamknięty 06066. Jednak zjechał na czole 35585 więc teoretycznie znikł na szlaku stąd wyprawienie do Testowa innego składu z numerem 06066. To czy przy wyprawianiu loka do ściągnięcia składu w ogóle powinno się go zgłaszać do Testowa skoro wraca już z numerem poc. ściąganego? No, a jak z obligu obowiązuje to zgłaszam tel. numer poc. godz. wyprawienia i co jak tam nie dojeżdża?

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #39 dnia: 08 Maj 2014, 15:39:25 »
Zgłaszasz 06066 do km i z powrotem.
Następnie, że 06066 wrócił do Ciebie i osobno, że 35585 przyjechał.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #40 dnia: 08 Maj 2014, 16:18:32 »
Dokładnie. Bo AI widzi, że na szlaku są dwa pociągi, a nie, że wysłałeś loka, spiąłeś i przyjechał jako całość.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 772
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #41 dnia: 08 Maj 2014, 16:56:10 »
Przetestuję przy następnym włączeniu. A inna sytuacja. Z Wilamowic wpuściłem poc. z lewego (wiemy o co chodzi, bo tą nazwę zmieniano tyle razy, że nie pamietam która obecnie obowiązuje) na Sz, bo w stacji miałem poc. na rozjazdach wchodzących w drogę ochronną to też nie mogłem podać semafora. Przy okazji zapomniałem wcisnąć dKo. Efektem tego był wjazd i niemożność odblokowania blokady. Aby z tego wybrąć wypuściłem loka manewrowego do km., tam zmieniłem mu nr na pociąg aby wjechał na semafor i dopiero wtedy zwolniłem blokadę. W tym czasie usunąłem poc. z rozjazdów więc mogłem podać wjazdowy. Czy w jakiś inny sposób oprócz przepuszczenia następnego poc. po lewym można zwolnić blokadę dla jazdy po właściwym?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #42 dnia: 08 Maj 2014, 17:14:48 »
Z przekaźnikowni  ;)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 772
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #43 dnia: 08 Maj 2014, 17:22:32 »
Niestety nie mam kluczy do niej.

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #44 dnia: 08 Maj 2014, 19:55:39 »
Niestety nie mam kluczy do niej.
Żałuj...
Z lokiem to jest jedyny sensowny sposób bez wchodzenia do przekaźnikowni. Mnie natomiast kiedyś wpadł jedyny sensowny sposób na hybrydzie, mianowicie: ponownie podałem wjazd i z pomocą zwrotniczego i dwóch przewodów zwierałem kolejne odcinki na gruncie symulując wjazd. I poszło. Dodam jeszcze, że jako urządzenia kontroli niezajętości na tej hybrydzie były EON-y. Powodem mojej ingerencji było... przejechanie sem przez uwaga! osobowy... W godzinach nocnych stacja była zamknięta i ostatni osobowy jechał już na unieważnionych sygnalizatorach 40 km/h przez stację. A w omawianym przypadku maszyniście się .. lejce pomerdały. Ale żem sumienny pracownik i rozjazdy miałem w stanie zasadniczym to nic się nie stało, tylko trzeba było blok wrócić.

Wracając do tematu: W przedmiotowej sytuacji jazda lokiem jest oczywiście niedozwolonym manewrem. Należy wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów pojechać na R-305/R-306/Sz, doprowadzić blokadę do stanu zasadniczego po czym po odpisaniu prawidłowego działania blokady przez automatyka odwołać TZP.
« Ostatnia zmiana: 08 Maj 2014, 20:40:11 wysłana przez IZKR »