Autor Wątek: polecanie i zgłaszanie  (Przeczytany 65330 razy)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Maj 2014, 18:25:14 »
Na zasadzie quizu: co wtedy należy zrobić, jeżeli jazda odbywa się w rejonie nastawni wykonawczej?
Wprowadzasz z nastawnia wykonawcza TPiZPDP a z sasiednim posterunkiem w ktorego kierunku ma odbyc sie ta jazda TZP.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Maj 2014, 18:29:40 »
Przypadek z samoistnym wygaszeniem ma być w nowej edycji Ir-1 traktowany tak jak usterka w blokadzie liniowej czyli za każdym razem TZP. Tylko celowe wygaszenie (kontrolowane przez ISDR) będzie traktowane jako sytuacja ruchowa. Podobno...

A co w przypadku utwierdzenia drogi i wypalenia się kontroli pwl?
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • GG: 382325
  • Skąd: Polska
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Maj 2014, 18:32:10 »
....Wg mnie pomysł bez sensu, zwiększy biurokrację i doprowadzi do większego olewnictwa przepisów wśród dyżurnych. A nijak ma się do bezpieczeństwa, bo przy wygaśnięciu semafora i tak możemy blokadę obsłużyć prawidłowo.
A jednak. Każde wygaśnięcie semafora czy to z powodu "mignięcia" izolacji czy też problem z izolacją przy dużym poborze prądu przy rozruchu pociągu można w tej chwili podciągnąć pod zanik zasilania. A to jest naciąganie. Bo jak pamiętam przepis zwalniający z wprowadzenia TZP (poprawka nr 13 do Ir-1) zezwalał tylko na niewprowadzanie TZP po wygaśnięciu semafora przy zaniku zasilania. ISDR tego nadużywają. Mam kontakty w dyspozyturze zasilania i w związku z tym wgląd do zestawienia zaników. Porównując je z zapisami w E-1758 ... sami rozumiecie...

A co w przypadku utwierdzenia drogi i wypalenia się kontroli pwl?
Nie wiem. Będzie projekt do konsultacji to będę wiedział.
« Ostatnia zmiana: 03 Maj 2014, 18:35:25 wysłana przez IZKR »
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 445
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Maj 2014, 18:39:26 »
Z tym, że na naszej sieci większość "zaników napięcia" w srk występuje z powodu fatalnej izolacji i dławików a nie zasilania... Nie jeden mechanik się śmiał, że może sobie sam semafory wygaszać.
Sz na Tm

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • GG: 382325
  • Skąd: Polska
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Maj 2014, 18:52:08 »
Mechaniku... jak pan dasz więcej na koło to panu wygaśnie... to delikatnie proszę...
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Maj 2014, 19:11:54 »
Z tym, że na naszej sieci większość "zaników napięcia" w srk występuje z powodu fatalnej izolacji i dławików a nie zasilania... Nie jeden mechanik się śmiał, że może sobie sam semafory wygaszać.

Dlatego kumaty stanie dalej, żeby podczas rozruchu nie "zbić" semafora, a jak wygaśnie "z jego winy" to powie dyżurnemu i po wymianie zdań poleci dalej, bez biurokracji ;)
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • GG: 382325
  • Skąd: Polska
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Maj 2014, 19:18:36 »
Przestrzegam jednak przed zbędnym "gadulstwem" przez radio. Jak sie jakaś "głupota" nagra i taki IZKR to odsłucha to może chcieć drążyć temat :)
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Hedonista

  • Gość
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Maj 2014, 19:29:32 »
Zwalanie dyżurnych wygaszania semaforów na zaniki to moim zdaniem właśnie takie niepotrzebne gadulstwo, wygasło i tyle, tak naprawdę nie zna się rzeczywistej przyczyny wygaśnięcia, Pwl trzyma więc jedzie się dalej i nie ma co wnikać...

A w sprawie polecania i zgłaszania można jeszcze coś dodać jeśli chodzi o sytuacje, w których przy okazji innych obostrzeń dodatkowo się je wprowadza czy temat już został wyczerpany?
« Ostatnia zmiana: 01 Marzec 2015, 01:22:59 wysłana przez Hedonista »

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • GG: 382325
  • Skąd: Polska
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Maj 2014, 19:40:45 »
W kwestii TPIZPDP: reguluje to par 39 ust 7 pkt. 1 i 2 Ir-1. Jest dużo przypadków takiego działania. Nie mam wersji edytowalnej Ir-1, żeby tu to wkleić. Odsyłam do instrukcji.

...tak naprawdę nie zna się rzeczywistej przyczyny wygaśnięcia, Pwl trzyma więc jedzie się dalej i nie ma co wnikać...
I to jest właśnie podstawa, żeby usunąć taką dowolność. Dyżurny ruchu nie ma odpowiedniej wiedzy, żeby ot tak sobie ... jechać dalej i nie wnikać...
« Ostatnia zmiana: 03 Maj 2014, 19:45:38 wysłana przez IZKR »
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Hedonista

  • Gość
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Maj 2014, 20:20:26 »
§38, tak wiem, chodziło o przykłady praktyczne ale ok można zamknąć temat.

I to jest właśnie podstawa, żeby usunąć taką dowolność. Dyżurny ruchu nie ma odpowiedniej wiedzy, żeby ot tak sobie ... jechać dalej i nie wnikać...

Przy wygaśnięciu sem. to Pwl-ka stoi na straży bezpieczeństwa, dlatego nie trzeba zastanawiać się nad przyczyną wygaśnięcia, to że dyżurny wprowadzi TZP nie zwiększy bezpieczeństwa.

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Maj 2014, 20:39:15 »
Przestrzegam jednak przed zbędnym "gadulstwem" przez radio. Jak sie jakaś "głupota" nagra i taki IZKR to odsłucha to może chcieć drążyć temat :)

Ja w tym momencie mówię o zaufaniu osób, które razem długo pracują. A co do dodatkowych przepisów, jak wiadomo. Im więcej biurokracji, tym chętniej ją lubimy omijać. I to dotyczy każdego, więc nie piszcie, że pracujecie idealnie przepisowo w każdej minucie swojej pracy.

Jak to powiedział u nas raz w firmie kontroler, z którym byłem na kontroli u dyżurnego: "Miło, że pan pracuje wg przepisów. Ale ja wiem, że jak wyjdę, to wróci pan do swoich standardów."
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • GG: 382325
  • Skąd: Polska
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Maj 2014, 20:52:05 »
Przy wygaśnięciu sem. to Pwl-ka stoi na straży bezpieczeństwa, dlatego nie trzeba zastanawiać się nad przyczyną wygaśnięcia, to że dyżurny wprowadzi TZP nie zwiększy bezpieczeństwa.
No to napisze tak: co wchodzi w obwód przekaźnika sygnałowego semafora wyjazdowego? Co powiesz na temat przekaźnika Poz w jego obwodzie? i jaki wpływ ma np zwarcie/przerwa w żyłach bloku Po/Ko (jako pary współpracującej) itd... no bo ja nie wiem bez zobaczenia schematu. A jak go zobaczę to znajdę kilka usterek, które wygaszą semafor i Pwl będzie wzbudzony (odpadnięty? chyba odpadniety) itd... i nie będzie miało to nic wspólnego z zanikiem zasilania. Deprecjacja stosowania zaniku zasilania jako przyczyny wygaszenia sygnału zezwalającego doprowadziło właśnie do konieczności zmiany przepisu, który zezwalał na taki myk.
« Ostatnia zmiana: 03 Maj 2014, 21:00:08 wysłana przez IZKR »
Szaman

taki cytacik z dawnych lat:

"Jak tarcza się kładzie
To semafor się podnosi"

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Maj 2014, 21:02:08 »
To już trzeba debatować o obwodach blokady i powiązaniu z obwodami sygnałowymi (czasem potrzeba więcej niż 1 przekaźnik :P). Nie mniej, jeżeli nie masz poz nie postawisz semafora. A jak pwl nie działa, też go nie postawisz...

Tak czy siak, w dyskusji jest dalej temat, że semafor S1, a pwl świeci na czerwono  ;)

To teraz zagadka - dlaczego na blokadzie typu "C" pojazdu wracającego z np. toru zamkniętego z kilometra, nie można przyjąć na zezwalający, mimo, że SRK pozwala?
« Ostatnia zmiana: 03 Maj 2014, 21:06:11 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
    • http://uetam.pl
  • GG: 3435358
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Telefoniczne polecanie i zgłaszanie przygotowania drogi przebiegu
« Odpowiedź #28 dnia: 04 Maj 2014, 00:48:12 »
To teraz zagadka - dlaczego na blokadzie typu "C" pojazdu wracającego z np. toru zamkniętego z kilometra, nie można przyjąć na zezwalający, mimo, że SRK pozwala?
Po pierwsze przy jednokierunkowej blokadzie w taki sposób zasymulujesz wjazd pociągu ze szlaku i przygotujesz blokadę do zwolnienia dlatego dla następnego pociągu już po otwarciu toru mógłbyś fizycznie zwrócić blok końcowy parę sekund po jego zablokowaniu przez sąsiedni posterunek z pociągiem wciąż znajdującym się na szlaku co oczywiście byłoby sytuacją niebezpieczną.
Przy blokadzie dwukierunkowej wystarczy oddać pozwolenie do sąsiedniej stacji i już sobie możesz bezproblemowo wjeżdżać pociągiem roboczym na semafor.
« Ostatnia zmiana: 04 Maj 2014, 00:51:49 wysłana przez mateu »

Offline jageer

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1296
  • Specjalista ds. prowadzenia ruchu.
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #29 dnia: 04 Maj 2014, 09:59:41 »
To nie było pytanie do Ciebie, bo wiedziałem, że znasz odpowiedź  :P
Ale fakt, największym bólem tu jest "zastawka".
« Ostatnia zmiana: 04 Maj 2014, 10:01:56 wysłana przez jageer »
Tak też można mili moi.
Tor zajęty, a wjazd stoi.