Autor Wątek: polecanie i zgłaszanie  (Przeczytany 125106 razy)

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #60 dnia: 18 Maj 2014, 21:03:05 »
Kiedyś dla elektromechanicznej (i półsamoczynnej Eap) blokady liniowej blok pozwolenia pozwalał na stałe ustalić kierunek ruchu. Zawsze na jednej stacji pozwolenie było na biało a na drugiej na czerwono. Jasna sprawa. Teraz przy blokadach dla których każdorazowo żąda się pozwolenia na wyprawienie pociągu (występuje blokada w stanie neutralnym) nie jest to już takie pewne.

Automatyczne "załączanie" się blokady EAP jest uzależnione od konstrukcji jej obsługi na pulpicie (mam na myśli np kostkowy). Jeżeli jest przycisk niestabilny wciśnięty i przekręcony, to automatycznie będziemy dawać poz, a sąsiad żądał WBL. Czasami trzeba włączać za każdym razem.

Blokada "automatyczna" to inna bajka. To taka, w której koniec jest stwierdzany przez SRK. I to jest np EAP w odmianie EAP_05 - tam koniec jest zwracany automatycznie, jeżeli liczniki zliczą i zwolnią szlak. Tam nie obsługujemy 'KO". Podobnie nie ingerujemy w "C" z poz + it.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #61 dnia: 19 Maj 2014, 23:33:38 »
..."Jest jeszcze sprawa "włączenia kierunku ruchu" a raczej zmiana tego kierunku. Jak wyżej - jak blok pozwolenia ustalony to zmiana kierunku ruchu po tym torze wpisywana jest w rubrykę 4 dziennika ruchu (tak jak wolna droga). i dla takiego zapisu może przejechać kilka pociągów po czym następuje zmian kierunku ruchu, wpisujemy w rubrykę 4 czas tej zmiany i znowu kilka pociągów... Ale jak to ma się dla blokady, która ma stan neutralny i na każdy pociąg trzeba ustawiać kierunek? "

Czy zasada prowadzenia ruchu po torze prawym nie ma tu znaczenia? Jazda po torze lewym (w kierunku przeciwnym do zasadniczego) może mieć miejsce w przypadkach określonych w §22. Blokada dwukierunkowa nie upoważnia dyżurnego ruchu do wyprawienia pociągu po dowolnym torze. Zmiana kierunku jazdy dla toru lewego i rejestracja w rubryce 4 dziennika ruchu ma sens. Powrót do ruchu prawostronnego również.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #62 dnia: 20 Maj 2014, 11:42:11 »
Jeżeli na Eap mamy tak, jak w Liskowie, tzn. przycisk Poz wciśnięty i przekręcony, oraz sposób prowadzenia ruchu na tej blokadzie jest omówiony w RTS-ie, to po prostu stosujemy się do niego. Gdzie nigdzie jest wymagana wolna droga, gdzie indziej nie. Znam przypadek, gdzie na Eap na szlaku dwutorowym Poz nie jest wciśnięty i wolną drogę pisze się tylko przy jeździe po lewym (choć tutaj może @MaKu się wypowie więcej ode mnie). Co do zwykłej C z Poz na szlaku dwutorowym uważam, że o wolną powinno się pytać każdorazowo przy jeździe na lewy, nie ważne od stanu bloku.

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1050
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #63 dnia: 20 Maj 2014, 13:52:46 »
Co do zwykłej C z Poz na szlaku dwutorowym uważam, że o wolną powinno się pytać każdorazowo przy jeździe na lewy, nie ważne od stanu bloku.

Skoro jest jazda na lewy, to na torze obowiązuje ruch dwukierunkowy, zatem wymagane jest żądanie i danie pozwolenia.

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #64 dnia: 20 Maj 2014, 22:32:25 »
@MaKu się wypowie więcej ode mnie

Skoro zostałem wywołany do tablicy, to przy EAP wciska się tylko "wbl" i jedzie do przodu oznajmiając odjazd.

Przy szlakach dwutorowych może wystąpić konieczność zapytania o wolną drogę z przyczyn techniczno - ruchowych.

Ale, jak wspomniałem w innym poście. Zgodnie z przepisami, postępowanie z blokadą EAP jest identyczne jak z blokadą C.