Autor Wątek: polecanie i zgłaszanie  (Przeczytany 120048 razy)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #45 dnia: 08 Maj 2014, 20:13:47 »
Czyli jazda lokiem tak, ale nie jako wyjazd manewrowy tylko jako poc. do km. i powrót na stację na sygnał zezwalający na sem. przy TZP wprowadzonym wcześniej przed wyjazdem loka/poc. To jest tor lewy do Wilamowic i gdyby coś miało przejechać po nim aby blokada zwolniła się prawidłowo to musiałbym zamknąć tor nr 2 wprowadzić ruch dwukierunkowy po torze nr 1 i w ten sposób jakby "zmusić" Wilamowice do wyprawiania poc. po tym torze.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Maj 2014, 20:24:03 »
Generalnie nie tylko na hybrydzie. Jakiekolwiek SRK z kontrolą zajętości i po kolei jedziesz z odcinkami, tak samo możesz rozwiązać przebieg. No chyba, że masz liczniki osi.

Ale fakt, jak jest monter na dole to często przyda się pomoc ;-)

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #47 dnia: 08 Maj 2014, 20:34:17 »
No nie koniecznie zmusić. To kwestia zrozumienia problemu przez obu dyżurnych ruchu. Ale... instrukcja Ir-1 nie postanawia szczegółowo kierunku jazdy pociągu, po którym można odwołać TZP.  Par 28 ust. 24 pkt. 2 instrukcji Ir-1 określa kiedy TZP można odwołać. Nie ma jednak konkretnie napisane, że dla szlaku dwutorowego przy blokadzie dwukierunkowej dla obu torów, TZP można odwołać po przejechaniu pociągu po torze i dla kierunku dla którego zaistniała potrzeba jego wprowadzenia. Ja to kwestionuję, i polecam ISDR odwołać TZP dopiero po jeździe pociągu dla kierunku dla którego to TZP było wprowadzone.
Czyli jak blokada jest przystosowana to jeżeli jest taka możliwość przepuścić pociąg po lewym, jeżeli dla tego kierunku TZP zostało wprowadzone. W innym przypadku jest to bez sensu.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #48 dnia: 08 Maj 2014, 21:40:42 »
No nie koniecznie zmusić. To kwestia zrozumienia problemu przez obu dyżurnych ruchu.
Owszem tu się zgodzę, ale w symulatorze mamy AI i tu raczej trudno będzie się zrozumieć. Stąd moje pytanie dotyczyło rozwiązania w symulatorze. W realu to bym zadzwonił do Wilamowic i uzgodnił wyprawienie poc. po lewym aby blokadę "przepracować". Tu niejako muszę "zmusić" (celowo w cudzysłowiu) Wilamowice do wyprawienia po lewym poc. zamykając 2-kę, bo jak inaczej coś wpuści po 1-ce?

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #49 dnia: 09 Maj 2014, 07:00:52 »
Tu niejako muszę "zmusić" (celowo w cudzysłowiu) Wilamowice do wyprawienia po lewym poc. zamykając 2-kę, bo jak inaczej coś wpuści po 1-ce?

"Wstrzymać wyprawianie pociągów po torze 2." :)

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #50 dnia: 09 Maj 2014, 13:47:38 »
Czasami szukając różnych skomplikowanych rozwiązań zapomina się o tych prostych.

Hedonista

  • Gość
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #51 dnia: 12 Maj 2014, 18:17:44 »
Poprawcie mnie jak źle myślę- jeśli wygaśnie semafor od strony wykonawczej to pociąg wyprawia/przyjmuje się na Sz lub rozkaz (Ir1 §46 ust.6) i w ta sytuacja nie wymaga wprowadzenia polecania i zgłaszania, a zmieniony nr licznika odnotowuje się w R142

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #52 dnia: 12 Maj 2014, 19:43:43 »
Poprawcie mnie jak źle myślę- jeśli wygaśnie semafor od strony wykonawczej to pociąg wyprawia/przyjmuje się na Sz lub rozkaz (Ir1 §46 ust.6) i w ta sytuacja nie wymaga wprowadzenia polecania i zgłaszania, a zmieniony nr licznika odnotowuje się w R142

Nie wymaga.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #53 dnia: 12 Maj 2014, 21:12:56 »
A nie wymaga, ponieważ jazda odbywa się po utwierdzonej drodze przebiegu.

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #54 dnia: 16 Maj 2014, 20:49:32 »
Mam TZP od Wilamowic do Liskowa. W dzienniku R146 w rubryce poc. odj. wpisuję godzinę odj. poc. z Wilamowic, ale w na trasie przejazdu zgłasza mi Tęcza przejazd poc. gdzie to należy wpisać lub jak? Podobnie w drugą stronę. Zgłaszam odj. poc. Tęcza zgłasza mi jego przejazd to wpisuję to w rubrykę poc. przyjechał czy dopiero godzinę z Wilamowic?

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #55 dnia: 16 Maj 2014, 21:13:32 »
Jeżeli na szlaku masz posterunek odstępowy to dziennik ruchu prowadzisz tylko do niego ale wolna droga wpisujesz tak jakby tego posterunku nie było. Wolną drogę uzgadniają ze sobą posterunki zapowiadawcze a jak jest odstęp wolny to można następną wolną uzgodnić. W realu zapisywaliśmy w uwagach odejście (odjazd pociągu) tylko jako info dla dyspozytora. Zauważ, że na górze każdej strony masz wybór: "szlak/odstęp do..... ". I tak po jednej stronie możesz mieć szlak a po drugiej odstęp lub inną kombinację.
« Ostatnia zmiana: 16 Maj 2014, 21:18:41 wysłana przez IZKR »

Offline EN57-002

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 771
    • Zobacz profil
  • Skąd: Chorzów
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #56 dnia: 16 Maj 2014, 21:46:30 »
ale wolna droga wpisujesz tak jakby tego posterunku nie było. Wolną drogę uzgadniają ze sobą posterunki zapowiadawcze
Czy jak wyprawiam po właściwym to muszę uzgadniać z Wilamowicami wolną, czy tylko zgłaszam godz. odj. poc.? Nie wprowadzam ruchu jednotorowego dwukierunkowego, właściwość ruchu jest zachowana.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #57 dnia: 16 Maj 2014, 22:41:17 »
Nie pytasz o wolną, jeżeli jedziesz po "swoim" torze, a nie jest wprowadzony ruch dwukierunkowy.

Offline IZKR

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 93
  • Kiedyś pracowałem jako ISDR...
    • Zobacz profil
  • Skąd: Polska
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #58 dnia: 17 Maj 2014, 11:14:32 »
Nie pytasz o wolną, jeżeli jedziesz po "swoim" torze, a nie jest wprowadzony ruch dwukierunkowy.
Założenie wstępne w temacie było: "mam TZP..."
A jak jest TZP to podstawą prowadzenia ruchu jest TZP. I tu pojawia się coś czego nie do końca można rozgryźć w zgodzie z instrukcja Ir-1.
Mianowicie sytuacja gdy ruch prowadzimy po szlaku dwutorowym z dwukierunkową blokadą po jednym lub po obu torach. Normalnie na szlaku jednotorowym obowiązują cztery telefonogramy:
1. czy droga dla pociągu jest wolna?
2. droga jest wolna godz.... min....
3. pociąg odjechał (godz... min...)
4. pociąg przybył (godz... min...)
Ale dla szlaku dwutorowego przy TZP stosuje się tylko dwa telefonogramy odpowiednio 3 i 4
Ale jak blokada jest przystosowana to tak jakby były dwa szlaki jednotorowe - i teraz spróbuje wyjaśnić dlaczego....
Kiedyś dla elektromechanicznej (i półsamoczynnej Eap) blokady liniowej blok pozwolenia pozwalał na stałe ustalić kierunek ruchu. Zawsze na jednej stacji pozwolenie było na biało a na drugiej na czerwono. Jasna sprawa. Teraz przy blokadach dla których każdorazowo żąda się pozwolenia na wyprawienie pociągu (występuje blokada w stanie neutralnym) nie jest to już takie pewne. Do tego dochodzi rozkład jazdy, w którym są pociągi, które należy przeprowadzić po lewym... No to jest konflikt.
Wg mnie dla takiego szlaku dwutorowego z blokadą dwukierunkową po każdym lub jednym torze powinno się stosować cztery telefonogramy.
Jest jeszcze sprawa "włączenia kierunku ruchu" a raczej zmiana tego kierunku. Jak wyżej - jak blok pozwolenia ustalony to zmiana kierunku ruchu po tym torze wpisywana jest w rubrykę 4 dziennika ruchu (tak jak wolna droga). i dla takiego zapisu może przejechać kilka pociągów po czym następuje zmian kierunku ruchu, wpisujemy w rubrykę 4 czas tej zmiany i znowu kilka pociągów... Ale jak to ma się dla blokady, która ma stan neutralny i na każdy pociąg trzeba ustawiać kierunek?
Par 55 ust. 2 pkt. 1 instrukcji Ir-1...
« Ostatnia zmiana: 17 Maj 2014, 11:18:26 wysłana przez IZKR »

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: TPiZPDP
« Odpowiedź #59 dnia: 17 Maj 2014, 12:52:18 »
Tak mówiąc obrazowo, to "automatyczna" blokada półsamoczynna, EAP nie jest w ogóle regulowana poprzez przepisy Ir-1.