Ostatnie wiadomości

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10
11
Osielec / Plac ładunkowy, oraz bocznica
« Ostatnia wiadomość wysłana przez melis dnia 13 Września 2021, 16:23:14 »
Cześć! Czy na tym posterunku, plac ładunkowy, oraz bocznica, a dokładniej zasobnik, są obsługiwane przez program?
12
Starzyny / Odp: Otwarcie i zamknięcie toru szlakowego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez melis dnia 12 Września 2021, 19:03:07 »
Rzeczywiście jest jakiś kłopot. Żadne odwołania nie dają efektu, a wprowadzenie ruchu dwukierunkowego, na torze nr 1, powoduje że od Sprowy, nic nie wyjeżdża.
13
Starzyny / Otwarcie i zamknięcie toru szlakowego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez the_janeczek dnia 12 Września 2021, 17:18:40 »
Pomimo otwarcia toru nr. 1 od sprawy do starzyn to kozłów (sprowa) chce nadal prowadzić ruch pociagów tylko po jednym torze(2). Próbowałem restartować program, wprowadzać ruch dwukierunkowy jednotorowy i odwoływać ale nic .... 
(Nie powiem ale w takim przypadku przydał by się debugmode który był w poprzednich wersjach, bo dzięki temu można było by samemu częściowo zdiagnozować problem) Dziękuje za pomoc
14
ISDR - Tematy ogólne / Odp: [Pomysł] Odwzorowanie rzeczytwistych posterunków i stacji w ISDR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mcgiwer dnia 03 Września 2021, 22:25:27 »
Ciekawe jest że w kraju udało się już wprowadzić kilka LCS-ów ( Źródło: https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Lokalne_Centra_Sterowania_w_Polsce ) więc pomyślałem że ciekawie by było gdyby koledze Pawłowi udało się odwzorować działanie takiego "wynalazku", który by działał np. w obrębie jednego miasta ;-p
15
ISDR - Tematy ogólne / Odp: [Pomysł] Odwzorowanie rzeczytwistych posterunków i stacji w ISDR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 03 Września 2021, 19:17:38 »
W przypadku dużych miast na ogół główne stacje, ze względu na duże obciążenie, sterowane są oddzielnie od stacji sterowanych zdalnie.

Urządzenia komputerowe i LCS są w dalszych planach. Z urządzeniami komputerowymi jest mały problem - w Polsce są one słabo ujednolicone  i istnieje wiele ich typów (są wytyczne Ie-104, ale nie są sztywne, a i tak większość typów urządzeń powstała przed nimi), przez co możliwości odwzorowania stacji z danym typem urządzeń komputerowych w sposób zgodny z rzeczywistością będą dużo węższe niż w przypadku urządzeń przekaźnikowych typu E.
Jest to niestety m. in. wynik obowiązywania zapisów ustawy o konieczności robienia przetargów (w tym przypadku absurdalny, patrząc na przepisy kolejowe), efekt - na linii są na przemian urządzenia różnych wytwórców, którzy wygrali etapowy przetarg... aby to zgrać, potrzebne jest dojście do jądra systemów, czego znowu strzegą wytwórcy i nie chcą udostępnić... kompletny brak synchronizacji przepisów...
16
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 03 Września 2021, 15:38:34 »
  O wypadku w Żytkowicach dowiedzieli się dopiero następnego dnia, po upływie co najmniej 12 godzin, a więc nie można im było już wówczas udowodnić picia alkoholu na służbie, bo zakończyli pracę poprzedniego dnia między godziną 18:00, a 20:00, czyli na kilka godzin przed wypadkiem. Po pracy mogli pić tyle, ile chcieli i analiza krwi na zawartość alkoholu byłaby bezprzedmiotowa.
   Około 19:00 Małgorzata J. powiadomiła dyżurnego ruchu, Waldemara S,. że Andrzej W. nie zgłosił się do służby i że będzie za niego pełnić dyżur. Waldemar S. przyjął to do wiadomości i pomyślał, że niedługo zakończy dyżur, Małgorzata J. pracuje jeszcze w ustawowym czasie pracy, niech więc martwi się tym zmiennik.
   A zmiennik, Jerzy M., przyjmując dyżur dowiedział się od Waldemara S., że na nastawni Żt-1 nastawniczy Małgorzat J. nie otrzymała podmiany i chce po 12 godzinnym dyżurze pełnić służbę nocną. Jerzy M. porozumiał się z Małgorzatą J., która potwierdziła zamiar i - zdaniem dyżurnego - w głosie jej nie było objawów zmęczenia. Wbrew ciążących na nim obowiązkom, jako na szefie nastawniczego i zastępującego zawiadowcę stacji, nie uczynił nic, by zaradzić przedłużającej się służbie Małgorzaty J. Postanowił tylko na odległość, telefonicznie, wzmóc nadzór nad jej nocną pracą.
   Czas płynął. Lokomotywa manewrowa SM42-1057 przysza z Żytkowic do lokomotywowni w Dęblinie. W związku z tym dyspozytor tej jednostki wyznaczył zastępczo do wykonywania manewrów w Żytkowicach (na ternie bazy nawierzchniowej) lokomotywę SM42-564 prowadzoną przez mechanika, Mieczysława J. i pomocnika, młodszego mechanika, Piotra B. Lokomotywa była wprawdzie wyposażona w radiotelefon, ale tylko o częstotliwości obowiązującej na stacji Dęblin, więc w Żytkowicach urządzenie to było bezużyteczne. Jakoś nikt nie pomyślał, by z lokomotywy SM42-1057 przenieść na lokomotywę SM42-564 urządzenie przystosowane do porozumiewania się na stacji Żytkowice. Po 21:00 lokomotywa ta jako poc. 023 l, odeszła ze stacji Dęblin. Stację Garbatka Letnisko przeszła  o 22:10. Dyżurny ruchu, Jerzy M., zadysponował wejście tego pociągu na tor nr 1 i jednocześnie poinformował nastawniczego Małgorzatę J., że poc. ten kończy bieg na stacji Żytkowice, ponieważ jest to lokomotywa do prac manewrowych w bazie nawierzchniowej. Polecił przestawić ją w okręgu nastawni Żt-1 na tor boczny żeberkowy nr 3, Małgorzata J. przyjęła polecenie.
   O 22:17 poc. 023L, przybył do stacji Żytkowice i mechanik, Mieczysław J., zatrzymał lokomotywę przed semaforem wyjazdowym z toru nr 1 wskazującym sygnał "stój" w odległości około 80 m od nastawni wykonawczej Żt-1, a światła czołowe tej lokomotywy były dobrze widoczne z tej nastawni.
   Małgorzata J. potwierdziła, że ok. 22:15 otrzymała zamówienie przygotowania drogi przebiegu z Garbatki Na tor nr 1 dla poc. 023L i polecenie, by po wejściu na ten tor przestawić lokomotywę na tor boczny nr 3. Zablokowała blok dania zgody dla tego pociągu i zeszła na parter nastawni do pieca centralnego ogrzewania. Gdy wróciła do pomieszczenia służbowego, stwierdziła że blok zgody na tor nr 1 był już odblokowany, co oznaczało, że poc. 023L wszedł już na tor nr 1, lecz nie zainteresowała się, gdzie stała ta lokomotywa ani nie przystąpiła do jej przestawiania na tor nr 3.
   Po kilku minutach dyżurny, Jerzy M., zapytał ją czy z toru nr 1 została usunięta lokomotywa. Odpowiedziała, że tak, ale podczas przesłuchania przyznała, iż nie pamięta, co wtedy odpowiedziała dyżurnemu ruchu. W dalszych zaś wyjaśnieniach poddała w wątpliwość, czy w ogóle dyżurny pytał ją o lokomotywę. Stwierdziła natomiast, iż była przekonana, że przestawiła lokomotywę z toru nr 1 na tor nr 3.
   Tymczasem o 22:33 ze stacji Garbatka Letnisko odszedł do Żytkowic pociąg pośpieszny 25501 relacji Lublin - Bydgoszcz, prowadzony elektrowozem EU07-415 przez mechanika, Stanisława L. oraz praktykanta, Zbigniewa C. Jerzy M. zamówił na nastawni wykonawczej Żt-1 drogę przebiegu na przejście torem nr 1 stacji Żytkowice do Pionek pociągu 25501. Małgorzata J. nadal - choć miała w zasięgu wzroku światła czołowe lokomotywy SM42-564 - nie zainteresowała się gdzie ona stoi. Zablokowała blok dania zgody na wejście z Garbatki na tor nr 1 pociągu pośpiesznego, a po otrzymaniu nakazu, wyświetliła na semaforze wyjazdowym sygnał "droga wolna" do stacji Pionki.
                                                           c. d. n.
17
ISDR - Tematy ogólne / Odp: [Pomysł] Odwzorowanie rzeczytwistych posterunków i stacji w ISDR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 03 Września 2021, 13:45:58 »
Stanowisko instruktora jest zbędne, natomiast moduły urządzeń komputerowych wymagają dopracowania i dostosowania do działania ISDR w wersji publicznej, oraz ewentualnie do funkcji LCS (aktualnie nie ma tam pełnej funkcjonalności LCS, każda stacja ma osobne stanowisko). To jest w planach, ale nie najbliższych.
18
ISDR - Tematy ogólne / Odp: [Pomysł] Odwzorowanie rzeczytwistych posterunków i stacji w ISDR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mcgiwer dnia 03 Września 2021, 13:30:23 »
Na pomysł wpadłem czytając artykuły poświęcone zastosowania twojego ISDR w placówkach edukacyjnych.
W moim pomyśle działało by to podobnie jak to na stanowisku instruktora w artykułach
19
ISDR - Tematy ogólne / Odp: [Pomysł] Odwzorowanie rzeczytwistych posterunków i stacji w ISDR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 03 Września 2021, 12:56:47 »
W przypadku dużych miast na ogół główne stacje, ze względu na duże obciążenie, sterowane są oddzielnie od stacji sterowanych zdalnie.

Urządzenia komputerowe i LCS są w dalszych planach. Z urządzeniami komputerowymi jest mały problem - w Polsce są one słabo ujednolicone  i istnieje wiele ich typów (są wytyczne Ie-104, ale nie są sztywne, a i tak większość typów urządzeń powstała przed nimi), przez co możliwości odwzorowania stacji z danym typem urządzeń komputerowych w sposób zgodny z rzeczywistością będą dużo węższe niż w przypadku urządzeń przekaźnikowych typu E.
20
ISDR - Tematy ogólne / [Pomysł] Odwzorowanie rzeczytwistych posterunków i stacji w ISDR
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mcgiwer dnia 03 Września 2021, 11:19:01 »
Wpadłem na pomysł odwzorowania rzeczytwistych posterunków i stacji w ISDR.
Jedyną nowością jaką przy tym chciałem spróbować zrobić, to taka, że w przypadku większych miast, (jak np.: Wrocław, Łódź, Katowice, Warszawa, itp.) były by one zrobione w formie LCS-a (Lokalne Centrum Sterowania. Opis tu: https://pl.wikipedia.org/wiki/Lokalne_Centrum_Sterowania ) mającą kontrolę nad wszystkimi posterunkami w obrębie miasta.
Co o tym myślicie ? Liczę na konstruktywne odpowiedzi.
Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 10