Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
31
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez suwak dnia 01 Lutego 2020, 15:30:52 »
Hmm. Nie wiem jak to wyglądało oryginalnie, ale na jednorzędowych VES jest obecnie normalnie przekaźnikowania pod nastawnicą(połączona tylko przewodami, ale jednak ciężko mi uwierzyć żeby pierwotnie to wszystko mieściło się w nastawnicy, nawet odejmując wszelkie nowinki z ostatnich kilkudziesięciu lat). Natomiast w przypadku czterorzędowych VES zależności pionowe znajdują się pod nastawnicą w "regularnej" przekaźnikowni, więc dwa piętra są konieczne.
32
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 01 Lutego 2020, 15:12:43 »
Nastawnica sama w sobie jest dluga, a taka konstrukcja pozwala obserwować tory - szczególnie rozjazdy przy ich obracaniu, gdyż domyślnie izolacji nie ma. Jeżeli chodzi o przekaźniki to mieszczą się wszystkie w nastawnicy (na bt na półpiętrze są kable, tak jak na gla, glc).  Natomiast inne bajery wynikające z modernizacji, znajdują się na dole (tam gdzie kiedyś wchodziło napięcie - bo wszystko tam jest / było na prąd stały). Co do samego typu to tylko "poziome". Suwaki typu Pintsh (pionowe) wymagały nastawni 2 kondygnacyjnej bo zależności były piętro niżej. Realizowane pionowo a nie poziomo (np nieistniejącą już Bytom Karb)
33
Urządzenia srk / Nastawnia bramowa
« Ostatnia wiadomość wysłana przez suwak dnia 01 Lutego 2020, 14:52:10 »
Cześć.
Od pewnego czasu pracuję przy urządzeniach elektromechanicznych suwakowych i zainteresowałem się tematem nastawni bramowych(w moim rejonie takich nie ma). Jak się dowiedziałem, były to nastawnie budowane z przeznaczeniem na suwaki. Z tego co widzę po zdjęciach to przekaźnikowania nie mieści się bezpośrednio pod nastawnicą(wyjątkiem wydaje się być nastawnia Bt w Bytomiu). Tak przynajmniej mi się wydaje. Co miała więc na celu taka a nie inna konstrukcja nastawni bramowych?

I drugie pytanie: Na takich nastawniach stosowano określony typ urządzeń(jednorzędowe?) czy też nie ma to znaczenia?
34
Inne / Odp: Szczegółowa procedura nabywania znajomości szlaków i typów pojazdów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Pyth00n dnia 26 Stycznia 2020, 10:38:05 »
W sprawie szlaków odpowiedź wg mnie znajdziesz w instrukcjach przewoźników kolejowy dla maszynistów pojazdów trakcyjnych (Ct-1, Bt-1, Pt-2, Mt-1).
Dodatkowo trzeba pamiętać o zmianach z początku 2019r.
Cytuj
Sposób nabywania, utrzymywania i odnawiania znajomości infrastruktury kolejowej określa
§ 11 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lutego 2014 r. w sprawie
świadectwa maszynisty (Dz. U. poz. 212 z późn. zm.).
Z kolei przepisy § 21 ust. 6 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r.
w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz. U. z 2015 r.,
poz. 360 z późn. zm.) nakładają na maszynistów wymóg znajomości obsługiwanych odcinków
linii kolejowych, na których prowadzą pociągi.
Cytat z:
Stanowisko Prezesa UTK w sprawie znajomości odcinków linii kolejowych.
Warszawa, 7 czerwca 2019 r .
35
Inne / Szczegółowa procedura nabywania znajomości szlaków i typów pojazdów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez cerido dnia 23 Stycznia 2020, 09:04:26 »
Witam, czy ktoś z Szanownych Użytkowników wie jakie są szczegółowe procedury dotyczące nabywania, utrzymywania i odnawiania znajomości infrastruktury w Spółce PKP PLK S.A. dla wszystkich pracowników kierującymi pojazdami z napędem oraz kierowników pociągów roboczych i gospodarczych, oraz nabywania znajomości typów pojazdów oraz ich odnawiania:
1. W Itw-1 - brak informacji
2. Ia-5 - zbyt mało informacji o tym
3. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lutego 2014 r. w sprawie świadectwa maszynisty (Dz. U. poz. 212 z późn. zm.). - to samo co w w/w instrukcjach.

Z góry dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam Piotr.
36
Inne / Odp: Kurs na rewidenta taboru - weekendowo Gliwice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maciek dnia 22 Stycznia 2020, 23:27:46 »
Witam jestem zainteresowany kursem proszę o kontakt 518580741
37
Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa (zmiany)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 22 Stycznia 2020, 15:10:35 »
 Znalazłem ostatnią wersję RJ i z ważniejszych zmian jakie w niej nastąpiły. Przyśpieszono wyjazd rozłączanego o północy poc. i jedna z części (43712) odchodzi wcześniej o 20 min. Przyśpieszono odejście z Liskowa Miasta składu towarowego 4476 z bocznicy Spedpol z powodu przyśpieszenia odejścia z Liskowa Miasta składu pasażerskiego 44014. Była dość spora dziura w nocy. Wcześniej 44014 odchodził o 03:54 a za nim o 04:34 biegł 44016, dlatego rozszerzono te kursy.
  O 07:15 spowodowano krzyżowanie 4 poc. pasażerskich, ze względu na dojazdy do szkół (w razie opóźnień ruch kierować operatywnie) wcześniej 44020 biegł po za krzyżowaniem.
  Wprowadzono, w ramach możliwości, cykliczność ruchu poc. pasażerskich na odcinku Wilamowice - Testowo (składów 36xx i 63xx). Urealniono czasy biegu długich składów pasażerskich przechodzących przez stację. Składom pasażerskim dodano w godz. szczytowych minuty na postój przy krawędziach peronowych.
  Po za tym znacząco przebudowano ruch poc. pasażerskich na szlaku Lisków Główny - Lisków Miasto, a to miało wpływ na przesunięciu ruchu towarowego.
  Tyle z ważniejszych zmian w RJ. Aktualny w pierwszym poście.
38
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 20 Stycznia 2020, 14:19:35 »
  Nastawnicza Helena F. z trudem obudziła go i Jan W. przyjął telefonogram z Rakowic o odejściu poc. 6891 do Niwnic o 01:38. Przypomniał sobie chyba też o wymianie telefonogramów z dyżurnym ruchu z Nowogrodźca, więc pozostawił w dzienniku ruchu wolną rubrykę, a pod nią wpisał poc. 6891, zapytał dyżurnego ruchu z Rakowic Wielkich, o której godz. dana była przez niego dla tego poc. "wolna droga"., a po otrzymaniu odpowiedzi wpisał, że o 01:20, następnie wpisał odejście z Rakowic o  01:33 i rozmowę telefoniczną zakończył.
  W międzyczasie przybył na nastawnię dysponującą w Niwnicach kierownik poc. 88472 Tadeusz A. i zgłosił dyżurnemu ruchu Janowi W., że pociąg zbiorowy gotowy jest do odejścia do stacji Lwówek. Jan W., siedząc przy swym biurku, przyjął to zgłoszenie i oświadczył mu, że po przybyciu z Rakowic poc. 6891 nastąpi odejście jego poc. 88472. Po takiej odpowiedzi Tadeusz A. opuścił nastawnię. Już po wypadku oświadczył, że rozmawiał z dyżurnym ruchu Janem W. z odległości około 5m i nie zauważył u niego niczego, co wskazywało by na jego nietrzeźwy stan.
   Upływały minuty i znów nastawnicza Helena F. widząc, że dyżurny Jan W. usnął, zaczęła go budzić, a gdy w końcu jej się to udało, zapytała go, co ma zamiar zrobić z poc. 6891. Jan W. zadysponował przejazd tego pociągu przez Niwnice do Nowogrodźca i obsłużył blok dana nakazu - inne czynności przy urządzeniach zrk wykonała Helena F. Po chwili semafory wjazdowy i wyjazdowy wskazywały sygnał "wolna droga". Poc. 6891 miał jechać na szlak zajęty przez jadący z przeciwnego kierunku poc. 44688.
  Około 01:52 poc. 44688 (idący z Nowogrodźca do Niwnic) minął strażnicę przejazdu strzeżonego i dróżnik przejazdowy Ryszard K., chcąc zwyczajowo powiadomić o tym dyżurnego ruchu w Niwnicach, przez 2-3 minuty bezskutecznie go wywoływał, aż w końcu zrezygnował z tego. To przedłużające się milczenie Niwnic zaniepokoiło dyżurnego ruchu stacji Nowogrodziec Michała F., zaczął więc telefonem zapowiadawczym wywoływać dyżurnego ruchu w Niwnicach. Po upływie około 1 minuty  zgłosił się do telefonu Jan W. i na zapytanie, co z poc. 44688, odpowiedział możliwie pewnym głosem:
– "Jeszcze go u mnie nie widać, jak wejdzie otrzymasz przybycie".
  Ta wypowiedź bardzo zaniepokoiła nastawniczą Helenę F. więc domagała się od Jana W. wyjaśnień. Ten odpowiedział jej dość opryskliwie:
– "wiem co robię".
  Trzeba tu dodać, że można było jeszcze na stacji Niwnice zatrzymać pociąg 6891 do skrzyżowania z pociągiem 44688, ale brakło tego, kto mógł o tym zadecydować.
  Wkrótce po tej rozmowie, przez stację Niwnice, około 01:58 przeszedł poc. 6891. Nakaz jady dla tego pociągu z nastawni dysponującej podała Helena F.
  Przez kilka minut w nastawni dysponującej stacji Niwnice było cicho, dyżurny ruchu Jan W. spał. Czuwała jedynie nastawnicza Helena F. Ciszę tę przerwały dzwonki wywoławcze z posterunku odgałęźnego Rakowice Wielkie. Gdy nie zgłaszał się do telefonu Jan W., włączała się do jego wywoływania dyżurna ruchu stacji Lwówek, Praksela D. Dopiero po upływie 3-4 minut odezwał się Jan W. mówiąc:
– "chwileczkę"' "moment" i... wyłączył się.
  Jednak dyżurni ruchu nadal wywoływali dyżurnego ruchu stacji Niwnice.
  Tymczasem Poc. 6891 i 44688 na szlaku Niwnice - Nowogrodziec biegły na przeciw siebie. Mechanicy obu pociągów z bliskiej odległości zauważyli światło pociągu idącego z przeciwnego kierunku. Zdołali jedynie użyć hamulców nagłego hamowania. Niestety za późno. Rezultat - czołowe zderzenie pociągów biegnących każdy z szybkością 30-40 km/h. Między innymi zostały w obu parowozach uniesione tendry, które zniszczyły kabiny mechaników. Mechanik poc. 6891 Eugeniusz O. miał dużo szczęścia, doznał tylko lekkich obrażeń cielesnych i udało mu się przez zerwany dach kabiny mechanika nad kotłem parowozu wydostać na zewnątrz. Ranny obiegł obydwa parowozy, chciał udzielić swym kolegom pomocy - lecz sam nie mógł ich wydostać ze skłębionych i poskręcanych blach. Stwierdził tylko, że jego pomocnik nie dawał już oznak życia. Pobiegł więc jak mógł najszybciej do stacji Niwnice, by tam szukać dla nich pomocy.
                                                                        c. d. n.
39
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 07 Stycznia 2020, 15:44:24 »
  Jednak i tym razem musiał Jan W. przerwać "posiłek", bowiem wzywał go do telefonu dyżurny ruchu stacji Lwówek pytając o "wolną drogę" dla poc. 6891. Jan W. o 01:22 wyraził zgodę na przyjęcie tego poc. do stacji Niwnice, lecz w dzienniku ruchu tego nie odnotował, dokonał jedynie zapisu na luźnej kartce i ponownie przystąpił do przerwanej "kolacji". Tym razem opróżnił  butelkę z wódką - kończąc tym samym posiłek.
   Dyżurny ruchu Jan W. odstawił próżną po wypitej wódce butelkę do kąta za ławą nastawczą, zataczając się, powrócił do biurka i rozsiadł się wygodnie na krześle. Alkohol zaczął coraz bardziej działać, ruchy Jana W. stawały się coraz mniej skoordynowane, chciało mu się spać, głowa opadała mu na blat biurka i zasypiał. Nie był już dolny do prowadzenia ruchu pociągów i do podejmowania odpowiednich decyzji.
  Nastawnicza dysponującej nastawni stacji Niwnice, Helena F. widziała, że jej przełożony na służbie, dyżurny ruchu Jan W. spożywał alkohol, lecz temu się nie sprzeciwiła. Zdawała sobie jednak sprawę, jakie mogą być tego następstwa. Toteż  postanowiła pomagać Janowi W. w pełnieniu obowiązków dyżurnego ruchu. Pomoc ta polegała na budzeniu Jana W,. gdy odzywały się się wywoławcze sygnały telefoniczne, żądała od Jana W. podania jej numerów pociągów, ale na wiele to się nie zdało, ponieważ wyrwany ze snu Jan W. za chwilę zasypiał, co do numerów pociągów, z oburzeniem odrzucał takie żądania twierdząc, że wie co robi.
  Ok. 01:33 sygnały wywoławcze z Nowogrodźca wzywały dyżurnego ruchu stacji Niwnice, ale Jan W. spał. Helena F. obudziła go z trudem. Odebrał on od dyżurnego ruchu stacji Nowogrodziec Michała F., telefonogram potwierdzający przybycie do tej stacji pociągu 6815 o 01:32. Jan W. przyjął ten telefonogram, ale do dziennika ruchu (R-146) wpisał, że pociąg ten przybył do Nowogrodźca o... "godzinie 23:51" i już chciał odłożyć słuchawkę telefoniczną, ale "uparty" sąsiad zapytał go o wolną drogę z Nowogrodźca do Niwnic dla poc. 44688. Jan W. wyraził zgodę na przyjęcie tego pociągu do Niwnic, a nadto zapewnił dyżurnego ruchu stacji Nowogrodziec, że poc. 6891 jest opóźniony i obydwa pociągi skrzyżują się na stacji Niwnice. Rozmowę tę słyszeli nastawnicza nastawni dysponującej w Niwnicach Helena F. i zwrotniczy Tomisław K., pracujący przy dyżurnym ruchu stacji Nowogrodziec. Po udzieleniu zgody na przyjęcie poc. 44688 z Nowogrodźca do Niwnic, dyżurny ruchu Jan W. wydał znajdującemu się na nastawni dysponującej ustawiaczowi Józefowi M. polecenie, by udał się na tory, ponieważ przyjedzie poc. 44688 i by dokonał manewrów składem tego pociągu. Ustawiacz Józef M. polecenia nie wykonał i pozostał w nastawni, mówiąc do dyżurnego ruchu:
- "Jasiu, jeszcze jest czas, zrobi się jak wejdzie".
  Po upływie około 2 minut, w podobnych okolicznościach, jak uprzednio, dyżurny ruchu Jan W. otrzymał i przyjął do wiadomości telefonogram oznajmiający odejście z Nowogrodźca pociągu 44688 o 01:35 - i znów usnął.
  Dyżurny ruchu stacji Nowogrodziec, Michał F., na bieżąco wpisywał telefonogramy zapowiadawcze do dziennika ruchu oraz zawiadomił dróżnika przejazdowego Ryszarda K. o odejściu poc. 44688 z Nowogrodźca do Niwnic. Po kilku minutach odezwały się sygnały wywoławcze z posterunku odgałęźnego Rakowice Wielkie, lecz Jan W. na nie nie reagował.
                                                                   c. d. n.
40
Inne / Egzaminy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Atus.m dnia 03 Stycznia 2020, 14:09:47 »
Poleci ktoś skuteczną metodę nauki do egzaminu zawodowego (kwalifikacja a.44) ? Jakieś filmy, strony lub blogi o takowej tematyce
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10