Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10
31
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 26 Październik 2017, 14:17:10 »
Jest to ewidentna "luka w oprogramowaniu", ale ponoć inaczej się nie da...

Uzależnienie zwolnienia zastawki od odblokowania bloku Ko było początkowo stosowane, ale zostało usunięte z innego powodu: na krótkich szlakach zdarzało się, że pociąg zdążył dojechać do drugiej stacji zanim pierwsza zablokowała blok Po, czego skutkiem był brak zwolnienia zastawki i konieczność wprowadzenia tzp.

Sytuacja taka zdarzała się częściej niż jazdy do kilometra i z powrotem i prawdopodobnie to jest powód przyjęcia rozwiązania bez uzależnienia, mimo że brak możliwości zablokowania bloku Ko po wjeździe pociągu jest raczej bezpieczniejszą "usterką" niż możliwość zablokowania go przy pociągu na szlaku. Na pewno jednak dało by się ten problem rozwiązać inaczej - np. wprowadzając uzależnioną w przebiegach i obwodach blokady (w tym uniemożliwiającą zwolnienie zastawki) funkcję zamknięcia toru szlakowego, coś podobnego do NO/NP lub STOP blokady Eac.

Zwolnienie zastawki powinno być natomiast uzależnione od stanu bloku Poz i następować tylko wtedy, gdy blok ten jest zablokowany. Wówczas po wyprawieniu pociągu do kilometra na rozkaz pisemny jego wjazd na sygnał zezwalający przy odblokowanym bloku Poz nie powoduje zmian w stanie blokady. Takie uzależnienie widzę w obwodach z blokami przekaźnikowymi, nie jestem pewny czy było zawsze stosowane, zwłaszcza że @jageer pisze o przypadku zwolnienia zastawki mimo odblokowanego bloku Poz (o ile dobrze zrozumiałem).
32
Inne / Odp: Badania nastawniczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 26 Październik 2017, 11:44:38 »
To chyba nie jest odpowiednie forum do pytania się o poprawienie wyników wątrobowych. Polecałbym bardziej jakieś medyczne (jeżeli autor jest jeszcze wśród nas).
33
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 26 Październik 2017, 10:41:23 »
Polecam uważać przy blokadzie typu "C". Jeżeli wjedziemy na semafor zwolni się "zastawka", co spowoduje, że w przypadku wyprawienia pociągu od sąsiada do nas możemy od razu zwrócić blok końcowy, czyli zwolnić szlak, jak będzie zajęty :) W tym wypadku, nie powinno się stosować wjazdu na zezwalający.
Z całym szacunkiem - muszę wprowadzić poprawkę do swojego pisania. Rzeczywiście - zastawka zatrzaskowa liniowa nad blokiem końcowym jest aktywowana przez fakt podania sygnału zezwalającego na semaforze wjazdowym. Po wjeździe pociągu i minięciu przepisowego przebiegowego miejsca końca pociągu nastąpi zwolnienie zastawki - bez względu na to, czy blok końcowy jest zablokowany czy odblokowany. W przypadku jazdy pociągu na tzp (bez obsługi blokady liniowej) po wjeździe pociągu pociągu na semafor otrzymujemy zwolniona zastawkę - jest to można powiedzieć stan na zapas, bowiem w przypadku kolejnego pociągu, jadącego w tym samym kierunku, ale już z obsługą blokady liniowej, stan zwolniony zastawki umożliwia zablokowanie bloku końcowego w dowolnym momencie, niezależnie od miejsca znajdowania się pociągu... Jest to ewidentna "luka w oprogramowaniu", ale ponoć inaczej się nie da... Zatem wracam honor, mister jageer - swoją drogą nigdy bym nie przypuszczał, że automatyka jest jednak w pewnych kwestiach ułomna...  ;D
34
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia 25 Październik 2017, 22:19:36 »
Oczywiście!
Lepiej zabezpieczyć się :P
35
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 25 Październik 2017, 22:17:55 »
Na torze zamknietym dla pociągu, który dojeżdża do następnego posterunku obsługujemy semafory i blokadę liniową zawsze gdy urządzenia na to pozwalają.
Paragraf 53 ustęp 5 ;)
Ale jeśli mamy już cos na tym torze to nie obsługujemy semaforów i blokady liniowej ;)
No bo się nie da dwa razy wyprawić pociąg na semafor na ten sam szlak i obsłużyć blokadę liniową, prawda?  ;D
36
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 25 Październik 2017, 22:14:59 »
Paweł Piotr, ale znam z życia sytuację, że dyżurna wjeżdżała na zezwalający, bo poz był po jej stronie (drezyna wracała do niej z kilometra), wiadomo sąsiad Po nie obsłużył, więc ona nie mogła Ko, ale "zastawka" się zwolniła i dopatrzył się tego instruktor i miał do tego duże zastrzeżenia ......

Tu akurat mówię o przykładzie jazdy do km i powrót. Wiadomo, jak jedzie po zamkniętym z A do B, to blokadę można "legalnie" obsłużyć.

pozdrawiam
Semafor wjazdowy do stacji nie jest uzależniony od blokady liniowej i można na nim w każdej chwili podać sygnał zezwalający na wjazd (oczywiście, jeśli są spełnione warunki - wolny tor wjazdowy i brak sprzeczności z innymi aktualnymi przebiegami). Zastawka nad blokiem Ko jest aktywowana tylko wówczas, gdy sąsiedni posterunek zablokuje u siebie blok Po (po wyprawieniu pociągu), co spowoduje w sąsiednim posterunku odblokowanie bloku Ko. W tym momencie zastawka nad blokiem Ko unieruchamia ten blok do momentu zwolnienia przebiegu przez tabor (minięcia przebiegowego miejsca końca pociągu). Dopiero po zwolnieniu zastawki można zablokować blok Ko. Jeżeli drezyna jechała do kilometra i z powrotem, to wyprawia się ją na rozkaz pisemny (po uprzednim zamknięciu szlaku jednotorowego lub toru szlaku dwutorowego, którym dyżurny ruchu nie dysponuje). Powrót może nastąpić także na sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym. Jeżeli blok końcowy jest w okienku biały (czyli zablokowany), zastawka nad nim jest nieczynna.
37
Ruch kolejowy / PSD
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia 25 Październik 2017, 22:08:30 »
Jeśli na szlaku dwutorowym wstawiamy PSD na tor zamknięty, to powinniśmy domykać drugi tor na czas wstawienia PSD?
38
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia 25 Październik 2017, 21:53:21 »
Na torze zamknietym dla pociągu, który dojeżdża do następnego posterunku obsługujemy semafory i blokadę liniową zawsze gdy urządzenia na to pozwalają.
Paragraf 53 ustęp 5 ;)
Ale jeśli mamy już cos na tym torze to nie obsługujemy semaforów i blokady liniowej ;)
39
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 25 Październik 2017, 16:38:40 »
Paweł Piotr, ale znam z życia sytuację, że dyżurna wjeżdżała na zezwalający, bo poz był po jej stronie (drezyna wracała do niej z kilometra), wiadomo sąsiad Po nie obsłużył, więc ona nie mogła Ko, ale "zastawka" się zwolniła i dopatrzył się tego instruktor i miał do tego duże zastrzeżenia ......

Tu akurat mówię o przykładzie jazdy do km i powrót. Wiadomo, jak jedzie po zamkniętym z A do B, to blokadę można "legalnie" obsłużyć.

pozdrawiam

40
Inne / Odp: Badania nastawniczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Anek91 dnia 25 Październik 2017, 13:36:15 »
W takim wypadku faktycznie nie pić chociaż ze 2 tyg przed badaniami + można zażywać coś na regenerację wątroby np. Sylimarol czy Rapacholin, można za kilka lub kilkanaście zł kupić bez recepty.
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 10