Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
21
Ruch kolejowy / Odp: Zjazd roboczego a przejazd kolejowy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia 29 Październik 2017, 12:16:50 »
Przejazd powiadamiamy normalnie, że jedzie pociąg po zamknietym jeśli z postojem tyle i tyle postoju itd.
Otworzyć możesz tor to pisemnym lub telefonicznym powiadomieniu od kierownika robót, oczywiście Otwiera ten, który zamyka. W R305 musisz przecież wpisać ograniczenia prędkości, przejazdu nie.
Nie musi powiadomić dyżurnego dyżurny o odpisie. Ten co zamknął to otwiera normalnie telconogramem.
22
Ruch kolejowy / Zjazd roboczego a przejazd kolejowy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez maria1 dnia 28 Październik 2017, 20:29:05 »
Stacja A mieści się w km 0.00 , stacja B w km 15.00, pomiędzy nimi w km 8.400 znajduje się przejazd z droznikiem. Ze stacji B do km 11.700 zostanie wyprawiony Roboczy celem wykonania prac, po ich zakończeniu zjazd odbędzie się do stacji A. Roboczy dostanie S na każde po torze zamkniętym do km 11.700 oraz z informacja, że po zakończeniu prac zjazd odbędzie się do stacji A. Co natomiast z przejazdem? Co z odpisem o zakończeniu prac w D831? Czy kierownik robot może zgłosić przez radio zakończenie prac dyzurnemu stacji B, czyli temu, który zamknął tor a on odpisze to w D831 / na odległość/ a wtedy dyżurny powiadomi droznika aby zamknął przejazd czy np. w rozkazie trzeba coś wspomnieć o przejeździe. A może po skończeniu prac roboczy dojeżdża do st. A, tam kierownik odpisuje zakończenie robot a wtedy dyżurny st. A powiadamia o wpisie st. B?
23
Ruch kolejowy / Odp: PSD
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 28 Październik 2017, 12:39:49 »
No bo jest ryzyko że coś pojedzie obok w tym czasie i się pewnie zetrą... A dlaczego niektórzy dyżurni dla semafora A dyktują rozkaz np pominąć semafor A jedna druga gdzie te cyfry oznaczają jakie prędkości może wyświetlić, a inni po pprostu pominąć semafor A? Bo też ich różnie uczą, tak samo jak z dociaganiem iglicy spona ....
24
Ruch kolejowy / Odp: PSD
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia 27 Październik 2017, 17:15:41 »
Właśnie, więc dlaczego instruktor wymaga zamykania?
25
Inne / Odp: Badania nastawniczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zolwik dnia 27 Październik 2017, 02:42:04 »
Na nastawniczego też badają narkotyki. Badają mocz i krew. Przynajmniej we Wrocławiu.
Krew i mocz to na wszystkie "stołki" biorą
26
Ruch kolejowy / Odp: PSD
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zolwik dnia 27 Październik 2017, 02:40:37 »
a po co?
27
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zolwik dnia 27 Październik 2017, 02:38:07 »
"Usterkę" o której się tutaj rozpisuje występuje nie tylko w blokadzie C,  spotkać ją można również w blokadzie Eap jak i BEPSA-1
z tym "plusem" ze w Eap i BEPSA-1 można to ( zastawkę) naprawić. wystarczy po wjeździe pociągu podciągnąć WBL, następnie wcisnąć i znowu podciągnąć. po takim zabiegu blokada wraca do stanu zasadniczego ;p

I oczywiście są też blokady (PBL) w której roboczy może wyjechać na szlakowy zamknięty do km i z powrotem na semafor, zarówno wyjazd jak i wjazd. takie coś można zrobić na blokadzie z izolacją toru szlakowego lub kontrolą nie zajętości toru
28
Inne / Odp: Badania nastawniczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Aderian94 dnia 26 Październik 2017, 20:29:24 »
Na nastawniczego też badają narkotyki. Badają mocz i krew. Przynajmniej we Wrocławiu.
29
Inne / Odp: Badania nastawniczy
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 26 Październik 2017, 20:09:13 »
Nie wiem jak w ruchu, ale na automatyka badają też na zawartość dopalaczy itp... Chyba za pomocą moczu, albo z krwi....
30
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd / wyjazd z toru zamknietego
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 26 Październik 2017, 16:18:34 »
Paweł Piotr, ale znam z życia sytuację, że dyżurna wjeżdżała na zezwalający, bo poz był po jej stronie (drezyna wracała do niej z kilometra), wiadomo sąsiad Po nie obsłużył, więc ona nie mogła Ko, ale "zastawka" się zwolniła i dopatrzył się tego instruktor i miał do tego duże zastrzeżenia ......

Tu akurat mówię o przykładzie jazdy do km i powrót. Wiadomo, jak jedzie po zamkniętym z A do B, to blokadę można "legalnie" obsłużyć.

pozdrawiam


Tu właśnie wystąpiła sytuacja, że zastawka liniowa nad blokiem Ko została zwolniona i ten stan był jakby na zapas. Podejrzewam, że instruktor miał zastrzeżenia nie do tego, co dyżurna ruchu zrobiła (podała sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym dla drezyny wracającej z km), ale do tego, czego nie zrobiła (w takiej sytuacji po przybyciu drezyny, przy otwieraniu toru powinna wprowadzić tzp, bo blokada liniowa przestała być podstawą bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów po szlaku) - dopiero po przejściu pociągu i powrocie stanu bloków do położenia zasadniczego - zastawka liniowa nad blokiem Ko zostanie przywrócona do swego stanu normalnego po obsłudze bloku Ko.
Dziękuję także Pawłowi za cenne uwagi, są jeszcze jednak na sieci stacje, gdzie nie ma powiązania zastawki liniowej nad blokiem Ko ze stanem blokady liniowej (powiązanie z blokiem Poz lub układ bocznikujący zastawkę) - zastosowanie takich urządzeń wraz z zasadą ich obsługi winno być wyszczególnione w każdym RTS, a generalny sposób obsługi urządzeń srk w przypadku jazdy do km i powrotu, reguluje zapis Ir-1, który mówi, że wjazd do stacji może odbyć się na sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym tylko wówczas, jeśli nie zakłóci to działania urządzeń srk - zwolniona zastawka liniowa nad blokiem Ko przy równoczesnym zablokowanym bloku Ko (białe okienko blokowe) jest właśnie takim zakłóceniem.  :)

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10