Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
21
Urządzenia srk / Odp: Tablica zależności
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 20 Sierpień 2020, 14:14:38 »
Znaczy się - rozbudowana, dla stacji w np. 10-cioma torami? Czy o inne rozbudowanie chodzi.
22
Urządzenia srk / Odp: Tablica zależności
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 20 Sierpień 2020, 14:13:53 »
Co oznacza rozbudowana?
23
Urządzenia srk / Tablica zależności
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mirail dnia 20 Sierpień 2020, 10:08:38 »
Czy ktoś ma jakąś "rozbudowaną" tablicę zależności? Najlepiej z urządzeń mechanicznych
Fajnie będzie jak do tego byłby plan schematyczny aczkolwiek może być też bez
24
Urządzenia srk / Odp: Zawórki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 20 Sierpień 2020, 09:35:51 »
Gwoli wyjaśnienia, jest to dodatek z rysunkami do książki Antoniego Mikulskiego, Mechaniczne urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego, wyd. 4-te, WKŁ, Wa-wa 1979.
25
Ruch kolejowy / Dziennik ruchu R146
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Antanas dnia 19 Sierpień 2020, 15:01:04 »
Dzień dobry, pogrywam w symulatorek od czasu do czasu, a ostatnio postanowiłem nieco rozbudować rozgrywkę o prowadzenie dziennika ruchu. Poczytałem tę Ir-1, poszperałem po forum jak to się robi, ale jako kompletny laik wątpię, że wszystko zrozumiałem poprawnie, tak więc chciałbym prosić jakąś pomocną duszę o wytknięcie moich błędów i niedociągnięć. Załączam w tym celu pierwsze strony dla Liskowa i Ślemienia. Z góry dzięki za odpowiedź :)
26
Urządzenia srk / Odp: Zawórki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mirail dnia 19 Sierpień 2020, 08:06:02 »
Dzięki wielkie
27
Urządzenia srk / Odp: Zawórki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez pg747 dnia 18 Sierpień 2020, 10:38:25 »
Mam takie coś (I część to sygnały, II to zawórki) :D
28
Urządzenia srk / Zawórki
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mirail dnia 18 Sierpień 2020, 08:56:18 »
Witam
Czy posiada ktoś zestawienie kolorów zawórek?
29
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 12 Sierpień 2020, 14:12:49 »
  Po kilku minutach od chwili zatrzymania pociągu, niespodziewanie w odległości około 70-50 m wyłoniły się z mgły najpierw bardzo słabe dwa czerwone światła, które bardzo szybko się przybliżały. Pierwszy zdał sobie sprawę z grożącego niebezpieczeństwa, Edward L. i krzyknął:
– "O rany - pociąg leci na nas".
  Szybko pociągnął za sobą Marka K. i obaj wbiegli do przedziału maszynowego elektrowozu. Nim zdołali położyć się na podłodze elektrowozu, nastąpiło zderzenie zbiegłego ze szlaku wagonu z elektrowozem ET21-135. Mechanik i młodszy mechanik zostali siłą zderzenia rzuceni o podłogę i o urządzenia przedziału maszynowego. Doznali urazów głowy i kończyn górnych. Czołowa kabina elektrowozu została rozbita i zasypana miałem węglowym, podobnie przedział maszynowy. Rozległy się krzyki mechaników wzywających pomocy. Z rozbitego pudła wagonu rozsypał się miał węglowy na tor nr 1 i 2.
   Karol L. dyżurny ruchu stacji Niedoradz, dowiedział się o zbiegającym wagonie od dyżurnego ruchu stacji Stary Kisielin, a ten zaś od dróżnika przejazdowego przejazdu strzeżonego, odległego od stacji Niedoradz o około 1 km. Gdy Karol L. otrzymał meldunek, zobaczył przez okno nastawni zbiegły wagon dobiegający już do elektrowozu pociągu 48299, a po chwili usłyszał huk i tuman pyłu węglowego. Wypadek nastąpił około godz. 02:35.
   Również drużyna lokomotywy ST44-1073 (pociągu 98389) niemal na chwilę przed zderzeniem z pociągiem stojącym na torze nr 1 zauważyła dwa czerwone światła wagonu zbiegającego ze szlaku.
   Drużyna elektrowozu ET22-216 (popychacza), jadąc torem nr 2 od nastawni wykonawczej po okręgu nastawni dysponującej stacji Niedoradz, także usłyszała potężny huk zderzenia wagonu z czołem pociągu stojącego na torze nr 1. Mechanik, Mieczysław D., zdołał zatrzymać elektrowóz ET22-216, przed stertą miału węglowego leżącego na torze nr 2. Członkowie drużyn trakcyjnych obu lokomotyw pospieszyli z pomocą mechanikowi, Edwardowi L. i młodszemu mechanikowi Markowi K., którzy wkrótce, przy ich pomocy, wydostali się z przedziału maszynowego elektrowozu ET21-135. na miejscu wypadku był też dyżurny ruchu, Karol L. Po wydostaniu drużyny trakcyjnej z uszkodzonego elektrowozu, wszyscy udali się do wagonu, który zbiegł ze szlaku. Stwierdzili m.in., że:
* powierzchnię trącą klocków hamulcowych stanowił biały metal (bez śladów korozji),
* klocki hamulcowe nie dolegały do powierzchni tocznej kół,
*zawór wyłączający był w pozycji włączonej, "zał" (rączka pionowo w dół),
* kurek przewodu hamulcowego (od strony składu pociągu 98381) był otwarty (rękojeść kurka w położeniu poziomym, dolnym).
   Jednak nikt nie sprawdził, ani też nie ustalił tak istotnych faktów , jak ciepłota klocków hamulcowych oraz czy było sprężone powietrze w urządzeniach hamulcowych tego wagonu, które miały podstawowe znaczenie dla ustalenia przyczyny niedziałania hamulca zespolonego w wagonie zbiegłym ze szlaku.
   Sporządzenie odpowiedniego dokumentu w tej sprawie należało do dyżurnego ruchu stacji Niedoradz, który podczas nieobecności zawiadowcy stacji zastępuje go.
   Powróćmy jeszcze do zatrzymanego na szlaku pociągu 98381. Młodszy mechanik, Zygmunt N. udał się wzdłuż pociągu 98381. by ustalić miejsce rozerwania się pociągu. Idąc wzdłuż pociągu, nie zauważył, że między trzecim, a czwartym wagonem nastąpiło rozerwanie i sprzęgi gumowe przewodu głównego hamulcowego były rozpięte. Będąc już niedaleko końca pociągu (jak określił około 150-200 m) usłyszał z kierunku stacji Niedoradz odgłos huku, ale nie skojarzył tego z wypadkiem. Gdy doszedł do ostatniego wagonu pociągu 98381 stwierdził, że nie było na nim sygnału końca pociągu, gumowy przewód hamulcowy luźno zwisał, na torze leżał hak, a jego sprzęg śrubowy zaczepiony był o hak cięgła ostatniego wagonu.
   W tym czasie torem nr 2 ze Starego Kisielina do Niedoradza biegł pociąg osobowy. Mechanik, Ryszard S.,  uprzedził przez radiotelefon swego kolegę po fachu z pociągu pasażerskiego, że na torze nr 1 nastąpiło rozerwanie pociągu i prosił o zachowanie ostrożności.
   Wkrótce młodszy mechanik, Zygmunt N., zauważył czołowe światła pociągu osobowego i zatrzymał go podając latarką sygnał "stój". Wsiadł do kabiny lokomotywy tego pociągu, poinformował mechanika o swych ustaleniach i przypuszczeniach. Mechanik pociągu osobowego zachowując szczególną ostrożność kontynuował bieg, ale tylko do semafora wjazdowego do stacji Niedoradz, który wskazywał sygnał "stój". Zatrzymanie to podyktowane było tym, że na stacji Niedoradz nie było wolnego toru na przyjęcie pociągu pasażerskiego. Zygmunt N. udał się więc pieszo do stacji Niedoradz. Tu mógł przekonać się o skutkach niedbalstwa. Dyżurnemu ruchu Karolowi L., oraz mechanikom lokomotyw ET22-216 i ST44-1073 wyjaśnił iż nie wie, jak to się stało, że urwany ostatni wagon pociągu 98381 zbiegł ze szlaku, skoro on, osobiście, na stacji Lipki przeprowadził w tym pociągu szczegółową próbę hamulca zespolonego, a na stacji Czerna uproszczoną próbę hamulca. Przy tym ostatnim wagonie hamulec zespolony działał prawidłowo. Na dalsze rozważania i dyskusje nie było już czasu, bowiem dyżurny ruchu, Karol L., spowodował manewry lokomotywą ET22-216, tak że ponownie znalazła się w okręgu nastawni dysponującej i po zamknięciu toru szlakowego nr 1 i po wręczeniu mechanikowi Mieczysławowi D. rozkazu szczególnego "S" lokomotywa ta wyszła jako popychacz do pociągu 98381 p zamkniętym torze nr 1 szlaku Niedoradz – Stary Kisielin. W kabinie elektrowozu ET22-216 pojechał również młodszy mechanik, Zygmunt N.
                                                                                              c. d. n.
30
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 11 Sierpień 2020, 16:38:35 »
Album ma dużo braków - np. odnośnie zobrazowania wykolejnic na pulpicie (kostka inna niż "rozjazd"), niektórych elementów zobrazowania blokad np. zapalenie lampki "zwolnienia zastawki', itp .... - więc jest w pewnych "sferach" dowolność.
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10