Autor Wątek: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami  (Przeczytany 215519 razy)

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #45 dnia: 21 Kwiecień 2012, 00:05:46 »
Gdyby zrobil wszystko dobrze nic by sie nie stalo. Koniec tematu ;-)

mirekbrnosim

  • Gość
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #46 dnia: 21 Kwiecień 2012, 00:27:18 »
Tak to koniec tematu.

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #47 dnia: 21 Kwiecień 2012, 13:26:02 »
Tak to koniec tematu.

Koniec i nie koniec... Widać jak media zrobiły sieczkę z tej katastrofy  8) Gówno wiedzą i podają błędne info. Poczekajcie na raport..... wtedy pociągniemy dyskusję dalej.

W tej katastrofie należy wykazać jaka była przyczyna, a nie kto jest winny...
« Ostatnia zmiana: 21 Kwiecień 2012, 14:04:13 wysłana przez jageer »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #49 dnia: 09 Październik 2012, 12:37:54 »
Czyli być może jednak ISDR Sprowa nie upewniła się, co było przyczyną wygaszenia sygnału?

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #50 dnia: 09 Październik 2012, 12:52:00 »
Ja od poczatku twierdzilem, ze ja tez powinni zamknac za to..

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #51 dnia: 09 Październik 2012, 13:59:47 »
Dyż. ruchu z Kozłowa, obsługująca zdalnie posterunek Sprowa (interfejs komputerowy) zlekceważyła fakt wygaszenia semafora spowodowany przez zajęcie toru szlakowego nr 1 od strony posterunku Starzyny. Stan zajętości torów szlakowych jest kontrolowany i fakt zajęcia toru szlakowego nr 1 został uwidoczniony na interfejsie w nastawni Kozłów. Kontrola stanu zajętości torów szlakowych jest dokonywana przy pomocy liczników osi i w tym przypadku nie była to żadna awaria urządzeń - URZĄDZENIA SRK (KONTROLUJĄCE STAN ZAJĘTOŚCI TORÓW SZLAKOWYCH) PRACOWAŁY POPRAWNIE I ZGODNIE ZE SWYM PRZEZNACZENIEM WYKRYŁY OBECNOŚĆ TABORU NA TORZE I SPOWODOWAŁY WYGASZENIE SEMAFORA. W tej sytuacji dyż. ruchu winna dopełnić przewidzianych przepisami procedur w celu upewnienia się, co było prawdziwym powodem wygaszenia semafora (kontakt z ISDR Starzyny, kontakt radiowy z maszynistą pociągu jadącego z kierunku Starzyn do Sprowy) wraz z dokumentacją prowadzonych rozmów. To z tego powinna się teraz wytłumaczyć przed prokuratorem.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #52 dnia: 09 Październik 2012, 16:12:35 »
Czyli nie dowiedzieliśmy się niczego nowego...

Offline Paweł

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1047
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kęty
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #53 dnia: 09 Październik 2012, 16:33:57 »
Dyżurna usłyszała zarzuty, więc wygląda na to że bezmyślnie podała Sz zamiast upewnić się co się stało - to dość istotne, a do tej pory nie było właściwie wiadomo co zrobiła. Co dokładnie miało miejsce, będzie wiadomo pewnie dopiero po opublikowaniu raportu PKBWK.

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #54 dnia: 09 Październik 2012, 16:54:16 »
Wiadoma była przyczyna wygaśnięcia semafora w Sprowie. Co do samego faktu bezmyślnego podania Sz - na pierwszy rzut oka dość często dyżurni interpretują, że to przez zbyt duże prądy trakcyjne, co tłumaczyło by szybką i rutynową reakcję dyżurnej z Kozłowa.
« Ostatnia zmiana: 09 Październik 2012, 16:56:48 wysłana przez Zacha »

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #55 dnia: 09 Październik 2012, 20:32:58 »
Wiadoma była przyczyna wygaśnięcia semafora w Sprowie. Co do samego faktu bezmyślnego podania Sz - na pierwszy rzut oka dość często dyżurni interpretują, że to przez zbyt duże prądy trakcyjne, co tłumaczyło by szybką i rutynową reakcję dyżurnej z Kozłowa.

Niby tak, ale jednak trochę inną sytuację masz jak wygaśnie wjazd bo mrugnie izolacja odcinka semaforowego (który to dodatkowo widzisz na gruncie z okna nastawni), a co innego gdy jest blokada z izolowanym torem szlakowym. Mnie ciekawi jak często zdarzała się tam sytuacja, że tak jak mówisz maszynista dał po prądzie i wywalało zajętość. Moim skromnym zdaniem przy stosunkowo nowych urządzeniach jakie tam były taka sytuacja, że ISDR świeci Sz bo świeci zajętość na torze szlakowym odruchowo wręcz, nie powinna mieć miejsca...

« Ostatnia zmiana: 09 Październik 2012, 20:34:40 wysłana przez Andrev »

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #56 dnia: 09 Październik 2012, 20:51:33 »
A co mają prądy trakcyjne do liczników osi :D

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 447
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #57 dnia: 09 Październik 2012, 21:21:52 »
Andrev pisze: blokada z izolowanym torem szlakowym
Tory szlakowe między Starzynami i Sprową nie mają elektrycznej izolacji torowej. Zajętość toru szlakowego jest kontrolowana przez uklad liczników osi.

Offline Andrev

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 117
    • Zobacz profil
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #58 dnia: 09 Październik 2012, 21:51:07 »
A co mają prądy trakcyjne do liczników osi :D

Czyli tam są liczniki osi... Myślałem, że izolowany tor szlakowy. W takim razie nie ma chyba wytłumaczenia...

Offline MK

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« Odpowiedź #59 dnia: 10 Październik 2012, 13:24:37 »
Oczywiście nie ma wytłumaczenia, ale jeśli na skutek błędów transmisji ciągle się pojawiały fałszywe zajętości to... Człowiek jest tylko człowiekiem. Trzeba by wiedzieć czy i ile takich lewych zajętości było po zainstalowaniu urządzeń firmy... (....Wyrok Sądu itd).