Autor Wątek: Kilka pytań  (Przeczytany 107507 razy)

Offline MaKu

  • Moderator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 565
  • Starszy Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Marzec 2013, 15:01:52 »
Zawsze zostaje rubryka "4) Inne"

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Kwiecień 2013, 20:55:45 »
1. Jak powinien jechać pociąg na sbl w przypadku kiedy ostatni semafor sbl z W18 jest ciemny (unieważniony) a jak kiedy wskazuje S1 "Stój"?
2. Jak powinien jechać pociąg gdy wyjeżdża na Sz na szlak z sbl i tam też spotyka kolejny semafor sbl z S1 "Stój"?
3. Jakie powinno być postępowanie kiedy sygnalizator powtarzający jest ciemny lub jest unieważniony?

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Kwiecień 2013, 20:58:21 »
1. Jak powinien jechać pociąg na sbl w przypadku kiedy ostatni semafor sbl z W18 jest ciemny (unieważniony) a jak kiedy wskazuje S1 "Stój"?
2. Jak powinien jechać pociąg gdy wyjeżdża na Sz na szlak z sbl i tam też spotyka kolejny semafor sbl z S1 "Stój"?
3. Jakie powinno być postępowanie kiedy sygnalizator powtarzający jest ciemny lub jest unieważniony?

Wg przepisów....

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Kwiecień 2013, 21:29:13 »
No, właśnie tak, ale czemu są różne zdania na ten temat?
ad.1. -  najczęściej słychać o jeździe do 20km/h. Dlaczego?
ad.2. - przed każdym "Stój" zatrzymać i jechać ponownie do 20km/h. Chyba bez sensu.
ad.3. - o stanie urz. srk należy powiadomić rozkazem, ale dlaczego tak się nie dzieje? Sp nie jest urz. srk?
« Ostatnia zmiana: 12 Kwiecień 2013, 21:30:47 wysłana przez stanislaw57 »

Offline jageer

  • Projektant
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 1395
  • Podg. Papago
    • Zobacz profil
  • Skąd: wieś Papago.
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Kwiecień 2013, 21:37:47 »
No, właśnie tak, ale czemu są różne zdania na ten temat?
ad.1. -  najczęściej słychać o jeździe do 20km/h. Dlaczego?
ad.2. - przed każdym "Stój" zatrzymać i jechać ponownie do 20km/h. Chyba bez sensu.
ad.3. - o stanie urz. srk należy powiadomić rozkazem, ale dlaczego tak się nie dzieje? Sp nie jest urz. srk?

ad1 ciemny = S1, więc robię 20. Odstęp może być zajęty, więc i tak stanę pod semaforem wjazdowym zanim ISDR przerobi drogę.

ad2 na Sz na SBL jadę 20 do 1 semafora wskazującego zezwalający, jest S1, to się zatrzymuję i ładuję 20 tkę na odstępie ;)

ad3 Jeżeli To wskazywało, że podany wjazd no to chyba trzymamy się jego wskazania? Unieważnia się wskaźnikiem, więc jak jest unieważniony to nie stosuję się do jego wskazań.

Ja to tak widzę...

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Kwiecień 2013, 21:52:21 »
ad1. ciemny sem. z W18 nie znaczy że odstęp jest zajęty, a semafor może być po chwili widoczny z S2. Jaki sens ma 20-tka. ISDR ma podgląd zajętości więc przekaże maszyniście sytuacje ruchową. W Ie-1 nic się nie mówi o zatrzymaniu i 20-ce, tylko nakazuje jazdę z ostrożnością i wg wskazań semafora wjazdowego. Ale wielu twierdzi inaczej. Dlaczego?

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Kwiecień 2013, 10:40:47 »
1. Jak powinien jechać pociąg na sbl w przypadku kiedy ostatni semafor sbl z W18 jest ciemny (unieważniony) a jak kiedy wskazuje S1 "Stój"?
Przepisy sie jeszcze nie zmienily a ostatni semafor SBL ze wskaznikiem W18 nadal jest semaforem samoczynnym i obowiazuja go takie same reguly jak pozostale semafory SBL czyli polecam sie zapoznac z Ir1 & 63 ust 10
Cytuj
2. Jak powinien jechać pociąg gdy wyjeżdża na Sz na szlak z sbl i tam też spotyka kolejny semafor sbl z S1 "Stój"?
To samo co powyzej.
Cytuj
3. Jakie powinno być postępowanie kiedy sygnalizator powtarzający jest ciemny lub jest unieważniony?
Jezeli jest ciemny traktujemy go tak jakby semafor wskazywal sygnal stoj do momentu w ktorym bedziemy go zobaczyc.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwiecień 2013, 10:55:55 wysłana przez mateu »

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Kwiecień 2013, 11:38:18 »
do odp. ad.1
Ir1 & 63 ust 10 odnosi się do semafora sbl bez W18. Semafor z W18 jest przede wszystkim To i tak też są traktowane jego sygnały, a to że może jeszcze podać sygnał "Stój" wynika z powiązania z pozostałymi semaforami sbl. Sygnał Sz i Sz z W24 choć razem są sygnałami zastępczymi to jednaj jest między nimi zasadnicza różnica podobnie jest z semaforami sbl i ostatnim z W18. Ie-1 odnośnie W18 wyraźnie nakazuje maszyniście jak mam prowadzić pociąg i nie ma tu nic o zatrzymaniu i jeździe do 20km/h. Przyzwyczajenia chyba wzięły górę.
do odp. ad. 2
Ale po co ma się zatrzymywać? Jedzie już cały odstęp 20km/h i przy tej prędkości widzi, że nie ma przeszkód na następnym, więc jedzie dalej do 20km/h. Co wnosi do zachowania bezpieczeństwa zatrzymanie? Nic, ale zwiększa bezsensownie opóźnienie.
do odp. ad.3.
Zgadzam się, ale jeżeli to było możliwe winien być wydany rozkaz, a przynajmniej powiadomić drogą radiową, jeżeli traktujemy sygnalizator za urz. srk. Ir1 & 57 ust 3 pkt 2 lit. f
« Ostatnia zmiana: 13 Kwiecień 2013, 11:42:22 wysłana przez stanislaw57 »

Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Kwiecień 2013, 12:44:20 »
Ja tak widzę że Ty w każdym temacie związanym z prowadzeniem ruchu masz coś do dodania wg. swojego "widzimisię"
Takie są przepisy i już a że Tobie się wydaję ze jadąc 20km/h zatrzymanie się i znowu 20 jest bezsensu to masz problem.

chcesz dokładną wykładnie przepisów to napisz do ich autora czyli PKP PLK niech Ci udzielą interpretacji na Twoje przypuszczenia.

Bo tak to bawisz się w eksperta od wszystkiego, na wszystkim się znasz, wszystko jest źle, tylko Ty masz racje...

Jeden taki ekspert od wszystkiego już jest w sejmie...

Offline uetam

  • Administrator
  • Użytkownik
  • Wiadomości: 391
    • Zobacz profil
  • Skąd: IZ Wrocław
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Kwiecień 2013, 12:47:39 »
do odp. ad.1
Ir1 & 63 ust 10 odnosi się do semafora sbl bez W18
Gdzie to jest napisane? Bo ja nie widze. Odpowiadanie na dalsza czesc tego posta nie ma sensu bo interpretujesz przepisy tak jak Ci pasuje.

Cytuj
Ale po co ma się zatrzymywać? Jedzie już cały odstęp 20km/h i przy tej prędkości widzi, że nie ma przeszkód na następnym, więc jedzie dalej do 20km/h. Co wnosi do zachowania bezpieczeństwa zatrzymanie? Nic, ale zwiększa bezsensownie opóźnienie.
Nie ja pisalem instrukcje ale jest w niej wyraznie napisane ze ma sie zatrzymac: Ir1 & 62 ust 6 pkt 17

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Kwiecień 2013, 14:16:09 »
To, że czegoś w instrukcjach brakuje, nie znaczy że jest dobrze. Nie jestem ekspertem ale staram się czytać je ze zrozumieniem i polecam zapoznać się ze znaczeniem wskaźnika W18. To nie jest W1 to wskaźnik, który, w przypadku ciemnego lub unieważnienia tego semafora nakazuje jazdę z prędkością aby mógł się zatrzymać przed sygnałem "Stój" lub odpowiednio do wskazań semafora wjazdowego, a nie tak jak spod semafora sbl bez W18. To, że nie ma tego przypadku w Ir-1 to nie znaczy że przepisy Ie-1 nie obowiązują. 
« Ostatnia zmiana: 13 Kwiecień 2013, 14:35:35 wysłana przez stanislaw57 »

Offline Droznik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Skąd: Pandionowo
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Kwiecień 2013, 14:17:17 »
Ir-1 par. 62 ustęp 3 puknt 12

20 km/h wyjazd poc na szlak z blokada samoczynna na podstawie syganlu zastepczego lub rozkazu pisemnego do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazujacego sygnal zezwalajacy na jazde o ile maszynista nie otrzymal rozkazu pisemnego z informacja ze samoczynne semafory odstepowe sa nie wazne

Przepraszam za pisownie ale piszę na szybko :)
Jest jeszcze druga opcją Cię to nurtuję zapytaj swego kontrolera bądź instrukotra, on na pewno będzie wiedział

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Kwiecień 2013, 14:38:26 »
"Ir-1 par. 62 ustęp 3 puknt 12

20 km/h wyjazd poc na szlak z blokada samoczynna na podstawie syganlu zastepczego lub rozkazu pisemnego do czasu minięcia przez czoło pociągu semafora wskazujacego sygnal zezwalajacy na jazde o ile maszynista nie otrzymal rozkazu pisemnego z informacja ze samoczynne semafory odstepowe sa nie wazne"

Sygnał "Stój" lub ciemny kolejny semafor nie jest sygnałem zezwalającym, a więc ...

Offline Zacha

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 449
    • Zobacz profil
  • Skąd: podg Lumpago
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Kwiecień 2013, 15:46:04 »
A więc jeśli pierwszy sbl mamy ciemny/S1 to stosujemy się do jego wskazań. Jak nie mamy w łapie rozkazu na unieważnienie sbl to jedziemy 20 tak długo, aż w końcu miniemy mordą jakiś semafor z wyświetlonym sygnałem zezwalającym. Nie wiem nad czym się tu zastanawiąc.

Offline stanislaw57

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 209
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Kwiecień 2013, 19:36:30 »
Zacha, widać że jesteś człowiekiem zdecydowanym, więc jak to powinno być z jazdą pociągu w przypadku S1 na semaforze z W18? Powyżej nikt nie zgadzał się z przepisem Ie-1 odnośnie W18. Wiem, że przyzwyczajenia to jedno a przepisy to drugie. To tylko dyskusja.