do odp. ad.1
Ir1 & 63 ust 10 odnosi się do semafora sbl bez W18. Semafor z W18 jest przede wszystkim To i tak też są traktowane jego sygnały, a to że może jeszcze podać sygnał "Stój" wynika z powiązania z pozostałymi semaforami sbl. Sygnał Sz i Sz z W24 choć razem są sygnałami zastępczymi to jednaj jest między nimi zasadnicza różnica podobnie jest z semaforami sbl i ostatnim z W18. Ie-1 odnośnie W18 wyraźnie nakazuje maszyniście jak mam prowadzić pociąg i nie ma tu nic o zatrzymaniu i jeździe do 20km/h. Przyzwyczajenia chyba wzięły górę.
do odp. ad. 2
Ale po co ma się zatrzymywać? Jedzie już cały odstęp 20km/h i przy tej prędkości widzi, że nie ma przeszkód na następnym, więc jedzie dalej do 20km/h. Co wnosi do zachowania bezpieczeństwa zatrzymanie? Nic, ale zwiększa bezsensownie opóźnienie.
do odp. ad.3.
Zgadzam się, ale jeżeli to było możliwe winien być wydany rozkaz, a przynajmniej powiadomić drogą radiową, jeżeli traktujemy sygnalizator za urz. srk. Ir1 & 57 ust 3 pkt 2 lit. f