Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 56 57 58 [59] 60 61 62 ... 64
871
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 19 Luty 2011, 22:06:01 »
Nie wiem jak to zrobiles, ale u mnie nie ma takiego problemu ;)

Sprawdzałem, u mnie to też występuje. Pewnie lok po prawej ruszył "za wcześnie".

włącz w Debugowaniu tryb TSRK.

Tryb debugowania TSRK konkretnie, samo TSRK to nazwa głównego modułu (engine) symulatora, który odpowiada za ruch pociągów i rysowanie schematu.

872
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 16 Luty 2011, 00:10:51 »
AI nie pojedzie za podany sygnalizator, jeżeli "zobaczy" coś innego, oddalającego się za tym sygnalizatorem - chodzi o to, żeby w sytuacji gdy na torze stoi kilka składów, na dany sygnał wyjeżdżał tylko jeden z nich. Trzeba będzie "doprecyzować".

873
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 15 Luty 2011, 17:52:01 »
To ja bym jeszcze namieszał trochę...
Zasadniczo każdy pociąg zaczynający bieg z TW (zmiana kabiny, zmiana kierunku jazdy) powinien wykonać na szlaku hamowanie kontrolne (nie dotyczy jednokabinowych lokomotyw gdy nie był rozpinany przewód hamulcowy). Zatem rozpędza się do prędkości nie większej niż 60 km/h (jeśli rozkładowa jest niższa, to do rozkładowej) i wykonuje hamowanie służbowe ograniczając prędkość o 50%.

Zobaczymy, może uda się to prosto dorobić. Ale wtedy pewnie i tak będzie się zdarzało że nie zrobi hamowania kontrolnego wtedy kiedy trzeba.

Hmm... nie do końca to tak u mnie działa :( Na ode mnie podciąga za Tm1 do wysokości 2 hektometra w połowie lokomotywy. Dalej nie chce jechać mimo że grzecznie mu macham ode mnie :( Podciągnął dalej jak mu kazałem za W5 jechać - pojechał.

Faktycznie. Nawet nie wiem od kiedy to nie działa... AI w symulatorze jest jak wielka budowla z klocków - zmieniam jedną rzecz, a w międzyczasie 10 innych przestaje działać. Dlatego jestem raczej sceptycznie nastawiony na dalsze mieszanie w tym.

874
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 15 Luty 2011, 16:30:03 »
Czemu zatem Autor ograniczył prędkość wykonywania manewrów do 20 km/h, zamiast 25 km/h?
Znaczy, ja rozumiem że tu chodzi o symulację pracy dyżurnego ruchu, ale...
Zeby nie utrudniac zycia AI ktore co chwile musialoby zmieniac predkosc przy manewrach (przejscia, przejazdy, rozjazdy) itd.

Stałe 20 km/h przyjęte jest właśnie żeby nie robić zamieszania w sytuacjach gdy przepisy wymagają ograniczenia. Można sobie pomóc poleceniem "Nakaz jazdy" - wtedy zacznie jechać 40 km/h, tylko trzeba uważać żeby nie uciekł ze stacji :P

2. zatrzymać się za semaforem/tarczą - chodzi mi o sytuację gdy na przykład manewruję z toru 4a na 6, następnie za Tm2. Zazwyczaj dyżurny mówi żeby się zatrzymać za semaforem i będziemy wracać.

Pomyślę nad tym. Co do jazd w kierunku wjazdowych, tam jest to "zaprogramowane" wskaźnikiem W5. W razie potrzeby wepchnięcia tam np. dwóch lokomotyw wystarczy podać tej pierwszej "ode mnie", wtedy podciągnie do wskaźnika.

3. przychodzące (w centralce) połączenie jest sygnalizowane dzwonieniem. Czy można dodać jakiś "trzask" dobywający się z RT podczas wywołania dyżurnego?

Mogę dodać.

1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.

Nie sądzę, "przygotowanie się" trwa raptem 10-20 sekund, plus kilkusekundowe opóźnienie reakcji na sygnał (które występuje zawsze). W przypadku składów pasażerskich skład sam przygotowuje się do jazdy gdy zbliża się jego godzina odjazdu.

2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety.

Pomyślę nad tym - w sumie i tak większość operacji łączenia/rozłączania jest z udziałem dwóch grup.

Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy OK, jak przy zmianie numeru).

To jest w uproszczeniu już odwzorowane - przed ruszeniem pociąg który zmieniał skład musi chwilę postać (co prawda dosyć krótko, ale zawsze to coś).

I tak to pewnie co kolejny nowy użytkownik (jak ja) to coraz więcej pomysłów. Nie wiem czy Autor dałby radę to wszystko wprowadzić w życie... ;)

No właśnie... Zawsze znajdzie się coś do dodania/poprawki. A czasu niestety trochę brak.

875
Urządzenia srk / Odp: Co to za sygnał?
« dnia: 15 Luty 2011, 15:22:14 »
Na wykonawczej od strony Grodziska są urządzenia przekaźnikowe systemu E, instalowane chyba jeszcze w latach 50 i zapewne przerabiane od tego czasu xx razy. W teorii żaden sygnał nie powinien się wyświetlić, ale w praktyce potrafią się dziać różne cuda, które projektantom się nawet nie śniły. A wspomniane urządzenia elektromechaniczne na dysponującej są jeszcze przedwojenne, poniemieckie - choć nadal działają jak należy. Generalnie ciekawe muzeum, ale pewnie za kilka lat już będzie tam komputer.

876
Urządzenia srk / Odp: Co to za sygnał?
« dnia: 13 Luty 2011, 16:18:54 »
Sprzeczny czy wątpliwy? :p

Sygnał wątpliwy, sprzeczne są przebiegi :)

877
Urządzenia srk / Odp: Co to za sygnał?
« dnia: 13 Luty 2011, 15:02:02 »
Sygnał S7 bez dolnego pomarańczowego, czyli sygnał wątpliwy. Obwody projektowane są tak, aby nie dopuścić do takiej sytuacji (zgaśnięcie dolnego pomarańczowego powinno spowodować zgaśnięcie górnego światła i przerwanie obwodu pasa świetlnego, a odwzbudzone przekaźniki kontroli - zapalenie czerwonego). Gdzie widziałeś taki sygnał?

878
Testowo / Odp: Dwukrotnie użyty numer pociągu.
« dnia: 12 Luty 2011, 22:47:28 »
Problem polega na tym, że poc. kursujący w 1÷5 p.7:43 zmienia numer i nie che ruszyć w drogę przed godziną 8:38 ustaloną dla pociągów kursujących w 6,7...

Niestety tego problemu narazie nie da się ominąć. Program tworzy listę numerów i powiązanych z nimi parametrów (godzina odjazdu, postoje na przystankach), które są automatycznie przypisywane składom przy zmianie numeru. Istnienia dwóch numerów w tym samym rozkładzie nie przewidziałem - program ich wtedy nie rozróżnia. Postaram się dodać tu sprawdzenie czy zgadzają się dni kursowania, co powinno załatwić sprawę (choć i tak może być problem gdy składy będą przyjeżdżały/odjeżdżały w pobliżu północy i trafi się opóźnienie).

poc. 53202 z TF do TW w dniach 1÷5, powinno być 1-5 inny znaczek ;)

To chyba nie jest fragment pliku rozkładu, problem siedzi w .exe a nie w złym znaczku - gdyby było 1÷5, to by raczej wogóle nie przyjeżdżał ;)

879
Ruch kolejowy / Odp: Pozmieniali znów SWDRa
« dnia: 30 Styczeń 2011, 23:12:35 »
Na PLK generalnie to co nie jest niezbędne jest albo zaniedbane, albo wogóle nie działa.

SWDR kompletnie nie nadaje sie do zastąpienia dziennika ruchu. Wystarczy porównać SWDR z WSKR-PIP czy innymi komputerowymi systemami śledzenia ruchu. SWDR opiera się o bazę danych tras pociągów, musiał by mieć dodatkowo bazę danych o układzie szlaków i torów szlakowych oraz stacyjnych i potrafić powiązać obie te rzeczy. Niezależnie od aktualizowania opóźnień które przenoszą się na całą trasę system musiał by mieć wprowadzanie na bierząco przez dyżurnych godzin przyjazdu i odjazdu oraz zajmowanych torów. Musiał by mieć też odpowiedni interfejs do prezentowania danych o tych torach i szlakach - skoro mamy już komputer, to nie widzę innej opcji niż właśnie graficzna prezentacja sytuacji ruchowej (uproszczony schemat układu torów na stacji i na szlakach), jest to o wiele bardziej czytelna forma, a tabelka taka jak w tradycyjnym dzienniku ruchu służyła by raczej do ewentualnego sprawdzania co się na szlaku działo wcześniej.

Obecnie SWDR pełni funkcję informacyjną i bardzo ciężko będzie to przerobić tak, żeby odpowiadało za bezpieczeństwo ruchu. Patrząc na wyczyny programistów z bajerami w tabelkach i nie mieszczącymi się legendami wątpie czy to wogóle jest wykonalne ;) Myślę że dziennik elektroniczny o ile będzie, to będzie stworzonym od zera właśnie w tym celu i niezależnym od SWDR systemem.

880
Ruch kolejowy / Odp: Pozmieniali znów SWDRa
« dnia: 25 Styczeń 2011, 21:44:35 »
Jak będą jakieś dokładne screeny jak to wygląda to może zmienię, chociaż inne rzeczy czekają na zrobienie/poprawienie i szczerze mówiąc nie bardzo mi się teraz chce bawić w różowe podświetlenia i zmienianie nagłówków na jakieś gradientowe. Zawsze można zostać przy rozkładzie z 2010 ;)

881
Testowo / Odp: Zwrot bloku końca pociągu
« dnia: 24 Styczeń 2011, 19:16:55 »
No skoro nie ma pozwolenia to nie jest ok. Jak możesz to załącz zapis stanu.

882
Testowo / Odp: Zwrot bloku końca pociągu
« dnia: 24 Styczeń 2011, 18:44:31 »
Powodem może być usterka blokady. Otwórz okno usterek i sprawdź czy blokada jest sprawna, jeżeli nie jest, zgłoś usterkę do usunięcia, a do tego czasu wprowadź TZP.

883
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prośba o pomoc
« dnia: 16 Styczeń 2011, 00:04:11 »
Z tego co widzę system formatuje sobie daty po swojemu. Symulator używa funkcji TimeToStr() bez określonego formatu i zamiast standardowego hh:mm:ss wychodzi coś innego. Postaram się sprecyzować format i problem powinien się rozwiązać. Gorsza sprawa z niepoprawnym wyświetlaniem rozkładu, choć to też może mieć związek z formatem czasu (dla odmiany z odczytywaniem czasu z tekstu, a mianowicie z pliku rozkładu do zmiennych liczbowych). Poza rozkładem i wyświetlaniem godzin coś jeszcze działa źle? Jak wygląda rozkład tabelkowy? Pociągi przyjeżdżają według poprawnego rozkładu?

884
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 12 Styczeń 2011, 16:04:20 »
Po przeróbkach podobieństwo do pierwowzoru jest raczej niewielkie.

885
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 12 Styczeń 2011, 12:57:41 »
Ale piszesz o mechanicznych, a "zastawka" w przekaźnikowych ma tyle wspólnego z zastawką w mechanicznych, że pełni tą samą funkcję i mówi się na nią "zastawka" (faktycznie to jest przekaźnik). Do tego w mechanicznych zwykle do zwalniania jest EON, a w przekaźnikowych odcinki izolowane.

Według opisów na www.automatyk.prv.pl działanie "zastawki nad Ko" przekaźnikowej blokady C wygląda w skrócie tak:

Po zajęciu odcinka za semaforem wjazdowym w czasie, gdy semafor wyświetla sygnał zezwalający wzbudza się przekaźnik W, a po zajęciu drugiego i zwolnieniu pierwszego odcinka, gdy wzbudzony jest przekaźnik W - wzbudza się przekaźnik Z, czyli następuje "zwolnienie zastawki".

Przekaźnik W jest zastosowany po to, aby zwolnienie nie nastąpiło np. przez manewr. Ale dochodzi tu do wyścigu - zaraz po zajęciu pierwszego odcinka obwód sygnałowy normalnie został by przerwany przekaźnikiem torowym i sygnał by wygasł, a warunkiem wzbudzenia W jest jednocześnie zajęcie odcinka i wyświetlanie sygnału (chyba że użyto dKo - wtedy samo zajęcie). Dlatego też obwód sygnałowy semafora wjazdowego rozwiązany jest tak, że zestyk pierwszego odcinka torowego jest bocznikowany zestykiem przekaźnika sygnałowego, a do obwodu włączony jest dodatkowo zestyk przekaźnika W - dzięki temu nie podamy sygnału przy zajętym odcinku, ale zajęcie odcinka nie spowoduje bezpośrednio wygaszenia sygnału, dając czas na wzbudzenie się przekaźnika W, i dopiero jego wzbudzenie przerwie obwód sygnałowy. I tu jest właśnie to uzależnienie możliwości podania sygnału na wjazdowym od stanu zastawki (od stanu przekaźnika W). Efekt uboczny jest taki, że przy niezadziałaniu zastawki (gdy blok pozwolenia jest odblokowany) semafor zgaśnie dopiero po zajęciu odcinka zwrotnicowego.

Nie daję jednak głowy że wszędzie to działa w ten sposób. A jeżeli działa inaczej, to z obserwacji pulpitu praktycznie nie da się odgadnąć co siedzi w środku, więc pewnie będę trzymał się tej wersji, chyba że różnice będą istotne i będzie wiadomo jak wyglądają obwody. Analogicznie np. z obwodami nastawczymi zwrotnic - jest kilka różnych ich odmian różniących się nieco działaniem (różnice mogą być np. w sygnalizacji rozpruć), ale patrząc na pulpit nie bardzo da się je rozpoznać, więc w symulatorze przewidziana jest jedna, uproszczona, uniwersalna wersja z pewnymi możliwościami "personalizacji".

Strony: 1 ... 56 57 58 [59] 60 61 62 ... 64