Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10
21
Urządzenia srk / Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez WZLoviche dnia 08 Październik 2025, 20:51:49 »
Na szlakach wychodzących ze stacji (jak wynika z rysunku pulpitu) jest blokada liniowa typu eap, jednak na szlaku w kierunku Alabanice Fundajec znalazły się kostki z przyciskami i lampkami kontrolnymi oraz licznikami, jakie są używane w blokadzie liniowej typu eac - chodzi o przyciski NP2F i NO1F (zaznaczone czerwoną ramką) - to błąd, te kostki należy usunąć.

Się przestrzeliłeś... NP i NO są używane przy każdym typie blokady, zresztą jak mam w galerii około 100 zdjęć pulpitów to z pochodnią szukać zdjęcia gdzie NO i NP nie jest stosowane. I pragnę nadmienić, że zdecydowana większość posterunków z których mam zdjęcia pulpitów ma blokady jednokierunkowe, C, Eap lub ESTW...
Jeśli uważasz, że NP oraz NO powinny być stosowane tylko przy blokadach typu Eac, to proszę jak najszybciej telefonować do PLK jak i do pozostałych zarządców infrastruktury by usunęli je ze zdecydowanej większości posterunków w całym kraju.


22
Urządzenia srk / Odp: Projekty stacji i pulpitów nastawczych (zasady w pierwszym poście)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez divoopl dnia 06 Październik 2025, 20:31:37 »
Witam. Długo mnie tu nie było, więc wrzucę tutaj jeden z moich pulpitów.
Alabanice Osobowe - stacja węzłowa z trzema szlakami, jednym dwutorowym, dwoma jednotorowymi. Stacja ma 2 perony.
23
Inne / Odp: Dokumentacja dyżurnego ruchu w wersji MS Excel
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matek__9292 dnia 06 Październik 2025, 09:57:58 »
W załączniku przesyłam kolejną wersję arkuszy. Zmiany względem poprzedniej wersji:
- Dodanie dziennika pracy dróżnika przejazdowego (R-49)
- Usunięcie dokumentacji, która od grudnia stanie się nieaktualna (R-305, R-306, R-307, R-315, R-189)
- Dodanie nowego wzoru rozkazu pisemnego
- Uproszczenie działania makr, większość czynności wykonuje się myszą (wszystko opisane w instrukcji w arkuszu)

W razie pytań, sugestii i błędów zapraszam do dyskusji w tym wątku.
24
Więcławice / Odp: Perony i przejazd w stacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MuNiO dnia 06 Październik 2025, 02:18:27 »
Niewidziałem

"Nie widziałem" piszemy rozdzielnie.
25
Więcławice / Odp: Perony i przejazd w stacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez KapiX0 dnia 05 Październik 2025, 13:35:55 »
Wydaje mi się że stan faktyczny. Byłoby to bardzo duże przeoczenie. Ale pewności niestety nie mam.
26
Więcławice / Perony i przejazd w stacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomiexpress dnia 05 Październik 2025, 08:57:52 »
Witam,
Nie widziałem  tego pulpitu ani jego zdjęć lecz logika mi podpowiada , że powinny być zaznaczone na pulpicie.
Przeoczenie czy stan faktyczny?
27
ISDR - Tematy ogólne / Katowice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł dnia 29 Wrzesień 2025, 21:12:51 »
Powtarzają się pytania o odwzorowanie stacji Katowice, przy której prace zostały już kiedyś zresztą napoczęte (wstępnie przygotowany jest układ torowy). Aby prace z tym mogły ruszyć do przodu, potrzebna jest pomoc osoby/osób które dobrze znają tą stację i dysponują materiałami źródłowymi dla rozkładu jazdy. Potrzebne jest:

1. Przeanalizowanie czy w ostatnich kilku-kilkunastu latach (przed aktualną modernizacją) zachodziły na stacji jakieś istotne zmiany w układzie torowym (np. likwidacja torów, rozjazdów) lub urządzeniach srk (np. zmiany w blokadach liniowych) - dla ustalenia okresu odwzorowania.

2. Przeanalizowanie i porównanie różnych rozkładów jazdy z tego okresu (np. wg SRJP), z ustaleniem ile (mniej więcej) było w poszczególnych latach pociągów z podziałem na przejeżdżające, kończące bieg EZT, kończące bieg wagonowe, zmieniające skład wagonowe (odłączanie/dołączanie/przełączanie wagonów, zmiany lokomotyw). Czy ruch prowadzony był normalnie, czy były jakieś istotne długotrwałe zamknięcia, komunikacja zastępcza itp. Porównanie potrzebne jest do wyboru możliwie ciekawego rozkładu, bez istotnych długotrwałych ograniczeń w ruchu. Oczywiście istotnym kryterium jest także dostępność materiałów źródłowych o rozkładzie.

3. Zebranie danych źródłowych do wybranego rozkładu jazdy - dostępne są SRJP, ale potrzebne będą także informacje o pociągach służbowych/podsyłach lokomotyw, składach, przejściach składów i lokomotyw (np. z dodatków - o ile jeszcze były wydawane), torach i peronach (np. rozkład plakatowy). Plus ruch towarowy - zdarzają się pociągi trasowane przez Katowice - ale to mniejszy problem.

4. Potrzebne są ogólne informacje o technologii pracy stacji, zwłaszcza typowe operacje podstawiania, odstawiania składów i lokomotyw, lokomotywy manewrowe, używane tory, zasady prowadzenia ruchu z bocznicami wagonowni i KŚ (telefoniczne zapowiadanie jazd manewrowych? z dziennikiem ruchu? z jakimi oznaczeniami jazd?). W opisie rozkładu do Krakowa Głównego jest opis typowych manewrów - potrzebne będzie przygotowanie czegoś podobnego.

Zainteresowanych pomocą zapraszam do kontaktu.
28
Inne / Odp: Program "Kolejarz"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez MuNiO dnia 26 Wrzesień 2025, 19:13:43 »
kożystać.

Musisz "korzystać" ze słownika.
29
Inne / Odp: Program "Kolejarz"
« Ostatnia wiadomość wysłana przez melis dnia 26 Wrzesień 2025, 18:29:24 »
Na stronie jelenia.rail.pl
Całkiem przyzwoita skarbnica wiedzy! Szkoda że tak wartościowe strony, pojawiają się całkiem niechcący :D Ale lepiej tak, niż wcale.
30
Ruch kolejowy / Odp: Osielec - historyczne kategorie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 26 Wrzesień 2025, 09:47:12 »
Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 10