Autor Wątek: Pulpity fikcyjnych stacji  (Przeczytany 384436 razy)

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #90 dnia: 05 Maj 2017, 21:44:48 »
Chyba nic nie brakuje  :D
Ten Twój pulpit nadaje się do kosza. Wszystko jest źle. Zamieszczony przez Ciebie rysunek świadczy o tym, że zupełnie zignorowałeś wszystkie moje ( i nie tylko moje ) uwagi, które w dobrej wierze starałem się Tobie przekazać ( dokładnie tak samo, jak starali się inni użytkownicy forum ), dlatego też radzę Ci - odpuść sobie te malunki, bo nie masz zielonego pojęcia o tym, co robisz, mało - lekceważysz komentarze innych użytkowników forum, którzy chcą Ci pomóc. To mój ostatni post w tym temacie do Ciebie - wywal te swoje pseudo kolejowe produkcje i idź się uczyć.

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #91 dnia: 05 Maj 2017, 21:45:44 »
A mój jak? Też źle czy dobrze?

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #92 dnia: 05 Maj 2017, 22:32:20 »
A mój jak? Też źle czy dobrze?
Niestety, błędów jest tyle, że brak miejsca na ich opisywanie - a i czas temu poświęcony wydaje się czasem straconym. Panowie - nie macie pojęcia o zasadach projektowania, budowy i funkcjonowania kolei, to są braki fundamentalne i jakakolwiek wymiana uwag i komentarzy w kwestiach szczegółowych absolutnie mija się z celem. Nikt wam nie broni bawić się narzędziem, którym nie potraficie się posłużyć, ale to forum nie jest chyba miejscem do prezentacji dziecinnej zabawy - było wiele komentarzy, w których inni użytkownicy forum coś chcieli pomóc, poradzić, wskazać, gdzie i jak szukać informacji - ale to okazało się tzw. grochem o ścianę, bo nawet nie jesteście w stanie poprawić wytkniętych błędów, tylko powtarzacie je z maniackim uporem. Szkoda waszego i naszego czasu. Marsz do szkoły i uczyć się!

Offline goofy212

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • PKP-Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Skąd: Brzeg
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #93 dnia: 06 Maj 2017, 14:38:31 »
Panowie bez obrazy, ale chyba ani razy prawdziwego pulpitu na oczy nie widzieliście, a tym bardziej nie obsługiwaliście (nie mówię o naszym programie). Jak widziałem pierwszy raz prawdziwy pulpit na żywo to wygląda zupełnie inaczej. Każdy pulpit się różni, ale są budowane wg tych samych zasad, a nie na "widzi mi się" montera.
Ja daję na pokaz moje odwzorowanie prawdziwego pulpitu z posterunku odgałęźnego. A fachowców proszę o opinię. Wzorowałem się na zdjęciach oryginalnego pulpitu.

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #94 dnia: 06 Maj 2017, 15:43:16 »
Cóż nie widziałem pradziwego pulpitu ani obsługiwałem więc nie będę się więcej brał za pulpit. Poddaje się jednak zrobienie pulpitu to trudne.
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2017, 15:59:20 wysłana przez Tadek40 »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #95 dnia: 06 Maj 2017, 16:02:22 »

Do goofy212 -
1. Przyciski sygnałowe powinny być koloru zielonego (czerwone są do obsługi blokady liniowej);
2. Przyciski dKo i dPo są przyciskami plombowanymi i dodatkowo posiadają swoje liczniki (brak liczników dla przycisków dPo; brak plomb na przyciskach dKo);
3. Przyciski dPo i dKo umieszcza się poza kostkami obrazującymi tor w taki sposób, by sąsiadowały z odpowiednimi przyciskami blokady Po i Ko;
4. Obok przycisku Ko umieszcza się białą kontrolkę (odpowiednik zwolnienia zastawki nad blokiem końcowym);
5. Przyciski sygnałowe powinny znajdować się przy "nóżce" semafora - tak jak jest dla semafora A, F, E i D - dla semaforów B i C są źle umieszczone;
6. Liczniki i przyciski Sz dla semaforów z lewej strony powinny znajdować się u góry pulpitu także po lewej stronie, a dla semaforów po prawej stronie - u góry pulpitu także po prawej stronie;
7. Podobnie przyciski doraźnego zwolnienia przebiegów - dla semaforów z lewej strony - u góry pulpitu także po lewej stronie, dla semaforów z prawej strony - u góry pulpitu także z prawej strony.
8. Przyciski doraźnego zwolnienia przebiegów oznacza się małą literą semafora (sam semafor jako urządzenie oznacza się dużą literą, natomiast przebieg od tego semafora jest oznaczany małą literą - przycisk zwalnia przebieg, nie semafor);
9. Przyciski Kr i pomocnicze izolacji zwrotnicowej powinny znajdować się centralnie u góry pulpitu, w górnym rzędzie Kr, pod spodem pjz tak, by w pionie Kr i pjz dla tych samych rozjazdów, były jedne pod drugimi;
10. Brak plombowanego przycisku wKr z kontrolką (wyłącznik dzwonka kontroli rozprucia);
11. Dlaczego szczeliny blokady liniowej przed semaforem E są ciemne?
Proszę dokładnie obejrzeć pulpit Testowa w symulatorze - tam jest dokładna ilustracja moich uwag.


Offline zolwik

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 219
  • ISEDR - ISE Wr. Brochów
    • Zobacz profil
  • Skąd: Jelenia Góra/Wrocław
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #96 dnia: 06 Maj 2017, 16:08:56 »

Do goofy212 -
2. Przyciski dKo i dPo są przyciskami plombowanymi i dodatkowo posiadają swoje liczniki (brak liczników dla przycisków dPo; brak plomb na przyciskach dKo);
6. Liczniki i przyciski Sz dla semaforów z lewej strony powinny znajdować się u góry pulpitu także po lewej stronie, a dla semaforów po prawej stronie - u góry pulpitu także po prawej stronie;
7. Podobnie przyciski doraźnego zwolnienia przebiegów - dla semaforów z lewej strony - u góry pulpitu także po lewej stronie, dla semaforów z prawej strony - u góry pulpitu także z prawej strony.

z tymi punktami się muszę nie zgodzić;p
U mnie dKO i dPo nie mają plomb tylko liczniki

Liczniki i przyciski do Sz są u mnie na środku pulpitu
przyciski doraźnego zwalniania przebiegów też mam wszystkie z jednej strony pulpitu

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #97 dnia: 06 Maj 2017, 17:01:34 »
Goffy twój pulpit też jest źle zrobiony. Przycisk do podania wyjazdu/wjazdu jest od tego zielony guzik nie czerwony. Co robi plomba i guzik dpo na kostce gdzie jest oznaczony tor kontrolowany? Dlaczeg zwrotnica nr5 przestawia się wraz zwrotnicą nr6 jak przecież można odzielnie zrobić że zwrotnica nr5 bez nr6 nastawia się?

Offline goofy212

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • PKP-Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Skąd: Brzeg
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #98 dnia: 06 Maj 2017, 17:21:02 »
Paweł Piotr odpowiadając na twoje pytanie.
1. Mój błąd.
2. Plomb na dKo nie zakładałem, a w rzeczywistości liczników dla dPo nie ma.
3,4,5,6,7,9 Tak jest na prawdziwym pulpicie na tym Podg.
8. Nie wiedziałem, będę pamiętał.
11. W rzeczywistości blokada została wyłączona dla tego szlaku i wprowadzono TZP.
? Dlaczeg zwrotnica nr5 przestawia się wraz zwrotnicą nr6 jak przecież można odzielnie zrobić że zwrotnica nr5 bez nr6 nastawia się?
Zwrotnice są sprzężone ze sobą. Po co utrudniać życie kolejnym przyciskiem, skoro w zależnościach te dwie zwrotnice muszą być albo w + albo w - dla jednego przebiegu, inaczej nie utwierdzisz, a co za tym idzie nie postawisz semafora.
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2017, 17:31:30 wysłana przez goofy212 »

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #99 dnia: 06 Maj 2017, 17:36:31 »
Paweł Piotr odpowiadając na twoje pytanie.
1. Mój błąd.
2. Plomb na dKo nie zakładałem, a w rzeczywistości liczników dla dPo nie ma.
3,4,5,6,7,9 Tak jest na prawdziwym pulpicie na tym Podg.
8. Nie wiedziałem, będę pamiętał.
11. W rzeczywistości blokada została wyłączona dla tego szlaku i wprowadzono TZP.
? Dlaczeg zwrotnica nr5 przestawia się wraz zwrotnicą nr6 jak przecież można odzielnie zrobić że zwrotnica nr5 bez nr6 nastawia się?
Zwrotnice są sprzężone ze sobą. Po co utrudniać życie kolejnym przyciskiem, skoro w zależnościach te dwie zwrotnice muszą być albo w + albo w - dla jednego przebiegu, inaczej nie utwierdzisz, a co za tym idzie nie postawisz semafora.
No to coś mówi żeby ułatwć życie. Ale czemu uznajecie moje pulpity źle? Możecie pokazać co źle zrobiłem?
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2017, 17:39:15 wysłana przez Tadek40 »

Offline goofy212

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 7
  • PKP-Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Skąd: Brzeg
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #100 dnia: 06 Maj 2017, 20:48:32 »
Ja mogę wymienić tylko podstawowe błędy.
1. Złe nazwy semaforów.
2. Zła numeracja rozjazdów.
3. Zbyt długie plany świetlne. Mam tu na myśli długość torów w peronach i nie tylko w Dozownikowie.
4. Brak przycisków doraźnych dPo i dKo oraz ich liczników i plomb .
5. Brak wykolejnic w miejscach w których są wymagane.
6. W Podg Rybno bezsensowne przejście 76/77. (Przynajmniej dla mnie)
7. Braki w opisach odcinków
8. Nie ma możliwości manewrów w Dozownikowie, brak przycisków od tarcz manewrowych
9. Brak Przycisków Kr, Iz oraz doraźnego zwalniania przebiegu

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #101 dnia: 06 Maj 2017, 21:17:37 »
Ja mogę wymienić tylko podstawowe błędy.
1. Złe nazwy semaforów.
2. Zła numeracja rozjazdów.
3. Zbyt długie plany świetlne. Mam tu na myśli długość torów w peronach i nie tylko w Dozownikowie.
4. Brak przycisków doraźnych dPo i dKo oraz ich liczników i plomb .
5. Brak wykolejnic w miejscach w których są wymagane.
6. W Podg Rybno bezsensowne przejście 76/77. (Przynajmniej dla mnie)
7. Braki w opisach odcinków
8. Nie ma możliwości manewrów w Dozownikowie, brak przycisków od tarcz manewrowych
9. Brak Przycisków Kr, Iz oraz doraźnego zwalniania przebiegu
Wiem że tam brakuje i zamierzam poprawić ale Jasło chyba troche dobrze zrobione.
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2017, 21:19:13 wysłana przez Tadek40 »

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #102 dnia: 06 Maj 2017, 21:21:57 »
A ja dodam:
1. Co to jest za sytuacja torowa w ramce nr 1? Tarcza manewrowa przed semaforem wjazdowym?
2. Co to jest w ramce nr 2? Sygnał manewrowy na semaforze wjazdowym? Dwa przyciski w jednej kostce?
3. Co to jest w ramce nr 3? Przycisk w miejscu, gdzie w kostce znajdują się kolorowe przesłony do podświetlenia szczeliny zwrotnicowej?
4. Co to jest zaznaczone w czerwonych kółkach? Przycisk w miejscu, w którym nie ma przycisków w kostkach pulpitów AC-20?
5. Co to jest zaznaczone w niebieskich kółkach? Dlaczego przycisk zwrotnicowy jest poza kostką obrazującą zwrotnicę?
Czy kolega raczył przeczytać moje wcześniejsze posty, dotyczące konstrukcji pulpitów kostkowych?
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2017, 21:23:31 wysłana przez Paweł Piotr »

Offline Tadek40

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #103 dnia: 06 Maj 2017, 21:28:12 »
A ja dodam:
1. Co to jest za sytuacja torowa w ramce nr 1? Tarcza manewrowa przed semaforem wjazdowym?
2. Co to jest w ramce nr 2? Sygnał manewrowy na semaforze wjazdowym? Dwa przyciski w jednej kostce?
3. Co to jest w ramce nr 3? Przycisk w miejscu, gdzie w kostce znajdują się kolorowe przesłony do podświetlenia szczeliny zwrotnicowej?
4. Co to jest zaznaczone w czerwonych kółkach? Przycisk w miejscu, w którym nie ma przycisków w kostkach pulpitów AC-20?
5. Co to jest zaznaczone w niebieskich kółkach? Dlaczego przycisk zwrotnicowy jest poza kostką obrazującą zwrotnicę?
Czy kolega raczył przeczytać moje wcześniejsze posty, dotyczące konstrukcji pulpitów kostkowych?
Cóż a więc lecimy.
1. A jak pociągi manewrowały? Musiały by co chwile pytać o pozwolenie na przekroczenie w5.
2. Ta sama odpowiedź co na pierwszym.
3. Cóż nie miałem jak umieśćić żeby było dobrze.
4. Ech.......... Jakby to powiedzieć bo nie wiedziałem.
5. Cóż to guzik do przełączenia zwrotnicy.
6. Poprawie tylko gdzie te twoje rady? Bo już sam nie wiem czy robie źle czy nie.

Offline Paweł Piotr

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 456
    • Zobacz profil
  • Skąd: Kraków
Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« Odpowiedź #104 dnia: 06 Maj 2017, 21:51:22 »
Na stronie 6 tego wątku napisałem:
http://www.symulator.isdr.pl/2_3.php
Na tej stronie jest bardzo dobry przykład opisu pulpitu kostkowego do symulatora - proszę go dokładnie obejrzeć.
Proszę zamieścić plan schematyczny (sporządzony zgodnie z przepisami) Twojego projektu - to jest podstawa do konstrukcji pulpitu.
Proszę określić rodzaj przekaźnikowych urządzeń srk.
Proszę określić rodzaje blokad liniowych na szlakach.
Dopiero wówczas można wskazać błędy przez Ciebie popełnione.
Co do samego pulpitu: w jednej kostce może znajdować się tylko jeden przycisk, umieszczony w jednym z rogów kostki (w IZH111 stosuje się kostki ze specjalną konstrukcją przycisku na środku kostki), przyciski do obsługi zwrotnic umieszcza się w kostce obrazującej rozjazd, nie umieszcza się przycisku do obsługo semafora w kostce, będącej powtarzaczem tarczy ostrzegawczej, a sam powtarzacz tarczy ostrzegawczej (w domyślnym typie usrk na Twoim rysunku) zawsze składa się z dwóch kontrolek - pomarańczowej i zielonej, przyciski doraźnego zwolnienia przebiegów są plombowane, a nie z licznikami, brak opisu przycisków operacyjnych, doraźnych, izolacji torowej, numeracji torów, niewłaściwa kompozycja elementów pulpitu - np. mierniki i przełączniki umieszcza się w górnej części pulpitu, błędnie zobrazowane blokady liniowe, braki przycisków w określonych grupach przycisków operacyjnych i doraźnych, zła symbolika peronów, to na gorąco...
W kwestiach projektowania układów torowych: tory boczne muszą posiadać zabezpieczenie (wykolejnice lub żeberka ochronne), tory boczne nie posiadają urządzeń kontroli ich zajętości..
Jak napisałem wcześniej - chcąc prawidłowo korzystać z narzędzia do projektowania pulpitów, potrzebna jest dość spora wiedza - o kolei, o projektowaniu układów torowych, o zasadach rysowania planów schematycznych, o zasadach działania poszczególnych typów przekaźnikowych usrk, o zasadach budowy i działania pulpitów kostkowych...
Projekt pulpitu  jest jednym z ostatnich z elementów projektu posterunku ruchu..
Twoje odpowiedzi dobitnie świadczą, że przed Tobą jeszcze dużo nauki - przede wszystkim o zasadach budowy i funkcjonowania kolei..