Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 64
1
ISDR - Tematy ogólne / Katowice
« dnia: 29 Wrzesień 2025, 21:12:51 »
Powtarzają się pytania o odwzorowanie stacji Katowice, przy której prace zostały już kiedyś zresztą napoczęte (wstępnie przygotowany jest układ torowy). Aby prace z tym mogły ruszyć do przodu, potrzebna jest pomoc osoby/osób które dobrze znają tą stację i dysponują materiałami źródłowymi dla rozkładu jazdy. Potrzebne jest:

1. Przeanalizowanie czy w ostatnich kilku-kilkunastu latach (przed aktualną modernizacją) zachodziły na stacji jakieś istotne zmiany w układzie torowym (np. likwidacja torów, rozjazdów) lub urządzeniach srk (np. zmiany w blokadach liniowych) - dla ustalenia okresu odwzorowania.

2. Przeanalizowanie i porównanie różnych rozkładów jazdy z tego okresu (np. wg SRJP), z ustaleniem ile (mniej więcej) było w poszczególnych latach pociągów z podziałem na przejeżdżające, kończące bieg EZT, kończące bieg wagonowe, zmieniające skład wagonowe (odłączanie/dołączanie/przełączanie wagonów, zmiany lokomotyw). Czy ruch prowadzony był normalnie, czy były jakieś istotne długotrwałe zamknięcia, komunikacja zastępcza itp. Porównanie potrzebne jest do wyboru możliwie ciekawego rozkładu, bez istotnych długotrwałych ograniczeń w ruchu. Oczywiście istotnym kryterium jest także dostępność materiałów źródłowych o rozkładzie.

3. Zebranie danych źródłowych do wybranego rozkładu jazdy - dostępne są SRJP, ale potrzebne będą także informacje o pociągach służbowych/podsyłach lokomotyw, składach, przejściach składów i lokomotyw (np. z dodatków - o ile jeszcze były wydawane), torach i peronach (np. rozkład plakatowy). Plus ruch towarowy - zdarzają się pociągi trasowane przez Katowice - ale to mniejszy problem.

4. Potrzebne są ogólne informacje o technologii pracy stacji, zwłaszcza typowe operacje podstawiania, odstawiania składów i lokomotyw, lokomotywy manewrowe, używane tory, zasady prowadzenia ruchu z bocznicami wagonowni i KŚ (telefoniczne zapowiadanie jazd manewrowych? z dziennikiem ruchu? z jakimi oznaczeniami jazd?). W opisie rozkładu do Krakowa Głównego jest opis typowych manewrów - potrzebne będzie przygotowanie czegoś podobnego.

Zainteresowanych pomocą zapraszam do kontaktu.

2
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Parowozy ISDR v.2.5
« dnia: 03 Wrzesień 2025, 12:47:30 »
W obecnej wersji powinna być zdefiniowana większość serii parowozów które jeździły w latach 80. Moc mają ustawioną zgodnie z podawanymi w różnych źródłach, ale bez pełnego uwzględnienia charakterystyk trakcyjnych. Parowóz jest traktowany jako jeden pojazd razem z tendrem (tak jak dwuczłonowe elektrowozy). Nadal istnieje możliwość przedefiniowania mocy lub zdefiniowania własnych pojazdów.

W razie potrzeby istnieje aplikacja do konwersji plików rozkładów z wersji <2020 do aktualnej wersji, w celu konwersji trzeba przeciągnąć plik rozkładu na plik exe (lub uruchomić z parametrem), przy czym może istnieć potrzeba ręcznego uzupełnienia niektórych parametrów w nowym pliku (stary format nie zawierał wszystkiego):
https://symulator.isdr.pl/download/rob/konwerter_roz_srj.zip

3
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia SRK na stacji Katowice
« dnia: 11 Sierpień 2025, 11:44:09 »
Dzień dobry! Orientuje się ktoś z Was jakiego typu urządzenia są w Katowicach? Semaforek podaje tylko, że przekaźnikowe.

Typu E.

4
To wygląda jakby Windows miał jakieś problemy z odświeżaniem okienek, a nie problem z grafiką/odświeżaniem monitora. Z tego co wyszukuję, nie jest to rzadki problem. Ja na to jednak nigdy się nie natknąłem, ani na Windows 10, ani na 11, i niestety nie wiem jakie może być rozwiązanie.

5
Co konkretnie i jak "mruga"?

6
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Centralki
« dnia: 22 Kwiecień 2025, 19:55:34 »
Nie przez użytkownika. Centralki DGT będą w niektórych przygotowywanych nowych posterunkach.

7
Kraków Główny / Odp: Niemożność podania przebiegu
« dnia: 02 Marzec 2025, 12:22:33 »
Prawdopodobnie używasz starej wersji symulatora.

8
Inne / Odp: Rysowanie schematu stacji.
« dnia: 21 Luty 2025, 13:47:46 »
Symbole mają postać prostych plików tekstowych z opisem elementów (współrzędne, kolory), można je edytować/dodawać nowe.

9
Cytuj
Rozmowy przez centralkę typu KTE w rzeczywistości są zwięzłe i formalne, zgodnie z ustalonymi procedurami kolejowymi, często zaczynają się od podania numeru służbowego i miejsca dyżurnego ruchu
A co to za PLK'owska propaganda?

To nie propaganda tylko wypowiedź wygenerowana przez AI. Konto jest zbanowane, nie ma sensu na to odpowiadać.

10
Początkowo zakładałem że każdy posterunek będzie miał tablicę zależności, jednak wykonanie takiej tablicy jest bardzo pracochłonne, więc pozostawiam to jako opcjonalny element dokumentacji, zakładając że nietypowe zależności opisywane będą w formie uwag na planie schematycznym.

Dla Krakowa Głównego na planie opisane są zależności dróg ochronnych, natomiast zależności ochrony bocznej są typowe - trzeba przejrzeć czy zwrotnice wzdłuż drogi przebiegu są chronione położeniami ochronnymi innych zwrotnic i wykolejnic (zwłaszcza wykolejnic, które są w położeniu zasadniczym otwarte). Możliwe są przy tym wszystkie przebiegi wariantowe na jakie pozwala układ torowy (może być to nie do końca zgodne z rzeczywistością - nie znam oryginalnej tablicy zależności).

11
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« dnia: 30 Listopad 2024, 13:52:33 »
Może nie jest najlepszym schematem, ale robiłem posterunek z niego

Co do planu - pomijając brak zaznaczenia położeń zwrotnic i ogólnie brak stosowania właściwych symboli, oznaczenia semaforów, zwrotnic nie są zgodne z zasadami. Np. semafory A,B,C,D oznaczone od prawej do lewej, powinny być od lewej do prawej. Zwrotnice - jeżeli przyjmujemy kierunek oznaczeń od prawej do lewej (plan powinien być wtedy narysowany odwrotnie), to zwrotnice 4/5, 6/7, 12/13 są oznaczone niezgodnie z tym kierunkiem. Oznaczenia 14cd, 15cd, 17ab, 18ab, 16cd - żadne nie jest prawidłowe, rozjazd krzyżowy powinien mieć jeden numer i ab/cd, czyli zamiast 14cd i 15cd powinien być np. 14ab i 14cd, natomiast 16, 17, 18 w ogóle nie są rozjazdami krzyżowymi. Semafory - wszystkie narysowane jako 5-komorowe i wszystkie mają indeksy 1/2, co biorąc pod uwagę układ torowy i rozmieszczenie semaforów nie jest poprawne.

12
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 24 Październik 2024, 22:12:08 »
Tak, wszystko aktualne

Czy możesz załączyć plik zapisanego stanu w którym widać ten problem? Nie spotkałem się z takim działaniem. Może był jakiś pociąg nadmiarowo zgłoszony, albo jakiś nie pojechał, i KPm cały czas ma go "w kolejce" i czeka aż wjedzie?

Pozdrawiam

13
Kraków Główny / Odp: Rozjazd nr 43
« dnia: 07 Październik 2024, 16:02:02 »
Rozjazd 43 jest zlikwidowany, pozostała po nim tylko kostka na pulpicie.

14
Kraków Główny / Odp: Rozkład jazdy do druku
« dnia: 03 Październik 2024, 12:47:56 »
Rozkład jazdy można wyeksportować z edytora do pliku html, który można otworzyć i wydrukować w przeglądarce internetowej.

Same przejścia składu opisane są w pliku pdf dołączonym do rozkładu jazdy (w katalogu roz, możliwe jest też otwarcie go z menu Pomoc w symulatorze).

15
Kraków Główny / Odp: Wjazd spod semafora G na tor 11
« dnia: 03 Październik 2024, 12:45:00 »
Wykaz uzależnień w drogach ochronnych zawiera plan schematyczny dołączony do stacji. Uzależnień ochrony bocznej trzeba się domyślić, ale są to typowe zależności, w tym konieczność zamknięcia Wk na torach bocznych (które w położeniu zasadniczym są w tym przypadku otwarte).

Kraków Główny na początek polecam uruchomić bez rozkładu jazdy i ręcznie pododawać jakieś pociągi.

Strony: [1] 2 3 4 ... 64