Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 64
1
Kraków Główny / Odp: Niemożność podania przebiegu
« dnia: 02 Marzec 2025, 12:22:33 »
Prawdopodobnie używasz starej wersji symulatora.

2
Inne / Odp: Rysowanie schematu stacji.
« dnia: 21 Luty 2025, 13:47:46 »
Symbole mają postać prostych plików tekstowych z opisem elementów (współrzędne, kolory), można je edytować/dodawać nowe.

3
Cytuj
Rozmowy przez centralkę typu KTE w rzeczywistości są zwięzłe i formalne, zgodnie z ustalonymi procedurami kolejowymi, często zaczynają się od podania numeru służbowego i miejsca dyżurnego ruchu
A co to za PLK'owska propaganda?

To nie propaganda tylko wypowiedź wygenerowana przez AI. Konto jest zbanowane, nie ma sensu na to odpowiadać.

4
Początkowo zakładałem że każdy posterunek będzie miał tablicę zależności, jednak wykonanie takiej tablicy jest bardzo pracochłonne, więc pozostawiam to jako opcjonalny element dokumentacji, zakładając że nietypowe zależności opisywane będą w formie uwag na planie schematycznym.

Dla Krakowa Głównego na planie opisane są zależności dróg ochronnych, natomiast zależności ochrony bocznej są typowe - trzeba przejrzeć czy zwrotnice wzdłuż drogi przebiegu są chronione położeniami ochronnymi innych zwrotnic i wykolejnic (zwłaszcza wykolejnic, które są w położeniu zasadniczym otwarte). Możliwe są przy tym wszystkie przebiegi wariantowe na jakie pozwala układ torowy (może być to nie do końca zgodne z rzeczywistością - nie znam oryginalnej tablicy zależności).

5
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« dnia: 30 Listopad 2024, 13:52:33 »
Może nie jest najlepszym schematem, ale robiłem posterunek z niego

Co do planu - pomijając brak zaznaczenia położeń zwrotnic i ogólnie brak stosowania właściwych symboli, oznaczenia semaforów, zwrotnic nie są zgodne z zasadami. Np. semafory A,B,C,D oznaczone od prawej do lewej, powinny być od lewej do prawej. Zwrotnice - jeżeli przyjmujemy kierunek oznaczeń od prawej do lewej (plan powinien być wtedy narysowany odwrotnie), to zwrotnice 4/5, 6/7, 12/13 są oznaczone niezgodnie z tym kierunkiem. Oznaczenia 14cd, 15cd, 17ab, 18ab, 16cd - żadne nie jest prawidłowe, rozjazd krzyżowy powinien mieć jeden numer i ab/cd, czyli zamiast 14cd i 15cd powinien być np. 14ab i 14cd, natomiast 16, 17, 18 w ogóle nie są rozjazdami krzyżowymi. Semafory - wszystkie narysowane jako 5-komorowe i wszystkie mają indeksy 1/2, co biorąc pod uwagę układ torowy i rozmieszczenie semaforów nie jest poprawne.

6
Kraków Główny / Odp: Wjazdowy do przedmieścia
« dnia: 24 Październik 2024, 22:12:08 »
Tak, wszystko aktualne

Czy możesz załączyć plik zapisanego stanu w którym widać ten problem? Nie spotkałem się z takim działaniem. Może był jakiś pociąg nadmiarowo zgłoszony, albo jakiś nie pojechał, i KPm cały czas ma go "w kolejce" i czeka aż wjedzie?

Pozdrawiam

7
Kraków Główny / Odp: Rozjazd nr 43
« dnia: 07 Październik 2024, 16:02:02 »
Rozjazd 43 jest zlikwidowany, pozostała po nim tylko kostka na pulpicie.

8
Kraków Główny / Odp: Rozkład jazdy do druku
« dnia: 03 Październik 2024, 12:47:56 »
Rozkład jazdy można wyeksportować z edytora do pliku html, który można otworzyć i wydrukować w przeglądarce internetowej.

Same przejścia składu opisane są w pliku pdf dołączonym do rozkładu jazdy (w katalogu roz, możliwe jest też otwarcie go z menu Pomoc w symulatorze).

9
Kraków Główny / Odp: Wjazd spod semafora G na tor 11
« dnia: 03 Październik 2024, 12:45:00 »
Wykaz uzależnień w drogach ochronnych zawiera plan schematyczny dołączony do stacji. Uzależnień ochrony bocznej trzeba się domyślić, ale są to typowe zależności, w tym konieczność zamknięcia Wk na torach bocznych (które w położeniu zasadniczym są w tym przypadku otwarte).

Kraków Główny na początek polecam uruchomić bez rozkładu jazdy i ręcznie pododawać jakieś pociągi.

10
W załączniku plik ac20.irs do podmiany (z katalogu app) - buzzer zamieniony na dzwonek.

11
Kraków Główny / Odp: 336025
« dnia: 02 Październik 2024, 18:55:50 »
Nie ustawia się od razu "lok<numer>", ponieważ nie jest to z góry ustalone - dyżurny wysyła lokomotywy zależnie od potrzeb i decyduje o ich numeracji. Jakby było zdefiniowane na sztywno, mogłoby się okazać, że dany numer był już użyty.

12
Kraków Główny / Odp: Dzienniki ruchu
« dnia: 01 Październik 2024, 20:10:22 »
Czyli tak jak przypuszczałem. Moim zdaniem takie informacje powinny być również wpisywane w dokumentacji posterunku, razem z innymi elementami regulaminu technicznego.

Rzeczywiście, taka informacja mogłaby być zamieszczona w opisie posterunku jeżeli nie jest to oczywiste.

Czy w takiej sytuacji zmieniamy parzystość numeru (tzn. jeśli kończy u nas bieg numer nieparzysty, to ten numer z zerem też będzie nieparzysty, czy zmieniamy na parzysty, zgodnie z kierunkiem)? A jeśli ten pierwszy przypadek (bez zmiany), to w której kolumnie dziennika ruchu wpisujemy numer, zgodnej z parzystością numeru czy zgodnej z kierunkiem jazdy (do KGZ w parzystej, z KGZ w nieparzystej, tak jak dla lokomotyw)?

Bez zmiany parzystości. Szczerze mówiąc nie wiem jak to się ma do kolumn "parzysty" / "nieparzysty" dziennika. Najpewniej są wpisywane wg kierunku jazdy, a nie faktycznej parzystości.

13
Kraków Główny / Odp: Kraków Gł
« dnia: 01 Październik 2024, 20:06:42 »
Brzmi jak próba uruchomienia Krakowa Głównego na starej wersji symulatora. Uruchomić się może uruchomi, ale nie wszystko będzie działać poprawnie.

14
Kraków Główny / Odp: Wjazd spod semafora G na tor 11
« dnia: 01 Październik 2024, 20:05:35 »
Sprawdź czy jest 105- w drodze ochronnej.

15
Kraków Główny / Odp: 336025
« dnia: 01 Październik 2024, 14:28:12 »
Zgodnie z uwagami do RJ - lokomotywy należy wysłać jako jazda manewrowa do KGZ po torze 5.

Strony: [1] 2 3 4 ... 64